[9N] Wymiana tarczy i docisku sprzegla

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

M
Marcin90
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 22 cze 2009, 20:11
Lokalizacja: Lublin

[9N] Wymiana tarczy i docisku sprzegla

Post autor: Marcin90 »

Bede wymieniał komplet sprzęgła w moim polo. Co polecacie Sachs czy Luk?? Jakie jest w oryginale przy silniku BBY??
Ostatnio zmieniony 02 sty 2013, 18:46 przez Marcin90, łącznie zmieniany 1 raz.
Polo 86c/2F 1.0 AAU 1991r & Polo 9N 1.4 16v BBY 2003r
m
michalmz-83
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 19 sie 2012, 11:24
Lokalizacja: Turek

Post autor: michalmz-83 »

Siema ja bym polecił lucasa ja mam zamontowany w swoim bolidzie :-D taki zestaw już od roku i działa bez problemu :acute: Ale słyszałem że jeszcze są dobre zestawy z valeo. I mała uwaga słyszałem też że warto sprawdzić uszczelniacz wału czy się nie poci bo i tak wszystko jest rozebrane więc wymiana będzie prostsza :-D
POLO CL 90r
Awatar użytkownika
MiSiEk-GDA
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2271
Rejestracja: 24 gru 2008, 2:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MiSiEk-GDA »

Generalnie z tego co wiem to chyba Sachs był pakowany na 1 montaż ori do polo tak przynajmniej było w 6N jak zmieniałem i w 6N2 w 9Nce nie miałem jeszcze okazji, bo jak ją kupiłem to sprzęgło miało nalatane niecałe 75 tys i do teraz po 20 dalej daje radę
M
Marcin90
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 22 cze 2009, 20:11
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Marcin90 »

Moje polo ma juz 96tys i sprzęgło bierze wysoko wiec juz pewnie czas na nie. Tez własnie tak myślałem ze sachs jest w oryginale, wiec pewnie zakupie taki komplecik.
Polo 86c/2F 1.0 AAU 1991r & Polo 9N 1.4 16v BBY 2003r
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Witam
moje ma 134 000 przejechane i też bierze wysoko.... Tak wysoko, że przygazówki mi się zdarzają... szkoda, że nie wtedy co trzeba ;) Też właśnie zastanawiam się co kupić...Pod uwagę biorę właśnie tych trzech producentów: Sachs, Lukas, Valeo.

Pozdrawiam
M
Marcin90
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 22 cze 2009, 20:11
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Marcin90 »

A mam jeszcze pytanie? jaki kupić olej do skrzyni? chodzi mi o oryginalny VW, tylko jakie on ma dokładnie oznaczenie? wie ktoś?
Polo 86c/2F 1.0 AAU 1991r & Polo 9N 1.4 16v BBY 2003r
Awatar użytkownika
Marcin900
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 10 lut 2013, 11:29
Lokalizacja: Lublin okolice

Post autor: Marcin900 »

Pisze z nowego kata, moje poprzednie to Marcin90 ale nie moge sie zalogować na nie po zmianie serwera forum;(
A wiec jestem juz po wymianie kompletnego sprzęgła, założyłem Sachsa, odczucia sa super po wymianie, inny samochód ma kopa, szybciej przyspiesza i jest żwawszy, spalanie nawet spadło, pedał sprzęgła pracuje jak by go nie było, tak jak bym wciskał gąbkę a nie pedał, i bieze z samego dołu teraz, trzeba się przyzwyczaić. U mnie oryginalnie bylo Valeo założone, tarcza była już zjechana do nitow.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

To super! :) Pewnie jedzie się jak nowym autem :P

Komplet sprzęgła tzn.: tarcza, docisk i łożysko oporowe tak? Czy coś jeszcze?
Mam jeszcze prośbę: napisz ile Cię to kosztowało. Ile dałeś za części, gdzie kupowałeś, oraz ile wziął mechanik z robotę?
Czy wymieniałeś też płyn hamulcowy? Czy mechanik odpowietrzał układ (nawet jeśli nie wymieniał płynu). Bo z tego co się orientuję, to sprzęgło obsługuje ten sam płyn co hamulce.
No i odnoście tego co pytałeś wcześniej: wymieniłeś też olej w skrzyni? Jeśli tak, tak jak wyżej, gdzie, jaki i za ile :)
Pytam, bo muszę wiedzieć, jak duża musi być kupka, którą muszę odłożyć.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Marcin900
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 10 lut 2013, 11:29
Lokalizacja: Lublin okolice

Post autor: Marcin900 »

Dokladnie tak :D
A wiec tak komplet Sachsa czyli tarcza, łożysko i docisk kosztował mnie 420zł ( kupiłem na allegro cena juz z przesyłka) 2l serwisowego oleju do skrzyni (oryginał vw) tez z allegro koszt 88zł, bo przy okazji jak skrzynia była na wierzchu to tez zmieniłem. Do tego płyn hamulcowy tez zmieniałem cena ok 40zł oryginał vw. Za wymianę zapłaciłem 300zl i wymieniał mi to kolega, i zrobił tak jak dla siebie. Tak cały układ hamulcowy był odpowietrzany razem z siłownikiem hydraulicznym sprzęgła, który tez kupiłem nowy Sachsa, ale oryginalny okazał się jeszcze dobry wiec został i nowy leży. Tak wiec cala zabawa kosztowała mnie ponad 900zl, ale jestem zadowolony :D
S
StPolo
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 15 lut 2013, 14:17

Post autor: StPolo »

Generalnie, nie ma różnicy. Zarówno VALEO, SACHS jak i LuK to producenci pierwszomontażowi do wielu światowych marek.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

[quote=""StPolo""]Generalnie, nie ma różnicy. Zarówno VALEO, SACHS jak i LuK to producenci pierwszomontażowi do wielu światowych marek.[/quote]
Zgadzam się. Kupcie po prostu tańsze z tych trzech.

Wolnossąca, mała benzyna to nie ma wymagań co do sprzęgła.

Witek6935 masz sprzęgło hydraulicznie sterowane. Dla niego nie powinno mieć większej różnicy grubość tarczy.
Wymień płyn hamulcowy i odpowietrz siłownik. Zobacz czy nie będzie poprawy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”