Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
ksiegarzpolo
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 15 wrz 2013, 0:08

Post autor: ksiegarzpolo »

Moje pytanie brzmi : jeśli po wymianie popychaczy hydraulicznych mechanicy zalali go na próbę (tak do 400 km) minerałem i zimny postukuje (chyba z tych popychaczy) to chyba trzeba już zmienić na syntetyk który generuje zdaje się zimny większe ciśnienie wstępne na popychacze.Pytam tak bo już od 10 lat nie używałem minerału.Silnik 1,2 BME
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Jeśli mechanicy zalali ci "na próbę mineralny" zmień mechaników. Minerał to relikt PRL-u. Tym bardziej nie mam pojęcia skąd pomysł na zalanie minerałem po zmianie hydropopychaczy. Czasem działa zalanie silnika minerałem i wtedy hudropopychacze cichną ale to jest maskowanie problemu. Po porządnej wymianie hydropopychacze mają prawo stukać ale tylko przez pierwsze parę sekund (1-2s zanim napełnią się olejem i to w zimny dzień po postoju). Ojciec ma opla corsę pełnoletnią z 200kkm przebiegu i popychacze tylko stukają przez 1 sekundę po odpaleniu na mrozie na zimnym silniku (po całej nocy stania).
Lenistwo drogą do postępu
k
ksiegarzpolo
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 15 wrz 2013, 0:08

Post autor: ksiegarzpolo »

Pomysł na zalanie minerałem wziął się stąd że wcześniej ten silnik był niemal rozebrany w proszek, nie miał wolnych obrotów i nie było wiadomo czy ta wymiana popychaczy zakończy ten serial .Miał zdemontowane wałki rozrządu,prawie całą głowicę,miskę olejową i rozrząd .Stąd też wylali razem z miską zawartość - mobila 5W40 a zalali co mieli w beczce.Nie jestem teraz pewien czy te stuki to tylko olej czy od nowa układający się rozrząd.W każdym bądź razie bańka z original teile Special oil 5W40 Volkswagena już stoi i czeka.
A
Areek2
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 01 kwie 2013, 14:35

Post autor: Areek2 »

Przyszedł czas wymiany oleju (Polo 9n, 2003, 1,2, 140kkm). Jak dotąd miałem zalany Castrol 5w40, jednak naczytałem się, że lepszy byłby Valvoline, ale nie wiem który konkretnie kupić. Myślę o SynPower (pełny syntetyk) oraz MaxLife (dedykowany do aut z przebiegiem > 100kkm). Podpowiecie coś?
M
Michal_1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:27

Post autor: Michal_1 »

Witam

Koledzy ja do tej pory w samochodach swojej rodziny używałem oleju Castrol 5W40 i w dwóch autach 5W30 norma 507.00 i 504.00 i po rozmowie z zaprzyjaźnionom hurtownią olejową pierw przeszedłem z jednym autem na olej AGIP i potem z reszta.
Nic złego na temat oleju nie mogę powiedzięć na internecie całkiem pochlebne opinie ale jest ich nie za wiele bo olej w Polsce nie jest tak popularny jak Mobil, Castrol czy Total i cała masa innych. Po drugie to bardzo miło mnie zaskoczyły ceny które dostałem po rabacie jaki posiadam, i jeszcze jedno mają dziwne bańki 4l na olej ale wszystko OK.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""Areek2""]Myślę o SynPower (pełny syntetyk) [/quote]
Cos mi nie wygląda to na zaden rzeczywisty pełny syntetyk , tylko na mieszanka grupy III z IV. Można używać nazwy dla tego oleju syntetyk, ale nie jest to "prawdziwy" syntetyk, tylko HC "syntetyk".

Kod: Zaznacz cały

20.Does SynPower use polyalphaolefin (PAO) base stocks?
Yes. Valvoline uses a mixture of Group III and Group IV basestocks.
http://www.valvoline.com/faqs/motor-oil ... tor-oil/37
Myślę o SynPower (pełny syntetyk) oraz MaxLife
one niespecjalnie sie roznia od siebie.
Do tych starych silników zalałbym olej z normą SM, a unikał nowszej SN. Nowsza SN ma obniżony dodatek ZDDP , chroni lepiej katalizator , ale zuzywa silnik.

