Wszystko o: Felgi i opony

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

To jest indeks prędkości. Z jaką prędkością możesz poruszać się daną oponą. W 1.2 12v nie uzyskasz prędkości powyżej 180km/h więc jest to bez różnicy.
Niestety się mylisz. Im wyższy indeks prędkości tym lepiej opona jest wykonana, staranniej, jest mocniejsza. Taka opona potrafi się lepiej wyważać. Wiec nie jest to takie bez znaczenia.
Awatar użytkownika
Zioło69
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 60
Rejestracja: 03 maja 2014, 12:40

Post autor: Zioło69 »

[quote=""jhosef""]
Niestety się mylisz. Im wyższy indeks prędkości tym lepiej opona jest wykonana, staranniej, jest mocniejsza. Taka opona potrafi się lepiej wyważać. Wiec nie jest to takie bez znaczenia.[/quote]


Czyli im wyższy indeks prędkości, to opona może zużywać się wolniej ?
Awatar użytkownika
httes
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 13 cze 2012, 16:04
Lokalizacja: Bytom

Post autor: httes »

[quote=""jhosef""]
To jest indeks prędkości. Z jaką prędkością możesz poruszać się daną oponą. W 1.2 12v nie uzyskasz prędkości powyżej 180km/h więc jest to bez różnicy.
Niestety się mylisz. Im wyższy indeks prędkości tym lepiej opona jest wykonana, staranniej, jest mocniejsza. Taka opona potrafi się lepiej wyważać. Wiec nie jest to takie bez znaczenia.[/quote]

Z całym szacunkiem ale nie mylę się. Zgodzę się że jest mocniejsza. Ma konstrukcje która zapobiega odkształcaniu się opony przy wysokich prędkościach. Natomiast, że lepiej się ja wyważa jest totalna bzdurą. Każda opona musi być wyprodukowana tak aby miała jak najmniejsze odchylenia. Na wyważce koło kręci się z prędkością ślimakową. Nikt nie wyważa opon przy prędkości obrotowej odpowiadającej 120km/h. I niezależnie od opony musi ona zejść z wyważki wg normy. Moje dunlopy z indeksem H miały większe odchyły niż Firestone'y z indeksem T. Za to Continentale z indeksem T były niemalże idealne. Opona z wyższym indeksem po prostu jest tak zrobiona żeby się nie odkształcać i nie powodować bicia do danej prędkości zawartej w jej indeksie.
Awatar użytkownika
POLOcheck
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 23 lis 2009, 19:26
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: POLOcheck »

[quote=""roni89""]polo check to daj zdjecia furki jak juz felgi beda zamontowane! ;) Moje tez juz przyszly, jeszcze musze opony dorwac! ;)[/quote]

Przepraszam za to ponad miesięczne "spóźnienie" :), ale jak to bywa czasu nie zawsze starcza na wszystko. Na oponach/felgach śmigam już miesiąc. Spalanie nie jest jakoś drastycznie większe, na zakrętach faktycznie auto przyspawane do jezdni, jedynie przy ruszaniu czuć mniejszy 'zryw', ale to chyba normalne przy takiej oponie. Komfort jazdy wcale nie spadł tak znacząco jak co poniektórzy zapowiadali. Wiem, że unikanie dziur na polskich drogach, to nie lada sztuka, ale to najprostsza rada na komfortową jazdę na 16-tkach :)

http://scr.hu/0rcy/voiy3
http://scr.hu/0rcy/wujqj
http://scr.hu/0rcy/rqxhk
http://scr.hu/0rcy/26bmi

A jak tam Twoje Polo roni89?
Z
ZIOLO92
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 13 sty 2014, 21:14

Post autor: ZIOLO92 »

Witam serdecznie.
Poszukuję alufelgi do Vw Polo 9n 5x100, ze zdjęcia załączonego niżej:

[size=99px]Obrazek[/size]

I teraz mam pytanie.
Czy spotkaliście się już z tą felgą?
Od jakiego producenta/samochodu może pochodzić?
Bo wg mnie to nie jest oryginał, lecz mogę się mylić.
Jaki może być jej rozmiar i szerokość?
Proszę o pomoc.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Oryginał, nie oryginał, na pewno jest zarąbista. Sam bym taką chciał ;)

