[6N] problem z ciśnieniem oleju.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
rziri
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 13 maja 2011, 11:26

[6N] problem z ciśnieniem oleju.

Post autor: rziri »

witam,

Polówka rocznik 1996, przebieg 187000, silnik AER, pojawił się problem z ciśnieniem oleju. Olej i filtr wymieniane w lutym 2012, od wymiany przejechane niecałe 10tyś km.
Objaw - kontrolka oleju na niskich obrotach po przejechaniu min ok 30km czyli silnik już całkiem nagrzany, po przewertowaniu forum i podobnych tematów, przed jakimikolwiek działaniami zaopatrzyłem się w manometr i pomierzyłem ciśnienie aby bez potrzeby nie wymieniać czujnika.
Na zimnym silniku i wolnych obrotach ok 1 atmosfery, przy 2tyś obrotów lekko powyżej 1 atmosfery, przy większych obrotach nie szło dobić do 2. Po rozgrzaniu spadło do 0.5 atm i do ok 0,3, po przygazowaniu był problem z uzyskaniem większego ciśnienia niż 1.
We wtorek poszedł do mechanika, filtr i olej poszedł do wymiany (był na mineralnym więc i znów mineralny) i niby miało być ok, jednak dzisiaj znowu kontrolka po dłuższej jeździe, czyli problem nie rozwiązany. W weekend zerknę manometrem ale obawiam się że wynik będzie podobny do tego powyżej.

I teraz pytanie do Szanownych forumowiczów:
Jak to jest w takich przypadkach? padła pompa oleju? panewki? czy jedno i drugie razem? czy też może zawór w pompie,

ewentualnie to jak jest z usytuowaniem pompy oleju w AER ?, bo mi mechanik coś wspominał że trza pasek rozrządu ściągać i koło pasowe i pod nim jest pompa oleju w tym silniku, czy też normalnie jest do niej dostęp po zdjęciu miski olejowej?


pozdrawiam
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

ty chlopie nie jedzij na takim cisnieniu oleju!! ale chyba i tak juz za późno jest. Na jalowch powinien miec okolo 1.5 bara a na tych 2000 obr juz 3 bary. Ksiazki mowia ze cisnienie na jalowych nie moze byc mniejsze jak 0.8 bara ale w sprawnym silniku jest tak jak pisze okolo 1.2-1.5 bara.
Pewnie jakis porblem z pompą oleju/zaworkiem przelewowym w niej ale tez zdarza sie ze smok jest przypchany no i o panewkach i tp sprawach to juz nie wspominam.
r
rziri
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 13 maja 2011, 11:26

Post autor: rziri »

witam,
dziękuję @wesol za zainteresowanie :)

ciśnienie poprawiło się, tzn na zimnym ponad 1-1,5 bar na jałowych i do 3 atmosfer po przygazowaniu do 2tyś obr. i więcej, zauważyłem że 3bary to max i jakby odcięcie następuje pomimo większych obrotów.
Profilaktycznie czujnik wymieniłem, gdyż od czasu wymiany były ze 2 sytuacje że się zapaliła kontrolka na wolnych obrotach i to na chwilę na mocno rozgrzanym silniku. Obecnie jeszcze raz chcę pomierzyć manometrem jak to wygląda.

Ponawiam pytanie jak jest z dostępnością do pompy oleju? bo do smoka i zaworka przelewowego po ściągnięciu miski pewnie będzie dojście, a w przypadku gdybym chciał zdemontować pompę to jak to wygląda?

pozdrawiam
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

z demontazem to nie wiem ale cisnienie w tej sytuacji to masz okej. WLasnie pozniejsze dodawanie gazu ma powodowac ze cisnienie oliwy ma nie przekraczac 3 do 3.5 bara. Po to wlasnei jest zaworek na pompie przelewowy. Jesli by dalej roslo cisnienie to zerwie filtr oleju z gwintu.
Awatar użytkownika
camel19
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 295
Rejestracja: 14 gru 2008, 13:39
Lokalizacja: Marki/Ostrówek

Post autor: camel19 »

Witam, od dzisiaj mam podobny problem więc nie zakładam nowego tematu. Po odpaleniu świeciła mi się kontrolka oleju, po paru min jak silnik się trochę zagrzał zgasła ale za to zaczęła szybko rosnąć temp cieczy chłodzącej. Mam masło pod korkiem bo sam robi krótkie przeloty i pewnie się nie dogrzewa tak jak trzeba. Odma pusta, dmucha bo sprawdzałem ale olej zrobił się jakiś jaśniejszy, maziowaty. Też szukać przyczyny w smogu, pompie oleju? proszę o pomoc. Silnik 1.4mpi 8 zaworów 96r.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

raczej UPG
Awatar użytkownika
camel19
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 295
Rejestracja: 14 gru 2008, 13:39
Lokalizacja: Marki/Ostrówek

Post autor: camel19 »

Wymieniałem z poł roku temu, przeczyściłem czujnik, odłączyłem aku na jakiś czas i potem już tego nie miałem, nie robi mi się woda gazowana w zbiorniczku ani nie pobiera jej. Potem go trochę przegoniłem i olej ściemniał już nie był taki jasny i ruszyło te masło z pod korka oleju. Przeważnie on jeździ w emeryckim stylu bo kobita dojeżdża do roboty niecałe 10km.
t
tommy76
Początkujący
Początkujący
Posty: 174
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:57
Lokalizacja: KĘTRZYN

Post autor: tommy76 »

To i ja się podepnę..miałem przekroczona wymianę oleju o ok 1000 km i na jałowym biegu na rozgrzanym silniku zaczęła mi mrugać kontrolka oleju.W pracy silnika nie było różnicy-chodził cicho jak zawsze,bez klekotania.Po wymianie oleju wszystko ok,jednak po przejechaniu 20 km w trasie nagle silnik zaczął chodzic jak diesel,głośny klekot spod pokrywy zaworów.Olej Mobil 2000 10w40,silnik AEX 1.4 klima ,wsp.wiem co muszę zmierzyć,sprawdzić,ale intryguje mnie sprawa pracy silnika,który do wymiany chodził cichutko a teraz na rozgrzanym kdzwoni i klekocze.Jaka może być tego przyczyna?
Green dragon
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

Może poprzedni właściciel nalał motodoktora? Ja tak miałem... Jak kupowałem polo silniczek ładnie pykał ale po zmianie oleju na 10w40 zaczął chodzić jak diesel . Sprawdzałem ciśnienie oleju w serwisie bosch 0.75 na wolnych i dochodzi prawie do 2barów przy 6tyś obrotów i powiedzieli mi że mam wykres książkowy. Wynik pompa sprawna głowica do roboty... Polecam podjechać na serwis żeby ci sprawdzili ciśnienie wszystko się wyjaśni.

Pozdrawiam.
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
t
tommy76
Początkujący
Początkujący
Posty: 174
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:57
Lokalizacja: KĘTRZYN

Post autor: tommy76 »

Z kombinowaniem poprzedniego właściciela nie ma mowy, autko mam już kilka lat.trzeba zmierzyc cisnienie..
Green dragon
t
tommy76
Początkujący
Początkujący
Posty: 174
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:57
Lokalizacja: KĘTRZYN

Post autor: tommy76 »

cisnienie na zimnym 1,5 na rozgrzanym to samo,bez przygazowania.czy w AEXie jest jeszcze inny czujnik niz ten przy świecach?i po wymianie na nowy olej takie same oznaki..może już czas na 15W40?...
Green dragon
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”