[6n] Falowanie obrotów i inne dziwne zachowanie.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

E
Emejcz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 31 mar 2013, 15:06
Lokalizacja: Łódź

[6n] Falowanie obrotów i inne dziwne zachowanie.

Post autor: Emejcz »

Mam pewien problem z obrotami, dotychczas był on dość niewielki dlategóż nic z tym nie robiłem.
Wyglądało to tak, że gdy np wrzucałem sobie na luz i tak zwalniałem to obroty trzymały się tak na poziomie 1200 i dopiero po całkowitym zatrzymaniu szły niżej i tak się trzymały (może to normalne zachowanie, nie wiem).
Nienormalnym było jednak sporadyczne (raz na kilka postojów na światłach) bujanie się obrotów na biegu jałowym podczas stania w okolicach 600-1000.

Dziś jednak sytuacja uległa poniekąd zmianie dlatego zdecydowałem się napisać.
Zauważyłem, że podczas zmieniania biegów obroty na początku nie spadały podczas wciskania sprzęgła, a później jak włączyłem sobie luz to zachowywały się dokładnie tak jak na tym filmiku nie mego autorstwa http://www.youtube.com/watch?v=O9o_FYF5 ... r_embedded
Później po zatrzymaniu auta i wrzuceniu na luz, zablokowały mi się jakoś na 2500... i dopiero ponowne uruchomienie auta spowodowało ich znormalizowanie do standardowego poziomu około 800/min.

Dodam, że jakiś czas temu czyściłem przepustnicę.

Moje pytanie w związku z tym, co to może być? Co sprawdzić?
Nie ma żadnych innych objawów, auto nie gaśnie, nie dusi się, nie traci mocy.
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

prawdopodobnie przepustnica do wymiany, żeby się upewnić podepnij VAGa i sprawdź błędy.
E
Emejcz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 31 mar 2013, 15:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Emejcz »

Sprawdzę jeszcze jutro błędy, ale dotychczas VAG nie podawał mi żadnych odnośnie przepustnicy...
E
Emejcz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 31 mar 2013, 15:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Emejcz »

Oto moje błędy na silniku:
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 030 906 027 E
Component: MOTRONIC MP 9.0 2126
Coding: 0261203932
Shop #: 1037355854
2 Faults Found:
00533 - Idle Speed Regulation
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
01087 - Basic Setting Not Performed
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent

Pierwszy błąd pojawił się po raz pierwszy, drugi zaś mam chyba za każdym razem jak się podpinam i zawsze go kasuję.
Jak wyregulować te obroty biegu jałowego? I jak mam w zasadzie to interpretować?
Jak wchodzę w 098 w VAGu to podaje mi, że ADP O.K.

Jeszcze zapytam, czy pod przepustnicą powinna być jakaś uszczelka? Bo u mnie jej nie było tylko nasmarowane jakimś silikonem było. Czytałem gdzieś, że nie zawsze jest, ale jak powinno być w tym modelu?
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

moje przypuszczenia się potwierdzają, wymień przepustnice na sprawną i problemy znikną, możesz próbować ją jeszcze raz dokładnie wyczyścić ale wątpię żeby to pomogło.
co do uszczelki to powinien być pierścień uszczelniający nr wg etki: 030 133 073 D
E
Emejcz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 31 mar 2013, 15:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Emejcz »

Hmm... skasowałem te błędy i zrobiłem dzisiaj dwa kursy no i falowanie dzisiaj nie wystąpiło...
Awatar użytkownika
skoczek20
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 60
Rejestracja: 03 kwie 2013, 20:14

Post autor: skoczek20 »

[quote=""Emejcz""]Hmm... skasowałem te błędy i zrobiłem dzisiaj dwa kursy no i falowanie dzisiaj nie wystąpiło...[/quote]
Witam! Mam polo z tym samym silnikiem 1.0, u mnie również falowały obroty. Po usunięciu błędów na jakiś czas był spokój, ostatnio falowanie obrotów wróciło, szczególnie na biegu jałowym. Może faktycznie jak wcześniej wspomniano czas na wymianę przepustnicy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”