Udalo mi sie uchwycic ten dzwiek na filmiku ---> https://www.youtube.com/watch?v=nVtoSaR ... e=youtu.be
UWAGA! Proszę zmniejszyc glosnosc filmiku. Dzwiek na 100% wychodzi z wentylatora. Co to moze byc? Cos tam wpadlo? Cos sie ociera? Lozysko? Jaki koszt ewentualnej naprawy?
Z gory dziekuje!
Generalnie rzecz biorąc to wentylator kwalifikuje się do wymiany, ale rodak potrafi i może tchnąłby w niego drugie życie :crazy:
Nie pamiętam już dokładnie, ale tam łożysk chyba nie ma- są tulejki ślizgowe
Dzieki, dzieki. Jaki mniej wiecej koszt takiego czegos? Orientacyjnie 100 zl +/-? Silnik wcale sie nie grzeje, caly czas strzalka temperatury trzyma sie srodka wiec moze to nie jest az tak pilny wydatek, choc przyznam, ze ten dzwiek to jest ekhmm... masakryczny.
[quote=""Wojtek""]Silnik wcale sie nie grzeje, caly czas strzalka temperatury trzyma sie srodka wiec moze to nie jest az tak pilny wydatek[/quote]
Niestety, ale to jest pilny wydatek. Teraz wentylator działa, a jak padnie w korku to nie pozostanie Ci nic innego jak ściągnięcie lawety. Będzie dobrze jak tylko na tym się skończy, więc lepiej wymień, od razu - wiem z doświadczenia.
Ja wymieniałem niedawno w swojej polówce wentylator chłodnicy. Koszt używanego ok. 40zł wymiana banalnie prosta więc powinieneś sam to zrobić nawet na parkingu.
Może ktoś sprawdzić jaki wentylator chłodnicy był montowany oryginalnie w 6N2 1.4 44KW 60KM kod silnika AUD . Jakiej firmy jaki numer OE.Pada mi wentylator i nie wiem jaki kupić,Inter Cars ma szeroką ofertę jeśli chodzi o wentylator, ale jakiej firmy wybrać ? ,z tego co wiem nie da się przesmarować tych panewek które piszczą przy załączaniu się wentylatora.Trzeba wymienić cały wentylator, jedyne wyjście. Nie posiadam ETKI więc Was proszę o pomoc.Auto nie posiada klimatyzacji.
Cześć. Odświeżam temat bo jest podobny do mojego problemu -
Otóż we wtorek gdy stałem w korku na światłach, nagle zaczęło wibrować w rytmie całe auto - a zwłaszcza kierownica. Przetraszyłem się, wyłączyłem silnik ale drganie nie ustało. Po jakimś czasie (5 - 10s od wyłączenia silnika) drganie zaczęło słabnąc aż ustało całkiem. Jak się potem okazało drganie pojawia się wtedy gdy włączy się wentylator chłodnicy (czy to podczas stania w korku czy też po włączeniu klimy). Oglądałem go z różnych stron i nie ma urwanej żadnej łopatki, luzów też nie ma. Ale jak się włączy to nad chłodnicą jest taki zbiornik srebrny w kszatłcie walca (chyba od klimy) i on strasznie też drży. Czy macie pomysł co się mogło stać?
P.S.Zauważyłem że na jednej łopatce miałem troche błota przylepionego. Zmyłem błoto i teraz o wiele mniej bije (ale nadal są wyczuwalne wibracje ale być może takie były od zawsze już). Czy przez to że przez jakiś czas wiatrak chodził z błotem mogło się zmienić jego wyważenie?