[quote=""Gonti""]Z tego co ja wiem sonda lambda odpowiada za odpowiednie dozowanie mieszanki paliwa z powietrzem, zamontowana w układzie wydechowym mierzy poziom tlenu w spalinach[/quote]
Tutaj się zgodzę
[quote=""Gonti""]Niekontrolowanie tej czynności prowadzi do podawania za dużej ilości powietrza lub za małej,[/quote]
A tutaj już nie. Widzisz, gdzieś dzwonią, ale nie wiesz w którym kościele. Tak się składa, że lambda, a raczej komp po jej wskazaniach, wcale nie reguluje dawki powietrza, tylko PALIWA. Za regulowanie ilości zasysanego powietrza odpowiada tylko i wyłącznie przepustnica.
[quote=""Gonti""]i tu właśnie pojawia się falowanie czyt. nierównomierne spalanie ze względu na złą mieszankę paliwa z powietrzem.[/quote]
Jeżeli lambda jest uszkodzona, wartości jej wskazań są cały cas takie same, a co za tym idzie, podlewanie silnika paliwem nie zmienia się, szczególnie na wolnych obrotach.
[quote=""volt_osg""]oczywiście warto sprawdzić i ewentualnie przeczyścić przepustnicę[/quote]
:piwo: Zawsze warto to zrobić, nawet profilaktycznie raz na jakiś czas.
[quote=""volt_osg""]ale temperatura otoczenia i silnika ma marginalny wpływ na jej działanie,[/quote]
I tak i nie. Na działanie samej przepustnicy owszem, natomiast przy rozruchu na zimnym silniku mamy coś takiego, jak automatyczne ssanie, regulowane przez kompa. Przy zimnym silniku silniczek krokowy utrzymuje przepustnicę bardziej otwartą, co delikatnie zwiększa obroty silnika. Jeżeli silnik osiągnie odpowiednią temperaturę, ssanie się wyłącza.
Tak więc może to być problem z silniczkiem krokowym. Tak czy siak, najpierw sugerowałbym czyszczenie przepustnicy, bo nie kosztuje to prawie nic, a pomóc może znacznie

Jeżeli uwalony jest silniczek krokowy, to pomoże tylko wymiana.