[6n] Falowanie obrotow - benzyna.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
kanyeallegro
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 17 gru 2012, 20:08
Lokalizacja: Lubaczów

[6n] Falowanie obrotow - benzyna.

Post autor: kanyeallegro »

Witam wszystkich, moj problem wyglada nastepujaco: moje polo 1.0 50km z 97 roku gdy zlapie 90C zaczyna wariowac i obroty lataja na jalowym biegu, a samochod przygasa. Dzieje sie to tylko gdy samochod sie dostatecznie zagrzeje. Gdy samochod nie zagrzal sie dostatecznie problemu nie ma. Jeszcze jedna rzecz mnie dziwi, poniewaz w samochodzie po zatrzymaniu zaczynaja falowac obroty i samochod kilkukrotnie przygasa, ale po ok. minucie sprawa sie uspokaja, ale wystarczy, ze wylacze lub wlacze swiatla to obroty dalej zaczynaja skakac. Gdy zatrzymuje sie na swiatlach to przewaznie wylaczam wszelkie odbiorniki pradu w srodku samochodu, zeby zlagodzic falowanie obrotow. Czy ktos wie gdzie moze lezec przyczyna? Podkreslam, ze wszystko dzieje sie dopiero po zlapaniu przez samochod 90C.
Przepustnica byla adaptowana i czyszczona ale mechanik stwierdzil, ze jest do dupy i kupilem niestety nowa.. Na tej przepustnicy caly czas to samo..
Pozdrawiam
s
seba136
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 06 gru 2012, 9:44
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: seba136 »

ja kolego miałem coś takiego w audi,wydałem ok 1000pln na różnych mechaników,mówili przepływomierz,regulator biegu jałowego(tzw.silniczek krokowy) a okazało sie że uszkodzony był czujnik położenia przepustnicy,koszt używanego ori 70 pln i było po problemie,ale miałem ta możliwość że znajomy z tym silnikiem miał audi i zaczęliśmy po prostu przekładać graty po kolei i trafiliśmy ze ten czujnik jest walniety,pozdrawiam
Awatar użytkownika
kanyeallegro
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 17 gru 2012, 20:08
Lokalizacja: Lubaczów

Post autor: kanyeallegro »

Tez problem sie pojawial po zagrzaniu samochodu?
s
seba136
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 06 gru 2012, 9:44
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: seba136 »

dokładnie w momencie kiedy załączał się wentylator,obroty spadały prawie do zera jakby samochód miał zgasnąć i szybko do góry potem szły,pozdrawiam
Awatar użytkownika
kanyeallegro
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 17 gru 2012, 20:08
Lokalizacja: Lubaczów

Post autor: kanyeallegro »

No niestety, ale dzis pojezdzilem chwilke i potrzymalem swoja polowke na troche wyzszych obrotach niz zawsze, czyli tak 2700-2900 obrotow i niestety, ale nawet przy 70C zaczynaja falowac obroty - wystarczy tylko troche zmeczyc silnik.. No coz.. :angry: ..moze to wina regulatora biegu jałowego, czyli silniczka krokowego? Juz naprawde nie mam pojecia..
Awatar użytkownika
kanyeallegro
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 17 gru 2012, 20:08
Lokalizacja: Lubaczów

Post autor: kanyeallegro »

Podbijam temat aby uzyskac odpowiedz od uzytkownikow.. Pomocy :bow:

1. Problem falowania obrotow wystepuje notorycznie, gdy silnik zlapie 90C
2. Falowanie wystepuje takze, gdy przytrzymam podczas jazdy samochod na wyzszych obrotach i troche zmecze moja polowke
3. Podczas wlaczania i wylaczania odbiornikow pradu na postoju takze obroty zaczynaja falowac. Np. Zaparkuje juz samochod, poczekam az obroty sie ustabilizuja i silnik przestanie przygasac a nastepnie wylacze swiatla i dzieje sie to samo by po chwili obroty znow sie ustabilizowaly - czy to wina silnika krokowego?..
s
seba136
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 06 gru 2012, 9:44
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: seba136 »

