Wszystko o OLEJ!!!

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

Awatar użytkownika
POLOcheck
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 23 lis 2009, 19:26
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: POLOcheck »

Dzięki bazi.

Oleju (na bagnecie) nie bierze, chociaż na środku auta (niedaleko drzwi kierowcy) widzę dziwne być może oleiste plamy na rurze. Sprawdziłem tego Castrola i już sam nie wiem, co myśleć. Załączam screena, bo wymieniają marki samochodów, do których jest przeznaczony (nie ma tam VW), a na dole coś o normie o której wspomniałeś właśnie z VW.
http://scr.hu/0rcy/1ehmu

Normę 502 00 spełnia natomiast Castrol Edge 0W30 (w czym różnica miedzy 30-40?) oraz Mobil 1 0W-40 NEW LIFE i też nad nim się zastanawiam.

W książce VW, którą mam w języku niemieckim jest podział na "pojazd o przedłużonej trwałości" (normy 504 00, 503 00) i bez (501 01, 502 00, 504 00). Po czym mogę stwierdzić, którego jestem właścicielem? Mogę jakoś Cię naprowadzić?

Chcę odpowiednio dobrać olej, żeby nie narobić syfu w aucie, więc będę wdzięczny za wyrozumiałość ;)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""POLOcheck""]Dzięki bazi.

Oleju (na bagnecie) nie bierze, chociaż na środku auta (niedaleko drzwi kierowcy) widzę dziwne być może oleiste plamy na rurze. Sprawdziłem tego Castrola i już sam nie wiem, co myśleć. Załączam screena, bo wymieniają marki samochodów, do których jest przeznaczony (nie ma tam VW), a na dole coś o normie o której wspomniałeś właśnie z VW.
http://scr.hu/0rcy/1ehmu

Normę 502 00 spełnia natomiast Castrol Edge 0W30 (w czym różnica miedzy 30-40?) oraz Mobil 1 0W-40 NEW LIFE i też nad nim się zastanawiam.

W książce VW, którą mam w języku niemieckim jest podział na "pojazd o przedłużonej trwałości" (normy 504 00, 503 00) i bez (501 01, 502 00, 504 00). Po czym mogę stwierdzić, którego jestem właścicielem? Mogę jakoś Cię naprowadzić?

Chcę odpowiednio dobrać olej, żeby nie narobić syfu w aucie, więc będę wdzięczny za wyrozumiałość ;)[/quote]

Proszę bardzo wystarczyło wejść na odpowiednią stronę.
http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... 3&brand=17

Castrol zaleca EDGE 5w-30, ale dopuszcza 0w-30

PS. mam nadzieję ze dobrze wybrałem model i silnik (2006r i 1.4)
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""POLOcheck""]W książce VW, którą mam w języku niemieckim jest podział na "pojazd o przedłużonej trwałości" (normy 504 00, 503 00) i bez (501 01, 502 00, 504 00).[/quote]

504 00, 503 00 to normy dla silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami oleju.

[quote=""POLOcheck""] Po czym mogę stwierdzić, którego jestem właścicielem?[/quote]
z tego co pamiętam to na naklejce w bagazniku i w ksiazce serwisowej byla pozycja z kodem po ktorej mozna bylo sprawdzic czy silnik jest dostosowany do olejow longlife. Ktos kiedys na forum to wrzucal. QG1 = long life, QG0, QG2, QG3 = stałe

[quote=""POLOcheck""]Normę 502 00 spełnia natomiast Castrol Edge 0W30 (w czym różnica miedzy 30-40?) [/quote]

30 to miał być olej o zmniejszonych oporach, dający mniejsze zużycie paliwa. Jedyne co wyszło w praktyce, to cienki film olejowy podatny na zerwanie.

Do twojego silnika będzie najlepszy 0w40 , albo 5w40 z normą VW 502 00 i stałe okresy wymiany rok/15000km , a nie zadne w30 czy przedłużone wymiany.
Awatar użytkownika
POLOcheck
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 23 lis 2009, 19:26
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: POLOcheck »

[quote=""Marcin86c""]Proszę bardzo wystarczyło wejść na odpowiednią stronę.
http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... 3&brand=17[/quote]


Marcin86c nie miej mie za wygodnisia, który nie szukał po takich stronach:) Byłem na stronie samego Castrola, ale mimo to wolałem spytać, a i tak właśnie widzisz, że opinie są podzielone j.n.

[quote=""bazi""]Do twojego silnika będzie najlepszy 0w40 , albo 5w40 z normą VW 502 00 i stałe okresy wymiany rok/15000km , a nie zadne w30 czy przedłużone wymiany.[/quote]

Dzięki, chociaż na stronie Castrola 0W40 nie spełnia normy 502 00, a w linku, który wcześniej zamieściłem spełnia.

