[9n] Rozrząd 1,4 TDI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

rybaqbtm rozrząd to powinien zostać wymieniony już w 2008 roku. Przebieg oryginalny?
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
r
rybaqbtm
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 12 gru 2012, 23:29
Lokalizacja: Bytom

Post autor: rybaqbtm »

Auto zostalo sprowadzone z Niemiec nie wiem czy poprzedni wlasciciel robil rozrzad:/
Przebieg nie sprawdzalem ale wszystko wskazuje na to ze jest oryginalny
Prosze o odpowiedz na moje pytania w poscie powyzej
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Witam
Też mam polówkę z tym silnikiem. Rozrząd wymieniałem juz jakiś czas temu i za jego wymianę płaciłem 800zł (robota +części z pompą wody) Paski DAYCO, rolki napinające INA, pompa wody RUVILLE. W tym pasek klinowy CONTITECH i wymiana płynu chłodniczego - oryginalny koncentrat G12 z ASO. Warsztatu Ci żadnego nie polecę, bo jestem z Zielonej Góry :)
W sumie moja polówka jak jest zimna też trochę klekocze jak diesel, ale raczej nie jest to zależne od rozrządu - przed i po wymianie jest tak samo.

Pozdrawiam
M
Misiek88
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 24 mar 2013, 18:56

Post autor: Misiek88 »

Czy ktos moze mi powiedziec co ile sie wymienia rozrzad w 9n 1.4tdi 2002r ??
Z jakiej firmy kupic ?
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Najlepiej sprawdź w ASO po VIN. Interwał to nawet 150 tysięcy ale zależy od kodu silnika i rocznika.
M
Misiek88
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 24 mar 2013, 18:56

Post autor: Misiek88 »

szukalem wiadomosci na ten temat . co nie ktorzy pisali co 60 ,90 /150
ale sprawdze w aso dzieki
m
marcelos
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 15 sie 2013, 18:46

Post autor: marcelos »

Witam,

Nawiąże nieco do wspomnianego kilka postów wcześniej tematu sprawdzenia stanu łańcucha napędu pompy oleju.Otóż w swoim samochodzie z silnikiem 1.4 TDI AMF wiem, że mam ten element do wymiany ponieważ słychać charakterystyczne szuranie łańcucha co świadczy już o jego zużyciu. W związku z powyższym mam pytanie o stopień trudności tego przedsięwzięcia. O czym należy pamiętać przy wymianie, co można kolokwialnie mówiąc spartolić, jakich kosztów za robociznę powinienem się spodziewać, etc.?. Komplet wymaganych części już posiadam i bynajmniej nie zamierzam tego robić sam. Pytam jednak bo im więcej sam będę wiedział na ten temat tym lepiej dla mnie i dla samochodu :). Pozdrawiam!
P
Pier77
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 05 wrz 2013, 16:43

Post autor: Pier77 »

Witam,kupiłem Polo 9N 1.2 / 12v 2004r ,sprowadzone z Francji.Przebieg zbliża się do 90.000km,przymierzam się do wymiany łańcuszka rozrządu wraz z pompą wody.(nie mam pojęcia czy części te były już wymieniane,czy są jeszcze fabryczne,wolę dmuchać na zimne)
Proszę o poradę ,co lepsze...
Zestaw SWAG http://allegro.pl/zestaw-lancucha-rozrz ... 40623.html
Zestaw "ORYGINAŁ VW" http://allegro.pl/lancuch-rozrzadu-rozr ... 05801.html
Pompy...
RUVILLE http://allegro.pl/ruville-pompa-wody-sk ... 47045.html
DOLZ http://allegro.pl/pompa-wody-dolz-vw-fo ... 20747.html
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Co do wymiany łańcucha pompy oleju to po pierwsze trzeba ściągnąć rozrząd ,więc można to zrobić przy okazji wymiany. Do zdjęcia miska olejowa (więc wymiana oleju bo i tak spuszczamy stary, trochę ciężko odkręcić dwie śruby pod kołem zamachowym ale z długimi kluczami imbusowymi i odpowiednim ustawieniem wycięcia na kole zamachowym dałem rade bez oddzielania silnika od skrzyni) ,koło zębate paska na wale (z tym miałem sporo kłopotów dopiero klucz pneumatyczny dał rade ale musiałem dokupić nasadkę SPline m14 chyba, obudowa aluminiowa z uszczelniaczem wału (warto go też wymienić ) , obudowę plastikową wałka ( uwaga na zatrzaski plastik przegrzany i kruchy dodatkowo oprócz zatrzasków śruby). Przed zdjęciem samego napinacza dobrze jest zablokować wałek wyrównoważający kluczem 32 i poluzować śruby na zębatkach pompy i wałka. Oczywiście po zdjęciu miski i obudowy aluminiowej przed złożeniem trzeba oczyścić powierzchnie styku ze starego silikonu uszczelniającego (nie ma uszczelek) i tuż przed samym złożeniem nałożyć nowy ,skręcić i odczekać 1-2 h zanim nalejemy olej i odpalimy. Na co trzeba szczególnie uważać to synchronizacja wałka wyrównoważającego i wału głównego. Ale od tego mamy dwa kolorowe ogniwka na łańcuchu i kropki na zębatkach wałów. Kropki mają się znaleźć na środku tych ogniw. Instrukcje można znaleźć na elektrodzie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2352800-120.html lub mogę wysłać na mejla.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

[quote=""Pier77""]Witam,kupiłem Polo 9N 1.2 / 12v 2004r ,sprowadzone z Francji.Przebieg zbliża się do 90.000km,przymierzam się do wymiany łańcuszka rozrządu wraz z pompą wody.[/quote]
Skoro masz łańcuch i nie wydaje on podejrzanych dźwięków, to nie bardzo rozumiem po co przymierzasz się do jego w wymiany. Łańcuchy w gruncie rzeczy wymyślono po to, by ich nie wymieniać dopóki się nie wyciągną i nie zaczną dzwonić po obudowie. :P
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

Pierwszą wymianę rozrządu w swoim 9N z 2002 roku z silnikiem 1.4 16V 75 KM BBY, robiłem w październiku 2009 roku przy przebiegu 88800 km.
Następną wymianę rozrządu kiedy powinienem przeprowadzić?
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

Ja wymieniam co 60 tys km, wiem że w nowych samochodach są podane że co 90 tys km nawet ale ,często się zdaża ze właśnie 60 tys i leci wszystko,oczywiście wymieniamy wszysto ! pasek, napinacz ,pompa wody ,bo jak słysze ,że tylko pasek zmieniają :butcher:
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

60, 90, 120tys to zawsze zalezy od tego jak się jeździ i jakie podzespoly rozrzadu zostaly użyte.
W polo pierwsza wymiane mialem jakos przed 90tys, druga przy 176. Czyli tak przed 90tys wymiany, chociaz teraz mechanik mowil ze na tych czesciach moge i do 120tys zrobic, bo te podzespoly ida na pierwszy montaz. A w seacie mam zestaw czesci oryginalnych i pierwszy wymiane mialem przy 120tys i teraz tez mam zamiar tyle zrobic. No i po pasku czy wogole rolkach przy 120tys nie bylo widac sladow zuzycia. Tylko po kieszeni poczulem te ori czesci, ale chociaz wiem co mam:P
[size=12px][/size]
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

A czas nie ma znaczenia przy wymianie rozrządu?
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

Ma. Jak jest rozrzad na pasku to dobrze byloby zmienic go co jakies 6 lat max. Wiadomo - guma parcieje itp.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”