[86c] 1.4d nie odpala,

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

V
Vein
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 13 maja 2012, 15:51

[86c] 1.4d nie odpala,

Post autor: Vein »

Hej,

Problem taki, kupiłem silnik j.w. silnik ma trafić "do sama", podłączyłem mu układ paliwowy na "bardzo krótko" (zbiornik z butelki, podłączony powrót też), podłączyłem elektrozawór przy pompie wtryskowej i wiadomo rozrusznik. Silnik kręci, ma kompresję, ale jedyne co uzyskałem to albo biały dym (w lepszym przypadku) albo nic (w gorszym), a jak wpuściłem trochę WD40 do dolotu to chwilę załapywał (ale chyba tylko na tym WD40). Pytanie, czy to może być ten elektrozawór zdechnięty na pompie? Cyka przy podłączeniu do niego napięcia.
Wiem, że pompa mogła być zapowietrzona, ale w sumie chyba silnik kręcił 5 minut (chyba z 5 razy akumulator ładowałem), to powinien chociaż zaskoczyć. Grzałem też świece (niestety tylko 3, bo 4 odłączona), przełączyłem dźwignię ssania ale to tez mu nie pomogło. Odpalałem na "wciśniętym gazie" i bez "wciśniętego"... I nic... Temperatura powietrza była +20*C minimum.
Jakieś porady?
Awatar użytkownika
marian
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 210
Rejestracja: 15 lis 2008, 13:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: marian »

odpowietrzyć pompe
Obrazek
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

plak jest lepszy niz wd40.

po zlapaniu na plaku powinien sie sam odpowietrzyc
V
Vein
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 13 maja 2012, 15:51

Post autor: Vein »

W końcu udało się mi ten silnik uruchomić, odpala tylko za zaciągniętym przyspieszeniu wtrysku, na "normalnym" nie odpala, po przełączaniu na normalny kąt, zaczyna się krztusić, kopcić na ciemno i gaśnie. Na zaciągniętym wyprzedzeniu nie reaguje na dźwignię gazu (niezależnie jak się ustawia, pracuje tak samo, lub nieznacznie wahnie obrotami), poza tym zauważyłem, że pompa puszcza ropę w obrębie dźwigni gazu.

Dwa pytania:
Czy winą jest rozrząd (przestawiony kąt wtrysku, bo ma dwa paski, jedne napędza wałek rozrządu, drugi pasek napędza pompę od wałka), czy pompa ciągnie lewe powietrze przy nieszczelności?

Czy do tej pompy (nie znam niestety modelu, ale to bosch) istnieje zestaw uszczelek, czy trzeba oddać ją do regeneracji w zakładzie?

I jeszcze jedna prośba, jeżeli ktoś posiada szczegółowe informacje na temat tego silnika, proszę o podesłanie, gdyż nigdzie nie mogę znaleźć książki która by zawierała opis silnika 1.4d, wszystkie przeze mnie znalezione obejmują samochody tylko z z silnikami benzynowymi...
V
Vein
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 13 maja 2012, 15:51

Post autor: Vein »

Była uszkodzona pompa. Po wymianie silnik odpala i wkręca się na obroty, co do dławienia po przestawieniu dźwigni, to był problem z ustawieniem pompy (zbyt opóźniony wtrysk paliwa)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”