Czy 1300 obrotow to standard

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
peteero
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 15 lis 2008, 19:37
Lokalizacja: Łochowo k/Bydgoszczy

Czy 1300 obrotow to standard

Post autor: peteero »

Witam mam mały problemik z polowka chodzi dosc dobrze ale problem jaki mnie tyczy to spalanie zalałem 13l przejechałem zaledwie 100km i pusto (tak podaje wskazowka) to dosc duzo a specjalnie jezdzilem bardzo oszczednie. Dodam fakt opony 13-calowe ale jechalem podczas sniezycy na 5-biegu jakies 40-50km/h i dzisiaj tez na 5-teczce około 2000tys obrotow a i tak po 100km stan benzyny opadł do zera. Co moze byc tego przyczyna i czy te obroty sa odpowiednie (Ps: zdjecie zrobione po rozgrzaniu silnika jazda jakies 10min -przejechane 13km)
Zdjecie wolnych obrotow
ObrazekObrazek
Silnik jest bogiem, prędkość nałogiem, turbo podstawą, nitro zabawą.
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Takie obroty powinien mieć na zimnym silniku. Pozniej powinny zejść poniżej tysiąca 800-900 obrotów. Temperature pracy silnika masz na dobrym poziomie czyli ok. 90*C?

Z przewodow nie cieknie Ci paliwo - przed lub za filtrem paliwa?
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
6
6N-Lukasz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 14 lis 2008, 20:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: 6N-Lukasz »

a nie chodzi Ci non stop na ssaniu ?? 13l to o prawie polowe za duzo, mi 3f w obecnych warunkach pali 7.5l-8
G40 - DAS IST AUTO

2007 - ŚLESIN\'07 / TSK\'07
2008 - PORAJ\'08 / WIĘCBORK\'08
2009 - KUTNO\'09 / MAJÓVWKA\'09 / ŚLESIN\'09 / VWMania\'09
2010 - KOZIENICE\'10 / VWMania\'10
2011 - ŚLESIN\'11
Awatar użytkownika
peteero
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 15 lis 2008, 19:37
Lokalizacja: Łochowo k/Bydgoszczy

Post autor: peteero »

6N-Lukasz tez tak wlasnie sie zastanawiałem, ale jak to sprawdzic? a i zapomniałem dodac bo mam popsuty najprawdopodobniej czujnik temperatury wody i niby sie wszystko ładnie załacza i chlodnica itp ale wskaznik ledwie drgnie do gory i nawert nie dochodzi do 90c Czy to moze byc ta przyczyna
Silnik jest bogiem, prędkość nałogiem, turbo podstawą, nitro zabawą.
Awatar użytkownika
DonRogu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 24 lis 2008, 10:12
Lokalizacja: Katowice

Post autor: DonRogu »

1,3 NZ czy 3F? bo to też ważne do stwierdzenia jak zaradzić. Ja przy NZ miałem nieszczelne przewody z powietrza które szły od filtra i tam mi chytał fałszywego powietrza, po załataniu było ok obroty nie skakały.
Moderatorzy na tym forum to ludzie z kompleksami, nie ma jak tworzyć sobie wyższą samoocenę klikaniem :D
JEŻELI SZUKASZ GUZA, POWIEDZ MI TO W TWARZ
Awatar użytkownika
peteero
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 15 lis 2008, 19:37
Lokalizacja: Łochowo k/Bydgoszczy

Post autor: peteero »

ja mam silnik 3f i dodatkowe pytanie gdzie znajede czujnik temperatury wody w tej polowce i jak cos to moze jakos fote a i dwa jak sprawdzic czy ssanie sie wyłacza?
PS: odpalilem co prawda stał dzisiaj na powietrzu ale jak zapaliłem podniosłem maske to czuc zapach benzyny ale nigdzie nie cieknie ale z tłumika tak troche jakby sie lało fakt ze byl zimny ale chyba nie powinien. Pomocy panowie

-- 27 Lis 2008 11:44 --

Nie wiem chłopaki czy faktycznie nie umiecie mi doradzic czy poprostu nie macie czasu, ale mam pytanie jak sprawdzic czy ssanie sie wylacze czy nie dzisiaj postaram sie wymienic czujnik temperatury wody bo jest popsuty

