[6N2] wymiana czterech filtrów... dopasowanie...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kolasek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2013, 14:13

[6N2] wymiana czterech filtrów... dopasowanie...

Post autor: kolasek »

Witam, nadszedł czas w mojej polówce na wymianę filtrów, chciałbym uzyskać informację czy te będą odpowiednie?

http://allegro.pl/zestaw-4-filtrow-vw-p ... 15997.html

mój kod silnika to AUA z aukcji wynika, że powinny być OK, ale z tego co pamiętam przy ostatniej wymianie mechanik się zdziwił, że inny pasuje niż ten polecany przez producenta, ale już nie pamiętam o co tam chodziło dlatego pytam czy będą pasowały...

filtr kabinowy brać z węglem aktywnym? czy ten węgiel to pic na wodę...?

żeby nie zakładać drugiego tematu to przy okazji zapytam się czy po przejechaniu 12 tys. km. trzeba wymienić olej? mechanik mówił, że co 10 tys. km. no ale tak się zastanawiam czy jest sens co 10 tys. w takim "słabym" samochodzie... tym bardziej, że dolewam raz w miesiącu 100ml oleju...
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

zwykle olej co 10tys lub rok, ale w niektórych autach olejem syntetycznym co 15tys lub rok

co do węgla aktywnego to raczej ma na celu zatrzymanie rozwoju grzybów w układzie wentylacji, ale czy działa nie wiem :niewiem:
k
kolasek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2013, 14:13

Post autor: kolasek »

wszystkie filtry i olej wymieniałem w lipcu... przez pół roku przejechałem 12 tys. km.
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Solidnie go eksploatujesz. Ja bym wymienił. Smarowanie to jednak podstawa.
Pozdrawiam
k
kolasek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2013, 14:13

Post autor: kolasek »

a te filtry z tej aukcji będą odpowiednie?

zawsze wlewałem olej castrola dokładnie taki: http://www.strefakierowcy.pl/product/id/5340 teraz wpisałem mój modem samochodu żeby znalazło jaki olej najlepszy i jest lekkie zdziwienie, dokładnie taka tabelka mi wyskoczyła:

http://fotozrzut.pl/zdjecia/a0d0fb728a.jpg

że niby najlepszy 0W40

co o tym sądzicie?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

ja bym ci polecił valvoline zamiast castrola
ile masz przebiegu?
k
kolasek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2013, 14:13

Post autor: kolasek »

150 tys. km. mam go od nowości...
Ostatnio zmieniony 20 sty 2014, 19:44 przez kolasek, łącznie zmieniany 1 raz.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

w takim razie valvoline max life 5w40 jest dużo lepszy do aut z większym przebiegiem
k
kolasek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2013, 14:13

Post autor: kolasek »

jak chcę zmienić na valvoline to normalnie zlewam castrola i wlewam valvoline?
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Ja tak zrobiłem. Zmieniałem z castrola na motula.
Pozdrawiam
k
kolasek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2013, 14:13

Post autor: kolasek »

muszę spróbować innego oleju, bo castrol mi ucieka więc może inny będzie mniej uciekał...
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

tak zlevasz castrola i wlewasz valvoline

co do tego czy pasują te filtry to nie wiem nie zmieniałem jeszcze w swojej 6n2
k
kolasek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2013, 14:13

Post autor: kolasek »

wiadomo, że całego nie spuszczę... nic się nie stanie jak się pomieszają? różnie ludzie piszą...
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Ja odkrecilem korek, zlecialo co miało zleciec i zalalem nowy. Gestosc sie zgadza, norma vw sie zgadza. Z autem nic sie nie dzieje.

Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""kolasek""]wiadomo, że całego nie spuszczę... nic się nie stanie jak się pomieszają? różnie ludzie piszą...[/quote]
to logiczne że coś zawsze zostaje ale jakieś 90-95% zawsze zleci, wystarczy pamiętać ze nie zlewa się zimnego oleju, musi być ciepły, ale nie gorący żeby się nie poparzyć i zlewasz z otwartym korkiem wlewowym żeby nie tworzyło się podciśnienie

a ludzie głupoty piszą bo się nie znają albo mieli wcześniej jakiś badziew zalany, ja jeździłem w poprzednim aucie na 3 róznych olejach w tym zaliczyłem przejście z mineralnego 15w40 na semi-syntetyk 10w40 i nic sie nie działo. Z mobila przeszedłem na castrol, z niego na gulf, a potem na valvoline.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”