Słabe hamowanie,pisk spod pedała/swap na wentylowane

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
przemoRSL
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 03 sie 2009, 23:52
Lokalizacja: RŚl
Kontakt:

Słabe hamowanie,pisk spod pedała/swap na wentylowane

Post autor: przemoRSL »

ELO,Wszystkim!
wymieniłem klocki na ATE , jakiś czas temu (minął prawie miesiąc),hamulec zrobił się dziwny,nie mam możliwości zablokowania kół w czasie normalnej jazdy. Gdy wcisnę ham do końca koła hamują ale nie na szlag,a spod pedała słychać jakiś dziwny pisk,choćby powietrze... czy coś... próbowałem pompować pedałem bo myślałem że zapowietrzone ale nie robi się twardszy jak przy norm zapowietrzeniu. pedał jest cały czas twardy gdy hamuję.Hamuje ale słabo,wszystkie polo classic mają słabe ham?

PS. mam pełne nie wentylowane tarcze z przodu,a chce wymienić na wentylowane-jakie bylyby koszty tego i jakie części wymienić a co zostawić przy takim swap'ie??
proszę kolegów i koleżanki o pomoc w tych 2 sprawach
Ostatnio zmieniony 12 sie 2009, 22:59 przez przemoRSL, łącznie zmieniany 1 raz.
zawsze do przodu,ale czasami lepiej spojrzeć w wsteczne lusterko

Pławniovwice 2009
J
JarekF
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 316
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:58
Lokalizacja: Żary - okolice

Post autor: JarekF »

W jakim stanie masz tarcze? ... Może któryś z przewodów puchnie? .. Rozumiem, że nie masz ABS :grin:

Wymiana tarcz wiąże się z kupnem:

- zacisków,
- tarcz,
- klocków.

Cen nie określę ale spójż na allegro to się dowiesz :grin: Bynajmniej nie tania inwestycja zwłaszcza, ze dopiero co kupiłeś klocki ;-)
Awatar użytkownika
przemoRSL
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 03 sie 2009, 23:52
Lokalizacja: RŚl
Kontakt:

Post autor: przemoRSL »

JarekF , no tanio nie będzie, ale hamulce ogólnie tu są kiepskie jak na takie ciężkie auto.
Szkoda że od razu nie montowali wentylowanych z ABSem...tylko w tych mocniejszych silnikach i wersjach...
przejrzę allegro,może się co znajdzie....

ps. przy kolejnej wymianie klocków mam tarcze do wymiany,więc myślę nad wymianą na wentylowane, albo na nacinane brembo , ate i sportowe klocki wtedy do kompletu-może będzie lepiej.
zawsze do przodu,ale czasami lepiej spojrzeć w wsteczne lusterko

Pławniovwice 2009
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Ile chcesz przeznaczyć na hamulce?
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
przemoRSL
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 03 sie 2009, 23:52
Lokalizacja: RŚl
Kontakt:

Post autor: przemoRSL »

no sam nie wiem,ciezko cokolwiek znaleźć. może koło 1200zł by trzeba było dać...nie mam pojęcia ile dokładnie i za co.
zawsze do przodu,ale czasami lepiej spojrzeć w wsteczne lusterko

Pławniovwice 2009
Awatar użytkownika
limpek
el "Limek"
Posty: 756
Rejestracja: 11 lis 2008, 19:44
Lokalizacja: Lublin / Wrocław

Post autor: limpek »

zdejmij koło i luknij czy masz odkręcane jarzma jeżeli tak. To nie dawno widziałem na allegro zestaw z VR6 na 280mm na 4 śruby. Zacisk i jarzmo. Jeżeli masz tak jak ja czyli jarzmo jest odlane wraz ze zwrotnicą z jednego kawałka czeka cię jej wymiana. Najmniejsze koło przy takich heblach to 15"

http://www.allegro.pl/item712510544_zac ... f_g60.html Zestaw od corrado podchodzi 1:1 tarcze też bo są 4x100
Potrzebujesz opinii, porady technicznej pisz na gg lub PW

Bardzo zielone Polo i Barzo czarne Suzuki Bandit

IV Polo Zlotu - Ślesin 2007

II Polo Zlotu - Więcbork 2008

!!! I Polo zlotu - Ślesin 2009 !!![/siz
Awatar użytkownika
przemoRSL
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 03 sie 2009, 23:52
Lokalizacja: RŚl
Kontakt:

Post autor: przemoRSL »

limpek dzięki za info,ja mam odlane w całości jest... ja znalazłem komplet tarcze i docisk tez tu allegro http://www.allegro.pl/item693385447_vw_ ... acisk.html
i jeszcze kilka innych kompletnych (tarcze,docisk,zwrotnica) ale nie wiem czy mi to podejdzie wiec nie licytuje tego....
.Jak bede pewny,że mi to podejdzie wtedy kupie od razu komplet...

jak możesz daj znać,albo doradź mi co kupić- np nr części zwrotnicy i docisk itd.
zawsze do przodu,ale czasami lepiej spojrzeć w wsteczne lusterko

Pławniovwice 2009
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

Witam proponuje wrzucic tarcze brembo z klockami ferodo i wymienic płyn i poprawa bedzie spora
RUMAK
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""lukasz6oo""]Witam proponuje wrzucic tarcze brembo z klockami ferodo[/quote]

A czemu akurat te? Są o wiele lepsze sposoby na poprawę skuteczności hamowania
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

Bo to sprawdzona metoda i nie zbyt droga tak mi sie wydaje.Ale czy jest sens do 1.4 wrzucac zaciski i np tarcze od vr-a czy corrado??ale to twoje auto i twoja decyzja
RUMAK
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

A może pompa hamulcowa już puszcza lub jeżeli słychać jakiś pisk powietrza to coś z serwem lub z przewodami podciśnieniowymi od serwa
Awatar użytkownika
przemoRSL
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 03 sie 2009, 23:52
Lokalizacja: RŚl
Kontakt:

Post autor: przemoRSL »

turzol np co bys proponował??
a codo ego cholerstwa to nie ma az takiej wiedzy zeby samemu ocenic czy servo czy pompa czy przewody szlag trafił... ogólnie zatrzymując sie z wielkiej prędkości moc hamulców jest beznadziejna,a auto jak na takie cienkie tarcze jest za ciężkie... nie wentylowane i bez abs :-( porażka :roll:
zawsze do przodu,ale czasami lepiej spojrzeć w wsteczne lusterko

Pławniovwice 2009
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”