-- 27 Lis 2008 11:44 --

Nie wiem chłopaki czy faktycznie nie umiecie mi doradzic czy poprostu nie macie czasu, ale mam pytanie jak sprawdzic czy ssanie sie wylacze czy nie dzisiaj postaram sie wymienic czujnik temperatury wody bo jest popsuty
Silnik jest bogiem, prędkość nałogiem, turbo podstawą, nitro zabawą.
J
Ja_Sha_Taan
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Ja_Sha_Taan »

[quote=""peteero""]ja mam silnik 3f i dodatkowe pytanie gdzie znajede czujnik temperatury wody w tej polowce[/quote]
Otwórz maske i spójrz na kopułkę (tam gdzie wchodzą przewody WN ;P ), od razu pod nią zobaczysz z czujniki 2-pinowe niebieski i czarny. Czarny jest tylko od zegarów by pokazywały temperature a niebieski przesyła informacje do kompa.

[quote=""peteero""]jak sprawdzic czy ssanie sie wyłacza?[/quote]
To bardzo proste, spójrz na tą pokrywke nakręcaną na przepustnice (nie wiem jak to fachowo nazwać), tą czarną na którą nachodzi rura idąca od filtra powietrza. Masz do niej wpięte dwa cieńsze wężyki (podciśnienia), lub jeden po zaślepieniu otworu. I jeden gruby gumowy wąż idący od tej kopułki do części przykręconej między 3 i 4 cylindrem. Po prostu ściśnij ten wąż na ciepłym silniku, jeśli obroty się zmniejszą to znaczy że masz włączone ssanie, jak się nie zmienią to jest ok

[quote=""peteero""]ale z tłumika tak troche jakby sie lało[/quote]
woda z tłumika to normalna sprawa
Awatar użytkownika
peteero
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 15 lis 2008, 19:37
Lokalizacja: Łochowo k/Bydgoszczy

Post autor: peteero »

Ja_Sha_Taan wielkie dzieki bo juz nie wierzyłem ze jest ktos kompetentny na tym forum i mam jeszcze jedno pytanko:
Ktore to to od ssania 1,2 czy moze jeszcze cos innego:
Obrazek
jeszcze raz wielkie dzieki
PS: juz chyba wiem kurcze jaki ze mnie :P ten czarny groby waz
Silnik jest bogiem, prędkość nałogiem, turbo podstawą, nitro zabawą.
J
Ja_Sha_Taan
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Ja_Sha_Taan »

peteero wąż 1 i 2 to podciśnienia :spoko: ja akurat u siebie nie mam tego zaznaczonego 1 8-) dlatego pisałem o możliwości zaślepienia, zresztą nieważne.
Ten wąż od ssania to ten patrząc na tą nakładke na przpustnice to widać go na godzinie 5 :mrgreen: (na Twoim zdjęciu) zamocowanego obejmą i idącego w strone kopułki i znikający pod 4 cylindrem, tak jak pisalem post wcześniej.

Ssanie w silnikach 3F/NZ jest dośc ubogie jednak dobrze sprawujące sie rozwiązanie. Poprostu na zimnym silniku jest dodatkowy obieg powietrza (przez ten wąż właśnie). Dostarcza poprostu silnikowi powietrze tak jakbyś miał wciśnięty lekko pedał gazu ( czyli jakby otwarta przepustnica).
Za ssanie odpowiedzilny jest bimetalowy element, trafisz do niego po tym wężu umieszczony jest między 3 i 4 cylindrem.

Działa to tak: Przed przepustnicą wychodzi wąż (ten który tak ciężko Ci znaleść :P ) idzie do tego elementu i z tego elementu znów wąż i wchodzi gdzieś pod przepustnicą. To zwykłe ominięcie przepustnicy. Gdy silniki jest zimny to w tym bimetalowym elemencie jest przysłonka otwarta, wraz ze wzrostem temperatury silnika (nagrzania elementu) przysłonka się powoli domyka zamykąjąc dodatkowy obieg powietrza (czyli wyłączając ssanie).

Czyli jak na ciepłym silniku ściśniesz ten wąż to nie powinno być reakcji silnika, czyli zmiany obrotów. W innym wypadku włączone jest ssanie. Choć wątpie szczerze bo tam nie ma co się zepsuć.

