[6n] Polo szarpie i gaśnie jakby nie dostawało paliwa

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
monika_piw
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 19 paź 2012, 8:19
Lokalizacja: Gryfino

[6n] Polo szarpie i gaśnie jakby nie dostawało paliwa

Post autor: monika_piw »

Witam wszystkich i jednocześnie proszę o pomoc…
Przejrzałam wiele tematów, ale wydaje mi się, że takiego wątku jeszcze nie było, jeśli jestem w błędzie poproszę o przekierowanie.
Mój problem z moim Polo zaczął się 2 tygodnie temu. Przed tym czasem Polo śmigało jak szalone, bez zarzutu. Ale do rzeczy. Moje autko to VW Polo 6N, rok 1998, 1,4 benzyna bez LPG. Dwa tygodnie temu samochód został postawiony przez mojego faceta w garażu z niedomkniętymi drzwiami, przez 2 dni i noce nikt do niego nie zaglądał, paliła się non-stop lampka i akumulator padł do zera. W momencie jak się zorientowaliśmy, że jest kiszka próbowaliśmy podładować akumulator prostownikiem (bez zdjęcia klem, tak jak był w aucie). Po tym jak się aku naładował wydawało się, że jest ok. Pojechałam do pracy (wyjeżdżam po 6 rano jak jest względnie chłodno), przejechałam 30km bez zarzutu. Samochód stał 8h na parkingu, w słońcu, po pracy już nie odpalił. Myślałam, że to akumulator. Zwłaszcza, że zerowały się zegary zaraz po próbie odpalenia. Zholowany do domu, akumulator znów podłączony do ładowania, naładował się i odpalił. Zegary się wyzerowały. Wracając do domu jednego dnia zaobserwowałam bardzo dziwne zachowanie obrotów. Jechać jechał, ale nawet jak go wrzucałam na luz samochód jakby sam gazował, obroty na 2000 minimum trzymał, na luzie w ogóle nie spadały i silnik wył jak szalony. Zaczęłam szukać nowego aku. Po podłączeniu nowego (używany, ale sprawny) samochód jeździł dobrze, zegary już się nie zerowały, obroty się uspokoiły. Jednak niespodzianka spotkała mnie po jakimś czasie jak po pracy (gorąco, samochód przejechał 30km) zatrzymałam się pod sklepem. Gdy wróciłam do auta, odpaliło, ale jakby nie reagowało na pedał gazu, jakby w ogóle nie dostawało paliwa (w zbiorniku ponad 3/4 było). Ale jakoś podgazowałam i załapał. Potem palił dobrze. W niedzielę pojechaliśmy po zakupy, też ok. 25km przejechał dobrze. Postał na parkingu przez czas robienia zakupów i jak wróciliśmy odpalił, ale w ogóle nie reagował na gaz i gasł. Aku kręcił, odpalał i się dławił i gasł. Na hol, przejechaliśmy 30-40m i na holu odpalił, dostał paliwa i jeździł aż do dziś rano. Zrobiłam łącznie od niedzieli do dziś ok.200km. Nic się nie działo. Dziś jadąc do pracy po przejechaniu ok. 25km samochód przy prędkości 60km/h zaczął mi szarpać, jakby nie dostawał paliwa. Przejechałam jeszcze jakieś 100m na jedynce ostro go gazując (ale jakby w ogóle tego gazu nie dostawał) i padł. Już się nie dał uruchomić. Na holu również już nie odpalił. Czy ktoś wie co to może być? Dodam iż jest ok. pół zbiornika paliwa. Aku kręci. Nie wiem co to może być, bo nie znam się na samochodach. Przeczytałam to forum wzdłuż i wszerz i jest tyle możliwości. Być może po tym rozładowaniu się akumulatora trzeba go podłączyć pod komputer i go znów ustawić? A może to wina przepustnicy? Kable i świece raczej nie, bo były sprawdzane i są ok. Chciałabym go postawić na warsztat, ale nie chcę, żeby mnie skroili nie wiem jak i wymieniali na ślepo co popadnie, a co się może okazać, że jest dobre. Proszę o pomoc, bo mam już dość tych niespodzianek :(
Moni :)
m
monika_piw
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 19 paź 2012, 8:19
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: monika_piw »

Witam,
wczoraj podłączony został samochód pod komputer. Wyskoczyły błędy mieszanki przy sondzie Lambda. Nie znam się na tym, ale mechanik powiedział, że wynika to z tego, że pompa paliwa nie podaje na wtryski paliwa z odpowiednim ciśnieniem, tylko leje paliwo ciurkiem i stąd to szarpanie i problemy. Postawił diagnozę, że póki co na "dzień dobry" należy wymienić pompę paliwa i filtr paliwa. I teraz moje pytanie. Po rozmontowaniu okazało się, że pompa, która była w moim autku ma nr: 6N0 919 051 M. Szukałam w necie takiej samej, ale nie ma. Są tylko z tym samym numerem, ale z literką K,L,N... czy ktoś mi może powiedzieć jaka jest różnica i czy z inną literką też może być do mojego autka? Moja Polóweczka to 1998r, 1,4 benzyna, 60KM. Bardzo proszę o info, bo chciałabym zamówić nową pompę i zacząć działanie...
Moni :)
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

a może to po prostu zepsuta sonda lambda? nie ma drugiej aby wkręcić na test? bo symptomy jakie opisałaś są spowodowane też wadliwą sondą
Awatar użytkownika
vwmaro
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2324
Rejestracja: 26 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: ZS/ZST