Jak dla mnie jest to 16". Szerokość pewnie 6,5" choć tutaj pewności nie mam. Niestety modelu i producenta nie znam.
Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

Czy felgi o parametrach: 16', 5x100, 7J i ET31 z oponami 205/55 wejdą do Polo 9N3?
Wiem, że zalecane są opony 205/45 lub 205/50 ale ET w tej feldze jest mniejsze niż w oryginalnej więc felga bardziej schowa się w nadkole (chyba, że będzie obcierać o amortyzator i potrzebny będzie dystans?). Jak zmieni się komfort jazdy między 185/60/14 a tymi 16' przy silniku 1,4 16V 75KM?
Awatar użytkownika
Iceman
Swój
Swój
Posty: 788
Rejestracja: 05 kwie 2009, 14:14

Post autor: Iceman »

Bartosz85
im mniejsze et, tym felga bardziej wystaje, nie chowa się w nadkole...

ja bym w taką oponę się nie pchał, taki rozmiar pasuje do np. golfa iv a nie polo 9n3, będzie wyglądało strasznie baloniasto
Awatar użytkownika
gti21
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 340
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: gti21 »

[quote=""Bartosz85""]16', 5x100, 7J i ET31 z oponami 205/55 wejdą do Polo 9N3[/quote]

felgi wejdą spokojnie jak najbardziej, będą schowane ok 10mm od obrysu samochodu więc dość fajnie ale z tymi oponami to złe połączenie gdyż przy załadowanym samochodzie będzie obcierać bo po prostu balon będzie za duży

[quote=""Bartosz85""]Jak zmieni się komfort jazdy między 185/60/14 a tymi 16' przy silniku 1,4 16V 75KM?
[/quote]

ja zmieniłem z 185/60 r14 na 205/45 r16 i nie ma jakiegoś strasznego spadku komfortu po prostu auto lepiej trzyma się drogi, szybciej reaguje na ruchy kierownicą. Jedynie czuć bardziej dziury i nierówności a co do tego jak samochód się zbiera to tragedii nie ma, fakt że jest trochę słabszy ale mi to ogólnie nie przeszkadza. Spalanie podobne
Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

[quote=""Iceman""]
im mniejsze et, tym felga bardziej wystaje, nie chowa się w nadkole...
[/quote]
Zawsze mi się to myli :) w takim razie nawet lepiej :D tylko opony potrzebuję niższe.
Dzięki za podpowiedzi.
v
vegosan
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 11 cze 2011, 20:03

Post autor: vegosan »

Przyszedl w końcu po paru latach czas na zmiane opon z 14 na 15 w polo 9n.

Namierzyłem fajne alufelgi 15'' J 6.5 ET37 5x100 ale nie wiem czy ET jest bardzo poprawne. Nie chce za bardzo kombinować a tym bardziej zwiększać sobie spalania bo ekonomika mojego silniczka 1.2 jest na pierwszym miejscu. Czy podana felga z powodzeniem zastapi oryginalną stalową 14 bez żadnych negatywnych skutków ? jaka oponke najbardziej optymalnie mam do nich załozyć na lato ?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

http://alucenter.eu/pl/i/Jak-dobrac-opony-do-felg/3
w linku masz wszystko opisane do jakiej szerokości jakie oponki
v
vegosan
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 11 cze 2011, 20:03

Post autor: vegosan »

Tabelka nie uwzględnia ET i nie informuje mnie czy spalanie wzrośnie skoro w polo 9n fabrycznie byly opony 14
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

no coś tam wzrośnie ale nie odczujesz tego, et masz dobre ja miałem w swojej polówce opony 195/45/15 i spalanie było ok siłę też miał, rozmyślać mógłbyś jak byś zakłądał 16 albo 17
v
vegosan
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 11 cze 2011, 20:03

Post autor: vegosan »

Rozumiem. Mimo wszystko wole podpytać bo czeka mnie zakup felg+ 4 nowe opony ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „felgi i opony”