Jeśli czyściłeś przepustnice i takie tam pierdoły to weź po prostu płaski śrubokręt i zmniejsz sobie obroty silnika na biegu jałowym do książkowej wartości czyli 900-950.
Nie wiesz jak? Spójrz na zdjęcie umieszczone przez Ciebie powyżej: pomiędzy tą białą wtyczką po prawej stronie przepustnicy a obejmą węża opisywanego powyżej jest otwór a w nim mała śrubka na płaski śrubokręt. Nią właśnie regulujesz obroty na ssaniu. Zmiejszenie obrotów o wartość 1000 powinno by po przykręceniu śrubki od 0,5 do 1,0 obrota w prawo. Czyli przykręcając śrubke zmniejszasz obrotu, a odkręcając zwiększasz.
Jenak pamiętaj by regulować na ciepłym silniku, bo jak wyregulujesz na zimnym to jak wyłaczy się ssanie to będziesz miał za małe obroty.

Ja pierdziele ale referat :pifpaf:
Jak coś jeszcze nie wiesz to pytaj bo zaraz ide na :pub: :pub: :pub: ....... i jak wróce to nie będę w stanie pomóc
Awatar użytkownika
peteero
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 15 lis 2008, 19:37
Lokalizacja: Łochowo k/Bydgoszczy

Post autor: peteero »

Dzieki za ten referacik, juz prawie wszystko wiem. Jeszcze mam jedno pytanie co decyduje na jakiej zasadzie dziala to przymukanie tej przesłonki. Wiesz ja kupiłem ten samochod niedawno i smie nawet podejrzewac ze moze byc pozbawiony termostatu (widac ze cos bylo grzebane ale pewnosci nie mam bo musze to rozebrac i zobaczyc) na bank cos z tymi czujkami jest bo nie wskazuje mi temperatury wody ale co dziene to wiatrak sie wlacza i nie zagrzewa sie ogolnie samochod ale mam czasem takie wrazenie jakby za duzo beznyny dostawal (czuje to na pedale - jak chce jechac tak srednio to go muli a jak dam do konca to na poczatku centralny zamol ale za chwile zacznie sie zbierac i razcej woli te gorne partie obrotow czyli powyzej 3tys). Oczywiscie nie znaczy to ze tak jezdzie bo wtedy stwierdzenie ze pali duzo rozumialoby sie samo przez sie. Pytanie jakie chcialem zadac to co powoduje przymykanie tej przesłonki z kompa czy z tego czujnika wlasnie, a i gdzie jest wejscie, podlaczenie do kompa
acha PS: i to dosc istotne moje obroty niczym sie nie roznia czyli czy stoi na zimnym cala noc czy ma przejechane 100km jak zapalam ma 1300 i jak przejade 100km to tez tyle ma
Silnik jest bogiem, prędkość nałogiem, turbo podstawą, nitro zabawą.
J
Ja_Sha_Taan
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Ja_Sha_Taan »

[quote=""Ja_Sha_Taan""]Nią właśnie regulujesz obroty na ssaniu. [/quote]
sory wkradł mi się mały błąd, nią regulujesz obroty na ciepłym silniku. Do regulacji ssania jest inna śrubka.

[quote=""peteero""]PS: i to dosc istotne moje obroty niczym sie nie roznia czyli czy stoi na zimnym cala noc czy ma przejechane 100km jak zapalam ma 1300 i jak przejade 100km to tez tyle ma[/quote]
Może masz poprostu wyłaczone ssanie. Zmniejsz obroty do 950 i odpal na zimnym i zobaczysz czy będzie gasł.

Przysłonięcie przesłonki powoduje sama temperatura. Bimetal ma właśnie taką właściwość że podczas wzrostu temperatury zwiększa swoją objętość i odwrotnie. Możesz to sobie njprościej wytłumaczyć na zasadzie rtęci :P choć to nie do konca dobrze wytłumaczenie.
Do niego jest podpięta jedna wtyczka z dwoma przewodami. Przewody wychodzą z listwy wtryskowej i idą do tego elementu, tym się nie masz co przejmować bo to jest tylko podgrzewacz elementu. Tak pisze żebyś wiedział gdzie łapy wcisnąć.

Jeśli chodzi o czujniki to zmień dla pewności niebieski, koszt nie jest wielki bo od kilkunastu zł a jeśli pomoże to oszczędzisz o wiele więcej na bęzynie :)

Sha_Taan pozdrawiam :spoko:
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”