W sumie to zastanawiam się, czy nie zrezygnować (dla spokoju) z tego Castrola wobec zamieszania z normą i nie wybrać Mobil 1 New Life 0W40, który normę spełnia. Cena prawie identyczna.
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

POLOcheck
Tak Castrol jak i Mobil są olejami średniej jakości. Jak chcesz naprawdę dobry olej, zalej Valvoline Durablend :)
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

też bym polecił Valvoline ale już nie chciałem mieszać
używałem max life w 86c2f i był lepszy od castrola, teraz będę lał durablend do 6n2 tdi
Awatar użytkownika
POLOcheck
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 23 lis 2009, 19:26
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: POLOcheck »

[quote=""JuStIcE""]Jak chcesz naprawdę dobry olej, zalej Valvoline Durablend :)[/quote]

[quote=""Marcin86c""]też bym polecił Valvoline ale już nie chciałem mieszać[/quote]

To nie jest tak, że jestem zaślepiony Mobilem czy Castrolem :) O Valvoline też słyszałem sporo dobrego, tak więc wezmę Wasze opinie pod uwagę.
Dobrałem olej na stronie Valvoline i pojawiły się 3 opcje 5W40: Synpower, Max Life i Darablend MXL. Wszystkie podobno spełniają normę VW 502 00.
OSTATNIE PYTANIE :)
Są jakieś znaczące różnice między nimi (poza ceną) i czy przejście z 0W40 na 5W40 ma jakieś znaczenie?
Przypominam moje Polo to benzyniak 1.4 z przebiegiem 152tys.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Durablend jest do aut które robią małe przebiegi często na niedogrzanym silniku, ale tez i do takich co robią większe trasy na wysokich obrotach. http://www.valvolineeurope.com/polish/p ... /durablend
MaxLife do aut o dużym przebiegu http://www.valvolineeurope.com/polish/p ... ls/maxlife
SynPower hmmm nie umiem wyjaśnić http://www.valvolineeurope.com/polish/p ... s/synpower
Awatar użytkownika
POLOcheck
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 23 lis 2009, 19:26
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: POLOcheck »

Durablend wydaje się idealny do mojego auta, tylko z tego co widzę, to jest albo w wersji 5W40 jako półsyntetyk (myślałem, że 10W** to półsyntetyk :?: ), albo Diesel.

SynPower to zbyt wysokie progi dla mojego silnika, więc pozostaje MaxLife, na którego ostatecznie się zdecyduję.

Dzięki za pomoc Panowie.
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""POLOcheck""]czy przejście z 0W40 na 5W40 ma jakieś znaczenie?[/quote]

w niskich temperaturach pod smok olejowy łatwiej bedzie napływał 0w40
http://www.youtube.com/watch?v=zlFQNqcQ_eA
http://www.youtube.com/watch?v=Pzsk8kz6NY4[quote=""POLOcheck""]SynPower to zbyt wysokie progi dla mojego silnika[/quote]

ja tam leje go do swojego, tyle ze w wersji 5w40
g
gimmesomo
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 27 maja 2014, 16:54

Post autor: gimmesomo »

Witam. Sprowadziłem sobie Polo V (6R) z motorem 1.6 TDI o mocy 75KM z 2010 roku z przebiegiem 34 tyś. km. Chciałem wymienić olej, w związku z tym mam pytanie:
- jaki olej fabrycznie był lany do tych silników ? chodzi mi o markę.
- jaką klasę oleju wlać ? 0w30 czy 5w30 ? j/w wspomniałem, motor po przebiegu 34 tyś.

Z góry dzięki za info.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

sprawdź co polecają producenci olei i po kłopocie
g
gimmesomo
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 27 maja 2014, 16:54

Post autor: gimmesomo »

[quote=""gimmesomo""]Witam. Sprowadziłem sobie Polo V (6R) z motorem 1.6 TDI o mocy 75KM z 2010 roku z przebiegiem 34 tyś. km. Chciałem wymienić olej, w związku z tym mam pytanie:
- jaki olej fabrycznie był lany do tych silników ? chodzi mi o markę.
- jaką klasę oleju wlać ? 0w30 czy 5w30 ? j/w wspomniałem, motor po przebiegu 34 tyś.
[/quote]

na przyszłość dla forumowiczów: Castrol EDGE 5W30
a
ankka
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:40
Lokalizacja: Piotrków Tryb

Post autor: ankka »

A jak jako kobieta nie do końca wszystko rozumiem. W czerwcu zakupiłam polo 6n 1,4 benz 1995 rok
przebieg ponad 187 tyś km.
Pojechałam na wymianę oleju, niestety poprzednia kartka nieczytelna. Panowie wlali castrola 15w40
Po pierwszej wizycie u mechanika usłyszałam 'kto pani wlał taki olej'
Podobno ten silnik powinien pracować na 10w40 ten podobno mu tylko szkodzi. Nie wiem czy wymienić olej po raz kolejny?
Przejechałam na nim ok 2 tyś km.
Awatar użytkownika
mavq
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 19 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: TKN

Post autor: mavq »

[quote=""ankka""]A jak jako kobieta nie do końca wszystko rozumiem. W czerwcu zakupiłam polo 6n 1,4 benz 1995 rok
przebieg ponad 187 tyś km.
Pojechałam na wymianę oleju, niestety poprzednia kartka nieczytelna. Panowie wlali castrola 15w40
Po pierwszej wizycie u mechanika usłyszałam 'kto pani wlał taki olej'
Podobno ten silnik powinien pracować na 10w40 ten podobno mu tylko szkodzi. Nie wiem czy wymienić olej po raz kolejny?
Przejechałam na nim ok 2 tyś km.[/quote]



A masz jakieś widoczne wycieki z silnika? Jak kupiłaś ten samochód to sprawdzałaś olej? Ubywało Ci go? Może już masz w kiepskiej kondycji silnik. Zalali gęstszym żeby go trochę uszczelnić.


Jeśli nie miałaś ubytków oleju, czy wycieków trzeba było zalać 10w40. Polecam Valvoline Maxlife 10w40
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”