Post autor: vwmaro »

ja bym sprawdził także cewkę , sonda lambda , kable , świece
VW Polo 6N - Hella Black Magic
VII PKP Ślesin 2012| VIII PKP Ślesin 2013| IX PKP Ślesin 2014
m
monika_piw
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 19 paź 2012, 8:19
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: monika_piw »

No właśnie ten mechanik powiedział, że póki co na pierwszy ogień na pewno do wymiany jest pompa paliwa i filtr paliwa. Ale nie wykluczone, że jest coś z sondą lamba również. Dlatego wymyśliłam sobie, żeby nie wydawać niewiadomo ile w ciemno, że kupię używaną, ale sprawną pompę, żeby sprawdzić czy to rzeczywiście pompa i wtedy kupić nową, za te 400zł jak mi mówili w sklepie. I dlatego nie wiem, czy mam się sugerować tym, że stara pompa ma numer 6N0 919 051 M i takiej mam szukać, czy mogę wziąć z inną literką a takim samym numerem? Bo podobno do mojego polo nie da się kupić samej pompy, tylko trzeba kupić całą kompletną z pływakiem, czujnikiem poziomu paliwa i całą resztą... Prawda to?

Dodatkowo, ponoć jeśli sonda lambda jest walnięta to ponoć zwiększa się zużycie paliwa i samochód traci moc. A mój hulał jak strzała, moc miał ok, zużycie paliwa było w normie. A szarpanie i ostateczne zgaśnięcie na amen miało ponoć wpływ przez to, że pompa nie podaje paliwa...
Moni :)
P
Pi0tras
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 30 sty 2012, 17:10

Post autor: Pi0tras »

Udało się rozwiązać problem?
Awatar użytkownika
razzor_6n2
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 487
Rejestracja: 02 maja 2009, 8:54
Lokalizacja: WND

Post autor: razzor_6n2 »

Mam to samo u siebie dzisiaj oddaje obstawiam pompe paliwa bo sond lambdy nie mam zadnej :P gdy byla to polo na 3 garach chodzilo.

Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2
Opa-GermanStyle 6n2 /// ARC 1.6 16v GTi
m
monika_piw
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 19 paź 2012, 8:19
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: monika_piw »

Przepraszam za brak odpowiedzi z mojej strony, ale miałam chwilowy przestój z naprawą auta z powodów finansowych. Generalnie na dzień dzisiejszy sprawa wygląda tak: zamówiliśmy używaną pompę paliwa ze szrotu (identyczną jak moja stara, uznana przez mechanika za zepsutą). Kupiłam dodatkowo nowy filtr paliwa. Pompa została wymieniona na tą używaną, zamontowano filtr paliwa i polo odpaliło od razu. Początkowo pracowało bardzo nierówno, z rury wydechowej leciał szary dym. Postanowiłam zalać zbiornik do pełna benzyną i dopiero wtedy rozpocząć jazdy próbne. W chwili obecnej jestem po przejechaniu 200km od wymiany pompy i nie mogę narzekać. Auto śmiga wspaniale, nie szarpie, nie przerywa. Wygląda na to, że spala tyle ile wcześniej, jedynie wskaźnik poziomu paliwa w zbiorniku zachowuje się inaczej, bo na starej pompie ze starym wskaźnikiem po zalaniu do pełna mogłam przejechać ok. 300km i wskazówka ani drgnęła, teraz po przejechaniu 150km drgnęła i zaczęła spadać. Wydaje się być dobrze, mam nadzieję, że póki co będzie hulać.

Jedyne moje pytanie teraz do Was to jak u Was zachowuje się wskazówka poziomu paliwa? Bo nie chciałabym, żeby się okazało, że teraz u mnie zaniża ilość paliwa w zbiorniku i że będzie pokazywała np. rezerwę za wcześnie, jak będzie np. jeszcze 10-15L paliwa w zbiorniku...
Moni :)
Awatar użytkownika
dulak94
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 15 sie 2013, 1:28
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: dulak94 »

Witajcie , mam ten sam problem , mianowicie W 6n 1995 rok silnik 1.3 przy dodawaniu gazu przerywa zawsze , musze odpuscic gaz i znowu dodaćżeby przyspieszył , macie pojęcie co to może być ? kable , kopułka i cewka nowe :( Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”