[6N] Problem ze sprzęgłem na ciepłym silniku

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
suh
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 11 wrz 2011, 18:16

[6N] Problem ze sprzęgłem na ciepłym silniku

Post autor: suh »

Cześć :)
Panowie mam do Was pytanie ale najpierw postaram się opisać sytuację.

Moje Polo: 1998r 1.4 60KM APQ.

Około 5kkm temu wymieniałem komplet sprzęgła, linkę i mechanizm wybieraka. Na początku wszystko było ok.
Od około 1 miesiąca zauważyłem pewien niepokojący mnie objaw.
Gdy auto się rozgrzeje i zrobię trochę dłuższy odcinek w trasie to pedał sprzęgał zaczyna chodzić tak jakby ktoś do łożyska piasku dosypał (brakuje płynności w puszczaniu pedału). Gdy wcisnę pedał sprzęgła kilka(naście) razy to sytuacja ustępuje. Jest to szczególnie uciążliwe przy redukcji biegów lub przy ruszaniu, gdy puszczam pedał sprzęgła, po czym nic się nie dzieje a w pewnym momencie następuje zryw. Natomiast, gdy po jeździe dojeżdżam do skrzyżowania lub manewruje na parkingu to przy normalnym ruszaniu z 1. lub wstecznego czuję drgania (głównie na kierownicy, desce) - jak dodam trochę gazu to drgania ustępują.

Dodam, że na nie zagrzanym silniku nie ma powyższych problemów. Pedał sprzęgał zachowuje się normalnie, nie ma drgań.

Ma ktoś jakiś pomysł bo mam sprzęgło na gwarancji i chciałbym uniknąć podczas rozmowy z mechanikiem stwierdzeń "panie, tak ma być" lub "musi się ułożyć"...

Z góry dzięki za każdą sugestię :)
h
hubcio133
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 03 paź 2013, 17:19

Post autor: hubcio133 »

Witaj miałem tak samo, trzeba wymienić teflon w skrzyni ( jest na uchwycie co zaczepiasz linkę sprzęgła) po wymianie sprzęgło pracuje luźno i nie skrzypi nawet na rozgrzanym silniku. Problem taki że trzeba znowu wyjmować skrzynię. Ja długo zwlekałem i już tak się zacierało, że dodatkowo złamałem pedał sprzęgła. Teflon to niewielki koszt tylko wyjęcie skrzyni trochę kosztuje, ja za teflon i skrzynie dałem 200zł.
s
suh
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 11 wrz 2011, 18:16

Post autor: suh »

Po weekendzie wybieram się do mechanika, żeby to sprawdził. Dam znać co i jak.

PS. Nikt inny nie miał podobnej sytuacji ?
s
suh
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 11 wrz 2011, 18:16

Post autor: suh »

Cześć
Naprawa się trochę odciągnęła w czasie, ale "jest zrobione". Mechanik sprawdził i okazało się, że uszkodzona była linka. Dodatkowo - co mnie bardzo zdziwiło wymienili mi łożysko.

Teraz, nie narzekam na działanie pedału sprzęgła. Ale martwi mnie kolejna rzecz - dość często (ale nie zawsze) gdy wcisnę pedał sprzęgła do końca to słyszę szum, tarcie...

Na forum doczytałem, że to oznaka kończącego się łożyska... :angry2:

Edit:
Jednak pedał sprzęgła zaczął chodzić twardo. Nie wiem czy to przez deszczową pogodę, czy przez coś innego. Brak mi już sił z tym sprzęgłem... lub mechanikiem...
Awatar użytkownika
motyl1607
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 25 sty 2014, 18:39
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: motyl1607 »

Witam :)
Nie chciałbym zakładać nowego tematu więc dopiszę się w tym :)
Chciałbym wymienić tuleję prowadzącą łożysko oporowe w skrzyni bo nieźle się już wytarła i sprzęgło chodzi strasznie opornie ;) Czytałem już na forum na ten temat i przy okazji wymienię tez uszczelniacz, tuleję i panewkę dźwigni wysprzęglającej :)
Pytanie mam następujące: Łożysko oporowe wymieniałem jakieś 6 tyś temu , bo poprzednie się rozsypało i narobiło troche szkód. Czy jak wymieniam tą tulejkę prowadzącą to wskazane by było wymienić tez łożysko na nowe ? dodam że nie widzę na nim śladów wytarć itp. Łożysko chodzi cicho i lekko ;)

Pozdrawiam :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”