Wszystko o OLEJ!!!

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

s
seba136
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 06 gru 2012, 9:44
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: seba136 »

Nie rozumiem,czyli polecasz co innego ale też typu 5w40,0w40 ale innej firmy?a ten Millersa nie?
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

polecam 5W40 albo 0w40 moze byc Millersa , wazne zeby był z normą VW 502 00, ale nie oleje o lepkości W30
a
andrzejwn
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 10 lut 2013, 20:50

Post autor: andrzejwn »

Olej trzeba lać zawsze lepszy, a są trzy rodzaje mineralny, półsyntetyk, syntetyk. Teraz jeżeli w samochodzie był mineralny to półsyntetyku i syntetyku nie można wlewać do silnika, ponieważ te oleje są lepsze i będą rozpuszczały zanieczyszczenia, które mogą spowodować zapchanie kanalików doprowadzających olej do smarowania panewek korbowych, a w rezultacie zatarcie silnika. pozdrawiam :commando:
m
mlodyabc
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 11 lut 2013, 21:52

Post autor: mlodyabc »

Wlewa się olej taki jaki zaleca producent. Mineralnym to można zawiasy smarować. Jak najbardziej można przejść z mineralnego na półsyntetyk. Wcześniej można zrobić płukankę lub wlać olej z dobrymi właściwościami myjącymi np Motul i wymienić wczesniej.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

[quote=""andrzejwn""]Olej trzeba lać zawsze lepszy, a są trzy rodzaje mineralny, półsyntetyk, syntetyk. Teraz jeżeli w samochodzie był mineralny to półsyntetyku i syntetyku nie można wlewać do silnika, ponieważ te oleje są lepsze i będą rozpuszczały zanieczyszczenia, które mogą spowodować zapchanie kanalików doprowadzających olej do smarowania panewek korbowych, a w rezultacie zatarcie silnika. pozdrawiam :commando:[/quote]

Po co piszesz takie bzdury. Przecież to herezje są.

Ja sam wielokrotnie przechodziłem w różne strony. Teorie jakoby lepszy jakościowo olej miał uszkodzić silnik to bzdura.

Podobnie jak zanieczyszczenia i nagary "uszczelniające" silnik.
W ramach ścisłości oleje mineralne mają niezła liczbę TBN
m
mlodyabc
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 11 lut 2013, 21:52

Post autor: mlodyabc »

Jeżeli nawet po zmianie z mineralnego na pełen syntetyk silnik by się rozszczelnił to nie z winy oleju a kondycji silnika, którego remont wcześniej czy póżniej byłby nieunikniony. W przypadku TDI musi być syntetyk z uwagi na turbinę, musi być ona smarowana odpwiednim olejem.
D
Dymeks
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 12 maja 2012, 20:21
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Dymeks »

witam, stanie się coś jak wleje do POLO 1,4 97r, ok. 200 tys. Mobil Super M, 15W-40? Nie wiem, co lane było wcześniej. To jest olej mineralny?
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

tak to mineralny.
[quote=""Dymeks""]stanie się coś jak wleje[/quote]
bedzie jezdził, gorzej w zimie jak zgestnieje
[quote=""Dymeks""]Nie wiem, co lane było wcześniej.[/quote]
to zalej 10w40 jak sie boisz , a potem jak nie bedzie bral oleju to 5w40
D
Dymeks
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 12 maja 2012, 20:21
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Dymeks »

rozumiem, że mineralny katygorycznie odradzacie?
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

mineralny to sie leje do trupa , który żre olej, aby choc troche go uszczelnić i jeszcze ciut pojezdzic i nie wsadzac kasy w remont.
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

czy polo 9N 1.4 16V 59kw 80km (BUD) musi mieć normę 504.00/507.00 ?
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

BUD to prosta benzyna , wystarczy VW 502 00 i wymiana co max 15tys km , a nie zadne longlife 504.00/507.00
d
dudek
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 11 kwie 2013, 21:36

Post autor: dudek »

Witam. Po przestudiowaniu tematow na forum o olejach do mojej polowki 6n 1.0 95 r z przebiegiem ponad 200k zaleje valvoline max life 10w40, (nie wiem jaki byl lany poprzednio) oraz dodam filtr bosha . Czy taki zestaw moze byc ?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

olej polecam
ja mam 1.3 3F z 92roku z przebiegiem 285k i jest super, wcześniej lałem 15w40 i jest poprawa
filtr bosch jak najbardziej tak!
Awatar użytkownika
klimek999
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 15 paź 2013, 11:22

Post autor: klimek999 »

Czy jeżeli troszkę się za dużo nalało (ponad wskaźnik max.) to trzeba spuszczać czy nic się nie stanie poważnego?
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”