[6n] AEX, AKK, AKV, APQ róznice?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

c
cfk
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 200
Rejestracja: 27 sie 2009, 8:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cfk »

Czesc.
Ja nie moge namierzyc swojego modelu silnika. mam polo classic 1,4 60km/44kw
wydaje mi sie ze mam aex albo akv
posiłkowałem sie tymhttp://www.autoshoppingcenter.com/Volks ... scode.html
auto z 1997 roku wszystkie dekodery vin zawiodly :)
naklejki w bagazniku niet i inna obudowa paska rozrzadu wiec numeru tez nie ma.

ktos by podpowiedzial moze czym sie aex od akv rozni, to wtedy bym namierzyl moze;)
Bo czerwone jest szybsze

cFk
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

raczej patrzył bym po roczniku, jak ktoś ma program np. Infotech lub autodata to ci może dokładnie napisać w jakich latach jakie silniki były pod jakim kodem.
Ja mam 98 rocznik i mam AKV, ty masz 97 i jest to prawdopodobnie AEX.Ale to tylko gdybanie.
Infotecha nie mam bo formatowałem kompa ostatnio i nie mam czasu żeby to zainstalować.
civic r18a2/407 1,6 HDi
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Ja mam AKV 97r i mam wielopunkt.

Obrazek

Obrazek
l
lenad
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 16 cze 2009, 21:09

Post autor: lenad »

miałem kiedyś classica z 97 roku i był to AEX
n
norekuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Bydgoszcz / North Shields(UK)

Post autor: norekuk »

Hallo

Odświeżę temat ;))

Mianowicie Mam 1.4 AEX 1995-6 w swojej polówce...
Padła uszczelka pod głowicą... okazało sie, że jest luz na 1 cylindrze, generalnie masakra.

Mam okazję kupić nie kompletny silnik (brak przepustnicy, wałka rorządu, pokrywy) 1.4 i nie jestem pewien jaki model ale z 1998 roku i na 1 rzut oka - wtyczki do wiązki silnika są inne + sonda lambda zaraz pod kolektorem, a nie jak w aex przed katem.

Pytanie moje jest, czy jeżeli wrzuciłbym ten silnik do mojego Polo, to czy czesci mechaniczne podejdą od Aex'a no i co z elektryką? wystarczy przełożyć wiązkę od aexa do tego nowego ?

Z góry dziękuję ;) Pozdraaawiam
Norek
Jest --> Variat vel Groszek 1.9 sdi Variant

Było -> Poluś 1.4L \'96 Anglik
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

Ja mam aex i mam sonde zaraz za kolektorem no chyba ze 5 lat zyje nieświadomy ze mam inny model silnika.... ;p

rok produkcji kwiecień 1997
n
norekuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Bydgoszcz / North Shields(UK)

Post autor: norekuk »

być możę już w Twoim roczniku przenieśli ją do przodu. hmm No ja mam 100% AEX i mam przed katalizatorem :roll:
Jest --> Variat vel Groszek 1.9 sdi Variant

Było -> Poluś 1.4L \'96 Anglik
n
norekuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Bydgoszcz / North Shields(UK)

Post autor: norekuk »

Wiem juz, żę instalacja elektryczna jest ta sama. Zmiana była między 94 -97 , 97-99 :) , wystarczy poprzepinać wiązkę ;)
a Jak z resztą? elementy mechaniczne ? , Wydech ?
Jest --> Variat vel Groszek 1.9 sdi Variant

Było -> Poluś 1.4L \'96 Anglik
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Panowie wystarczy ze silnik bedzie mial inny walek rozrzadu to juz moze byc przez VW ochrzczony innym kodem. 2.0 8V VW ma chyba 3 ale one roznia sie od siebie akurat komputerem sterujacym wtryskiem.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
K
Kon.radek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 08 kwie 2009, 8:54

Post autor: Kon.radek »

Zamierzam zmienić padło 1.4 AEX na 1.4 AKV. Sam silnik, komputer i wiązki zostają stare. Czy możecie konkretnie podać z jakimi problemami będę miał do czynienia? Moim zdaniem żadnych problemów nie będzie, bo silniki są identyczne praktycznie, ale się pytam :-D
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

Ja też na bank mam AEX i w moim modelu sonda jest przed katalizatorem kawałek umieszczona :)
Obrazek

Obrazek

Obrazek
K
Kon.radek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 08 kwie 2009, 8:54

Post autor: Kon.radek »

Może komuś się przyda, więc piszę. AEX różni się od AKV następującymi rzeczami:
- sonda lambda -> AEX przed katem, AKV przy samym kolektorze;
- wiązka elektryczna silnika -> AEX ma jedną centralną (okrągłe gniazdo), AKV ma rozdzielone na 3 gniazda;
- przewody paliwowe -> AEX ma obok siebie na listwie, AKV ma na końcach listwy;
- przewód masy silnika -> AEX ma śrubę przy prawym uchu, AKV ma na samym końcu podstawy ucha.

Tyle różnic :)
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

[quote=""bleah""]Ja mam aex i mam sonde zaraz za kolektorem no chyba ze 5 lat zyje nieświadomy ze mam inny model silnika.... ;p

rok produkcji kwiecień 1997[/quote]

ja mam wg papierów aex i sonda tak samo zaraz za kolektorem
Awatar użytkownika
fidzi01
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 11 gru 2008, 18:54
Lokalizacja: Lubań

Post autor: fidzi01 »

zobacz na nalepę w bagażniku pd wykładziną
ja mam AEX sonda przed katem
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

a powiedzcie mi jak to jest z silnikami AEE bo mechanik dziwil sie ze jest on w polo powiedzial ze tylko golfy mialy takie silniki ,prawda to ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”