Witam, dziś podczas zmiany biegów doszło do dość sporej awarii. Mianowicie przestała być możliwa zmiana biegów. Lewarek zaczął latać luźno i nie dało się już zmienić biegu z czwórki. Nie da się oczywiście także wrzucić na luz ani wstecznego. Jeżeli chodzi o to co jest pod pokrywą lewarka, to nie widzę tam na pierwszy rzut niczego urwanego. Te płytki ruszają się razem z lewarkiem i na dole widzę jedno takie cienkie cięgiełko które także się rusza.
Co to może być? Czy to jakaś usterka skrzyni czy raczej urwało się gdzieś jednak jakieś cięgło?
Jazda powrotna na czwórce przy ruszaniu ze świateł to dość słabe doświadczenie...
Kurde, coś czuje, że ciężko będzie mi dostać odpowiedni. To co widzę na allegro wygląda inaczej jak mój. Nie da się w tym przypadku wymienić po prostu tej linki? Zastanawiam się która wersja może jeszcze pasować do 1.0...
napisz jaki masz silnik i najlepiej jaka skrzynia (kody literowe są na wlepce w bagażniku koło koła zapasowego - najlepiej zrób foto) to Ci dobiorę odpowiedni.
DKG czyli mechanizm na 2 linki, w tym wypadku mogła się odczepić jedna linka albo wyrobić mechanizm wybieraka przy skrzyni, jeśli nie masz kanału ani nie wiesz co z czym to lepiej do mechanika oddać i Ci zrobi co trzeba.
wybierak w tym wypadku będzie taki jak na tej aukcj http://allegro.pl/polo-6n2-lift-fl-1-4- ... 46750.html
ale mógł również posypać się ten mechanizm przy skrzyni http://allegro.pl/wybierak-skrzynii-bie ... 48308.html
Hmm przyjrzę się temu jutro i oddam pewnie do mechanika, bo nie mam kanału. Jednakże zastanawiam się czy coś się po prostu nie odczepiło/urwało przy lewarku, bo ta cieńsza linka rusza się wraz z lewarkiem, ale ta druga która znajduje się po lewej stronie nie widzę aby była przyczepiona do lewarka, a jak wykonuje nim jakiekolwiek ruchy to ona się nie rusza wcale. Czy obie linki powinny się ruszać przy manewrowaniu lewarkiem, czy może jedna jest zależna od drugiej tzn. na zasadzie, że jak ruszy się coś przy skrzyni poprzez jedna linkę, to druga wtedy także się rusza?
Może trochę zaplątałem, ale próbuję zrozumieć ten mechanizm, a nie widziałem go póki co na żywca.
Cóż, przewidywania słuszne, zerwała się linka gdzieś po środku ta z kwadratowym zakończeniem. Zastanawiam się co robić, czy kupić używkę gdzieś całość i ryzykować, że się zaraz zerwie, czy kupić nówkę... niestety ceny nówek są mega wysokie... 200-300 zł sama linka..
Sprawa rozwiązana. Zmieniłem cały element. Dziś odebrałem auto od mechaniora. Śmiga jak nie wiem. Nawet lepiej, że mi się to zerwało, bo poprzednio lewarek to mi mega ciężko chodził i myślałem, że już skrzynia ma ciężko, a teraz po wymianie to paluszkiem mogę go ruszać... także jestem zadowolony.