wolne obroty - czasem 1000, czasem 1300

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Porthos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Wawa

wolne obroty - czasem 1000, czasem 1300

Post autor: Porthos »

Kolejny problem :)

jak odpale autko ,ladnie chodzi - równo na 1000obr/min, ale po ruszeniu, jakiejkolwiek podróży (nieważne czy 10 czy 100km) trzyma na wolnych około 1300obr/min. Gdy zgasze silnik a potem odpale znowu trzyma ladnie 1000obr/in, ale po ruszeniu sytuacja się powtaża :/

co to może być ?

silniczek to 1,4 75hp 3f (wtrysk)
B
Bandit
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:23
Lokalizacja: Slupsk

Post autor: Bandit »

Ciezko okreslic... moze byc ze ten amortyzatorek odpowiedzialny za cofniecie gazu sie ci blokuje.... no chyba ze silniczek krokowy ci pada... a jak przy tych 1300 lekko dodasz gazu i spuscisz odrazu to spada do ilu ??? pozdrawiam
Awatar użytkownika
Porthos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Porthos »

gaz odbija bez problemu - jak dodam gazu, a potem odejme dalej silnik trzyma 1300.

Wydaje mi sie że to krokowy - rozbiore, przeczyszcze i pewnie będzie ok
J
Ja_Sha_Taan
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Ja_Sha_Taan »

[quote=""Porthos""]silniczek to 1,4 75hp 3f (wtrysk)[/quote]
[quote=""Porthos""]Wydaje mi sie że to krokowy - rozbiore, przeczyszcze i pewnie będzie ok[/quote]
P.S. Nie ma takiego silnika 1.4, chyba że chodziło o 1.3 :| , jeśli o 1.3 3F to nie ma w nim silniczka krokowego :P
T
TBKing
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 24 lis 2008, 14:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TBKing »

Witam wszystkich na nowym forum.
Mam podobny problem.
Nie trzyma mi obrotów, raz są OK., za chwilę rosną do ok 1300-1500 by za chwilę spaść nawet do zatrzymania silnika. :(
wymieniłem juz termostat. Podejrzewam silniczek krokowy.
Koledzy jak się czyści silniczek krokowy, gdzie on się znajduje i czy jest drogi w zakupie gdybym zdecydował się na wymianę.
Dzięki za wszelką pomoc.
Ostatnio zmieniony 27 lis 2008, 15:15 przez TBKing, łącznie zmieniany 1 raz.
J
Ja_Sha_Taan
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Ja_Sha_Taan »

Chłopie czytaj :nono:
Temat wyżej napisałem że 3f nie ma silniczka krokowego a taki masz w swoich danych.
Wyczysc przepustnice i sprawdź szczelność i drożność dolotu, łącznie z podciśnieniami.
T
TBKing
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 24 lis 2008, 14:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TBKing »

sorki ale mam 2f na pełnym wtrysku, silnik NZ.
a w takim razie czy w 2F jest silniczek krokowy??
wyczyściłem przepustnicę, szczelnośc OK.
nie wiem jak tam te cienkie przewody podciśnieniowe-mają one wpływ na obroty?.
i czy po przeczyszczeniu przepustnicy w tym typie jest samoadaptacja?
J
Jarekk1813
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 15 lis 2008, 4:05
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jarekk1813 »

silniczek krokowy jak jest zepsuty to obroty non stop faluja i wogole na chwile nie sa stabilne. Ja mialem cos takiego ze po rozgrzaniu mialem okolo 3000 obr/min po wymianie czujnika tempreratury wszystko jest juz dobrze a nawet obroty na jalowym sa troche mniejsze
J
Ja_Sha_Taan
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Ja_Sha_Taan »

[quote=""TBKing""]sorki ale mam 2f na pełnym wtrysku, silnik NZ.
a w takim razie czy w 2F jest silniczek krokowy??
wyczyściłem przepustnicę, szczelnośc OK.
nie wiem jak tam te cienkie przewody podciśnieniowe-mają one wpływ na obroty?.
i czy po przeczyszczeniu przepustnicy w tym typie jest samoadaptacja?[/quote]
Spoko silnik 3F oraz NZ nie ma krokowca. Podciśnienia również mogą mieć wpływ na obroty, jak i przewód powietrza idący do serwa (wiem z własnego doświadczenia).
Co do adaptacji przepustnicy to dopiero od modelu 6n było takie coś więc bez obawy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”