A ten czujnik o którym Ci pisałem sprawdziłeś?
Awatar użytkownika
Kamil K
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 380
Rejestracja: 29 kwie 2009, 17:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Kamil K »

Nie wiem czy w Twoim silniku tez tak jest jak w AEX bo u mnie po jakims czasie przepustnica sama sie ustawia. Ja swojej tez nie moglem ustawic komputerem. Mozliwe ze Twoja stara przepustnica byla sprawna. Sprobuj opóźnic troche zapłon, może pomóc.
j
jacekszymek1
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 451
Rejestracja: 07 lip 2011, 17:12

Post autor: jacekszymek1 »

nie przejmuj sie u mnie jest to samo także nie jesteś sam na forum z tym problemem ja wymieniłem już: kompa przepistnice cewke palec kopułke kable czujnik temp. i dalej lipa jak auto sie nagrzeje to buja obrotami jak uj tylko że ja w swoim mam gaz sekwencyjny
Awatar użytkownika
kanyeallegro
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 17 gru 2012, 20:08
Lokalizacja: Lubaczów

Post autor: kanyeallegro »

Dzis jade do typka porozmawiac o czujniku polozenia przepustnicy i zeby krokowca sprawdzil. Ja juz tez mam nowy caly aparat zaplonowy, przepustnice, lambda tez sprawdzona i nikt nie wie gdzie lezy problem. Wiecej bede wiedzial jutro.

No i coz.. Czujnik polozenia przepustnicy znajduje sie wraz z przepustnica, tak samo jak silnik krokowy. A przeciez zmienialem cala przepustnice i problem ten sam..

A jesli silnik lapie lewe powietrze to gdzie szukac rozszczelnienia? Pytam, bo nie za bardzo sie znam :)..
Awatar użytkownika
Kamil K
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 380
Rejestracja: 29 kwie 2009, 17:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Kamil K »

Opoźniałeś zapłon?
Awatar użytkownika
kanyeallegro
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 17 gru 2012, 20:08
Lokalizacja: Lubaczów

Post autor: kanyeallegro »

Ja niestety nie ogarniam takich rzeczy, porozmawiam z mechanikiem - ale dopiero po nowym roku, bo dopiero wtedy bedzie mial miejsce na moje polo.
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Zabawa zapłonem to tylko tuszowanie problemu nierównych obrotów. Sam niedawno walczyłem z kiwaniem na jałowym i jakiż byłem z siebie dumny jak "naprawiłem" problem przekręceniem o jakieś 3-4mm aparatu zapłonowego. Wszystko chodziło niby ok do czasu jak nie okazało się jakie jest spalanie ~12L. Oczywiście wystarczyła najbardziej prozaiczna czynność czyli adaptacja przepustnicy, (zawsze jakoś sama się ustawiała więc nie podejrzewałem tego) cofnięcie zapłonu na właściwe miejsce i wszystko
Awatar użytkownika
kanyeallegro
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 17 gru 2012, 20:08
Lokalizacja: Lubaczów

Post autor: kanyeallegro »

A czy jest mozliwosc, ze falowanie obrotow robi aparat zaplonowy, ktory nabylem na allegro i byl z Seata Ibizy? Nabylem uzywany aparat po konsultacji z mechanikiem, ktory twierdzil, ze w moim sa za duze luzy i dlatego samochod szarpie na niskich obrotach. Na allegro sprzedawca twierdzil, iz bedzie pasowal jego aparat do mojej polowki.
Awatar użytkownika
Kamil K
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 380
Rejestracja: 29 kwie 2009, 17:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Kamil K »

Faktycznie przekrecenie 3-4 mm to zbyt duzo. Ja u siebie przekrecilem z 1mm i juz bylo w porzadku. Jak zmieniałes cały aparat zaplonowy to przestawił Ci sie zapłon i masz w tej chwili nie ustawiony. Sprobuj cofnac o 2mm (przekrec aparat zaplonowy w lewo). Jesli nie pomoze musi Ci mechanik sprobowac zaadoprotwac przepustnice.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”