[quote=""witek""]Wróćmy do archiwum... Mianowicie chodzi mi o klocki Ferodo DS Performance. Jak się sprawują i jak oceniach ich zuzywalność?[/quote]
Jak sie sprawują ci nie napisze bo dopiero będe je wrzucał. Natomiast z tego co mi polecono na streetracingu to jeden z lepszych klocków (twardy) do tarcz nawiercanych i nacinanych. Ale to też odbija się na cenie bo do tanich nie należy .
Obiecałem update więc lecimy. Strony początkową zaktualizuje niebawem o wybrane fotki. tutaj chciałem opisać nieco szerzej.
Odkąd pamiętam, zawsze chciałem mieć skóry w aucie. Myślałem nad obszyciem wnętrza skórą, ale jak wiadomo nigdy nie będzie taki efekt jak w oryginale, poza tym jakościowo skóry fabryczne anilinowe i semi-anilinowe są na bardzo wysokim poziomie i pochodzą z najlepszych garbarnii w Europie. Poszukiwania skupiłem na stołkach Recaro z Colour Concepta lub tych z 6N2.
Kilka miesięcy temu natrafiła się okazja zakupu kompletnego wnętrza w kremowej skórze z najwyższej wersji wyposażenia Highline na dodatek z 5 drzwiówki. Auto pochodziło ze Szwecji i było przeznaczone do rozbiórki w naszym kraju

Długo nie myślałem, pojechałem i zakupiłem praktycznie cały środek. Brakowało przednich pasów, wykładziny oraz podsufitk w tym kolorze.
Komplet jaki zakupiłem to:
- skórzane przednie fotele kubełkowe w całości podgrzewane (część siedziska, oparcie i boki) Tapicerka: Vienna Hellbeige
- skórzana kanapa dzielona z zagłówkami
- skórzane tapicerki drzwi z miejscem na głośniki i tweetery w uchwytach drzwi, zarówno przód jak i tył
- kompletny dół deski w kremowym kolorze
- wszystkie możliwe plastiki w kolorze j.w.
- uszczelki drzwi z materiałowymi kremowymi wykończeniami
- lusterko wsteczne, lampki i inne pierdoły w kremie
- pasy tył kremowe
- skórzana dźwgnia hamulca ręczny
- skórzana gałka i mieszek w skórze (kupiłem nową w ASO

)
Całość upchana po sam dach do Polo
Po zakupie i przywiezieniu kompletu zrobiłem większe oględziny stanu skór. Musiałem podjąć się renowacji i przywróceniu im świetności ponieważ od lat tego nikt nie robił, a jak wiadomo skóra potrzebuje specjalnego traktowania i to odpowiednimi środkami (o czym niestety wielu zapomina)
Ze złych wiadomości jakie było to, że skóry leżały ponad 3 lata w nieogrzewanym magazynie co niestety odbiło się bardzo negatywnie na ich ogólny stan. W niektórych miejscach zaczęły wychodzić ogniska z grzybem, ponadto były nieziemsko brudne.
Widok na fotele zaraz po zakupie




Reszta teili








Fotele zostały rozebrane kompletnie na części pierwsze. Zostały uzupełnione o brakujące boczne poduszki powietrzne. Zostały zrobione na nowo wiązki podgrzewania na oryginalnych wtyczkach i zestawach kabli (thx olo) Dodatkowo wszystkie ruchome części zostały porządnie nasmarowane.





Spośród dostępnych programów konserwacji skórzanych tapicerek samochodowych po konsultacjach z fachowcami w tej dziedzinie zdecydowałem się na program amerykańskiej firmy ZAINO, które musiałem sprowadzić zza oceanu.
Środki które użyłem to:
Zaino Z-9 Leather Cleaner do dogłębnego czyszczenia
Zaino Z-10 Leather Conditioner. Odżywka i zabezpieczenie powłoki skórzanej
Nie będe zamieszczał zdjęć z czyszczenia, ale dam same fotki porównawcze (chyba mowią same za siebie)

Efekty po zastosowaniu kuracji odmładzającej










Gdyby kogoś interesowało tutaj zdjęcia przed i po
http://picasaweb.google.pl/turzol/6N2LeatherBefore#
http://picasaweb.google.pl/turzol/6N2LeatherAfter#
Całość można było zacząć montować . Fotki z montażu --->
http://picasaweb.google.pl/turzol/6N2InteriourProgress#
Do zrobienia zostało mi jeszcze zamontować tapicerki na tył i zakupić wykładzine oraz podsufitke i pokombinować coś z pasami na przodzie bo czarne nie pasują ni w ząb. Wrzucone też zostały na razie tymczasowo dywaniki gumowe w kremowym kolorze (niestesty do 6N2 ori są tylko materiałowe w tym kolorze)
Fotki z końcowego efektu, mam nadzieje że moderatorzy wybaczą brak miniatur
W planach mam jeszcze niedługo powalczyć o pęknięcia na fotelu kierowcy. Zanabyłem już specjalistyczny kit do renowacji skórzanych foteli i będe działał wkrótce.