[86c2f] Dziwne problemy z ładowaniem akumulatora

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

R
RedBaron
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 13 paź 2010, 10:03

[86c2f] Dziwne problemy z ładowaniem akumulatora

Post autor: RedBaron »

Cześć
Moje auto to VW POLO Coupe 2f z 93 roku, pojemność 1,1

Pojechałem tym autem
na urlop i podczas trasy powrotnej z urlopu długości 600 km, gdzieś po 300 km zaczęły dziać się dziwne rzeczy.

Czasami zapalała się czerwona kontrolka informująca o braku ładowania akumulatora, podczas jazdy. ,
Tzn czasami świeciła pełnym światłem na czerwono, czasami mrugała, lub delikatnie się żarzyła, tak że ledwo szło to zauważyć. A czasami gasła

Gdy zauważyłem tylko że kontrolka świeci się to zjeżdżałem na pobocze czekałem aż silnik trochę ostygnie, po czym zapalałem go znowu i po zapaleniu nie świeciła się.

Po czym po przejechaniu jakiegoś tam dystansu znów się zapalała i tak kilka razy.
Potem już jechałem z tą zapaloną lub żarzącą się kontrolką aż akumulator zdechł
i silnik zgasł. Wtedy zapalałem go na pych i auto jakoś tam jechało ale jak włączyłem światła lub migacze to silnik gasł, więc jechałem na wyłączonych.

Jakimś cudem doturlałem się te 300 km do domu. W domu podładowałem aukmulator,
auto pali, silnik pracuje nawet na włączonych światłach.

Ale kontrolka braku ładowania nadal się czasami zapala lub żarzy tylko na niskich obrotach, po czym jak zwiększę mu obroty, to kontrolka gaśnie

Jakiś czas temu własnoręcznie zmieniałem pasek klinowy. i niechcący zepsułem tą śrubę od naciągu (taką z ząbkami). Przy dokręcaniu trochę zmieliłem starłem te ząbki. Czy może to być powodem że pasek jest przez to za słabo naciągnięty.
Bo jak naciskam go na środku to miał luz około 1 cm i nie piszczał podczas pracy ?

Czy ktoś miał może podobne objawy ?
Ostatnio zmieniony 17 lip 2013, 14:40 przez RedBaron, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Albo pasek alternatora, albo alternator siada. Sprawdź, czy naciąg paska jest prawidłowy.

A tak swoją drogą otaguj temat zgodnie z regulaminem, bo moderator przeniesie go do kosza.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Popraw temat!
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

czasami zapala lub żarzy tylko na niskich obrotach, po czym jak zwiększę mu obroty, to kontrolka gaśnie
Typowe objawy kończących się szczotek alternatora, do wymiany szczotki i regulator napięcia.
Pamiętam to bardzo dobrze bo taki objaw mnie zaskoczył w trasie i za lawetę zapłaciłem jak za zboże...
Wymieniaj jak najszybciej, przy okazji wymień sobie łożyska w altku będziesz mieć 2 pieczenie na jednym ogniu :D
civic r18a2/407 1,6 HDi
R
RedBaron
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 13 paź 2010, 10:03

Post autor: RedBaron »

Dzięki Wam :grin:

Wyjechałem i nie miałem dostępu ,temat już otagowałem..

Własnie dziwna rzecz, bo w tym tygodniu jeździłem często, ale na niewielkie dystanse (8- 16 km)
Pierwsze dwa dni od powrotu z urlopu kontrolka lądowania żarzyła się ale tylko po odpaleniu auta tak około 5 sekund.
Po czym po zwiększeniu obrotów zaraz gasła i potem w ogóle się już nie zapalała.

Silnik się trochę poci, gdzieniegdzie kapie olej w okolicach kół od paska klinowego też go trochę jest, myślałem że może nakapało trochę na pasek klinowy a ten przez to łapie poślizg. Choć na samym pasku nie ma śladu po oleju i nie wiem czy to możliwe.
Na wszelki wypadek spryskałem pasek klinowy (bez zdejmowania go) obficie ciepłą wodą z domieszką płynu do mycia naczyń.

Od tego czasu kontrolka braku ładowania nie świeci mi się w ogóle(może się zapaliła tylko raz czy dwa). I jak na razie jest wszystko ok jak by nigdy nic. Ale tak jak mówię jeżdżę na krótkie dystanse, na dłuższe strach, po tym jak ledwo się doturlałem do domu.

Kolega tu, wspomniał, że to kończące się szczotki alternatora, oraz regulator napięcia.
Mogę to jakoś sprawdzić we własnym zakresie ?
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Tak, najlepiej wtedy gdy pojawiają się problemy z ładowaniem. Sprawdź napięcie ładowania. Zresztą nawet nie czekaj tylko od razu odpalaj auto miernikiem przy akumulatorze sprawdź jakie masz napięcie ładowania.
Awatar użytkownika
ciapuś
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 06 maja 2012, 22:25
Lokalizacja: RLE/KR

Post autor: ciapuś »

sprawdź regulator napięcia, miałem to samo :)
Obrazek

Obrazek
m
michalmz-83
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 19 sie 2012, 11:24
Lokalizacja: Turek

Post autor: michalmz-83 »

Ja miałem podobnie tylko u mnie nic nie świeciło ani nie mrugało tylko łup i nie ma prądu w aku. :grin:
Pomogła wymiana o coś takiego :grin: http://allegro.pl/regulator-napiecia-vw ... 01692.html
POLO CL 90r
T
Twoje-Dywaniki
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 28 wrz 2013, 23:37

Post autor: Twoje-Dywaniki »

Koledzy mam podobny objaw w 86c. Od czasu do czasu kontrolka ładowania pomruguje, generalnie nie zapala się na dłużej niż max kilka sekund. Zmieniłem już regulator ze szczotkami, a wczoraj nawet rozebrałem i przejrzałem cały alternator, wyczyściłem, diody dobre uzwojenia też, jedynie komutator na wirniku jest już nieco zużyty, no ale szczotki nowe więc zakładam że styk jest, a może to jednak to...? Jest w ogóle jakaś metoda na regenerację komutatora czy po prostu szukać drugiego altka i nawet sam wirnik przełożyć?
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

przetoczyć pierścienie komutatora, jak nie mają już mięsa to wymienić pierścienie na nowe, jak nie masz jak to oddaj do elektromechanika - taniej niż kupienie nowego alternatora
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”