Trzeba czytac na opakowaniu czy Maxlife czy synpowera czy ma samo SM , czy juz SM/SN czy SN. Tyczy sie wszystkich olejow nie tylko valvoline.
c
cowboy
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 02 wrz 2013, 12:49

Post autor: cowboy »

polo 9n

silnik 1.4 16V 74kW / 100KM
przebieg 120 000 km

chciałbym zalac mobil 1 5w50 - bedzie ok
wiem ze te silniki lubią brac olej

moze jest cos lepszego, moze motul ? co polecacie
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

Mobil 1 Peak Life 5W-50 nie spelnia normy VW 502 00 i tyle w temacie
do tego silnika masz 5w40 albo 0w40 z normą VW 502 00
c
cowboy
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 02 wrz 2013, 12:49

Post autor: cowboy »

[quote=""bazi""]
do tego silnika masz 5w40 albo 0w40 z normą VW 502 00[/quote]

dzieki !!

zatem najlepszy wydaje sie byc MOTUL 8100 X-CESS 5W40 5L lub Motul SPECIFIC 5w40 505.01 502.00
r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: raf7 »

[quote=""cowboy""]polo 9n

silnik 1.4 16V 74kW / 100KM
przebieg 120 000 km

chciałbym zalac mobil 1 5w50 - bedzie ok
wiem ze te silniki lubią brac olej

moze jest cos lepszego, moze motul ? co polecacie[/quote]

Jeśli masz 1.4 16V np. BBY, BKY, BBZ, to 5W50 będzie najlepszy ma on dużo grubszy film olejowy na gorąco w przeciwieństwie do 5W40 będzie go mniej ubywało, jeśli natomiast wymieniałeś 4 tłoki z pierścieniami i trzpieniami (Mahle), to można zalewać 5w40, 0w40 lub 5W50.
Polecam wątek http://www.klubseatibiza.pl/forum/benzy ... 7-120.html Po zakupie 9N też byłem w szoku, dlaczego on tak zjada ten olej? wspomniany wątek i odpowiedź PinkFloyda rozwiała moje wszelkie wątpliwości.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2013, 18:01 przez raf7, łącznie zmieniany 1 raz.
H
Heros
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 20 lis 2013, 14:16
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Heros »

Witam, mam od niedawna polo 1.2 54 KM 91 tys przebieg. Poprzedni właściciel używał oleju Total quartz 9000 energy 5w40. Jeżdżę autem na gazie, czy ten olej dobry jest do gazu, czy to nie ma większego znaczenia? :?:
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

nie ma znaczenia czy masz napisane na butelce "do LPG" czy też nie. To chwyt marketingowy.
Olej OK. Pamiętaj o wymianie co 15 tyś.km lub co rok jeśli nie zrobisz tylu km.
civic r18a2/407 1,6 HDi
k
krs
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 19 sty 2014, 21:35

Post autor: krs »

Z racji tego, że jestem nowy na forum - witam wszystkich!

Od razu przejdę do pytania - kupiłem Polo 9N3 z 2005 r z silnikiem 1.2 12v BME. Do tej pory wlewany był ojej Castrol 5w30 (takim zalewano w ASO VW w Niemczech). Moje pytanie brzmi - czy mogę bezpiecznie zalać ten silnik Mobilem Super 3000 X1 5w40? Mobil ten spełnia specyfikacje VW: 502 00/505 00 - będzie ok?

Googlowałem, ale nic nie znalazłem.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""krs""]Z racji tego, że jestem nowy na forum - witam wszystkich!

Od razu przejdę do pytania - kupiłem Polo 9N3 z 2005 r z silnikiem 1.2 12v BME. Do tej pory wlewany był ojej Castrol 5w30 (takim zalewano w ASO VW w Niemczech). Moje pytanie brzmi - czy mogę bezpiecznie zalać ten silnik Mobilem Super 3000 X1 5w40? Mobil ten spełnia specyfikacje VW: 502 00/505 00 - będzie ok?

Googlowałem, ale nic nie znalazłem.[/quote]
poszukaj co polecają na stronie mobila
http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/c ... h-oil.aspx
Awatar użytkownika
httes
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 13 cze 2012, 16:04
Lokalizacja: Bytom

Post autor: httes »

[quote=""krs""]Z racji tego, że jestem nowy na forum - witam wszystkich!

Od razu przejdę do pytania - kupiłem Polo 9N3 z 2005 r z silnikiem 1.2 12v BME. Do tej pory wlewany był ojej Castrol 5w30 (takim zalewano w ASO VW w Niemczech). Moje pytanie brzmi - czy mogę bezpiecznie zalać ten silnik Mobilem Super 3000 X1 5w40? Mobil ten spełnia specyfikacje VW: 502 00/505 00 - będzie ok?

Googlowałem, ale nic nie znalazłem.[/quote]
Ja leje Edge 5w30 z normą 504.00 i również mam w planach 5w40 z norma 502.00
W wyższych temperaturach będzie korzystniejszy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”