[6n] zimny nawiew na wolnych obrotach

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

P
Puszkin
Początkujący
Początkujący
Posty: 108
Rejestracja: 28 kwie 2011, 13:28
Lokalizacja: Trójmiasto

[6n] zimny nawiew na wolnych obrotach

Post autor: Puszkin »

Cześć!
Od jakiegos czasu mam taki problem w moim 1.0 na mono, że grzeje w kabinie tylko na wysokich obrotach. Na niskich wieje chłodem.
Poziom płynu niby ok, i ciśnienie w ukladzie nie tworzy sie takie jak przy uszkodzonej uszczelce, wiec mam 2 typy usterki.
Albo pompa wody, albo zapowietrzony uklad, tylko co z nim zrobić?
W 2F był koreczek od odpowietrzania, tutaj szukalem, szukalem, i nie ma :(
Nie moge też znaleść nagrzewnicy, zeby zdjąć z niej wąż i upuścić powietrze manualnie. Kto ma jakieś propozycje?
Dodam ze auto grzeje sie w normie, trzyma 90 stopni, i wszystko wydaje się być w porzadku.
P
Puszkin
Początkujący
Początkujący
Posty: 108
Rejestracja: 28 kwie 2011, 13:28
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Puszkin »

Niby się udało. Dolałem jeszcze ze dwie setki płynu, grzalem auto na odkręconym zbiorniku, zakręconym, bujałem nim na boki, gwałtownie ruszalem i hamowałem, i znów dolałem jeszcze z setke.

Po godzinie stania w korku na parkingu pod sylwestrem z polsatem w gdyni udało mi się nie zmarznąć ;-) Poobserwuje dziada jeszcze :-)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

raz zaktualizuj profil bo "86c2f 1.0 lpg power" myli :P

dwa w 6n odpowietrza sie przez zbiornik wyrównawczy czyli zrobiłeś to dobrze
P
Puszkin
Początkujący
Początkujący
Posty: 108
Rejestracja: 28 kwie 2011, 13:28
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Puszkin »

Jest kto mądry na tym świecie, co się zna na mej rakiecie?

Znów marznę :(.
A w zbiorniku stan, i ani śladu spalin.
Może pompa?
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

Jedyny pomysł, jaki mi przychodzi w tym momencie do głowy, to odkręcenie korka zbiorniczka wyrównawczego, zdjęcie wężyka przelewowego(ten u góry) oraz skierowanie go do zbiorniczka i sprawdzenie jaki strumień płynu z niego wypływa na wolnych obrotach, a jaki na wysokich :scratch:

Odpowietrzanie układu najlepiej zrobić tak:
Pokrętło ustawione na "grzanie", odkręcasz korek zbiorniczka i nagrzewasz auto do otwarcia termostatu tudzież włączenia wentylatora ;)
P
Puszkin
Początkujący
Początkujący
Posty: 108
Rejestracja: 28 kwie 2011, 13:28
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Puszkin »

A zagrzej to auto tak zeby sie wentylatory włączyły...
Ono trzyma 89 stopni nawet jak katujesz do odcinki w miejscu przez godzine. Zimny drań z niego :(
j
jihaad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 236
Rejestracja: 05 paź 2014, 19:08

Post autor: jihaad »

Pompa wody albo nagrzewnica (chłodniczka). Kiedy będzie poprzytykana, to mało gorącego płynu przez nią przepływa i ciepły nadmuch ją szybko wychładza. Na wyższych obrotach szybciej dostaje nową porcje gorącego i zaczyna grzać.

Miałem oba przypadki i objawy były w obu podobne.
Polo 6N 1,4 16V AFH OEM
Obrazek

Jeśli zgadzam się na niedotrzymywanie umów, zgadzam się na chaos w życiu. Nikt nie lubi chaosu.
P
Puszkin
Początkujący
Początkujący
Posty: 108
Rejestracja: 28 kwie 2011, 13:28
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Puszkin »

Żeby dostać się do pompy wody musze jakimś cudem zdjąć koło pasowe, a tam śruby mocno zintegrowały się z kołem.
A jak w 6N wytargać nagrzewniczkę? Trzeba zrzucić deske rozdzielczą?
j
jihaad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 236
Rejestracja: 05 paź 2014, 19:08

Post autor: jihaad »

Nagrzewnicę w drugim aucie przepłukiwałem pod ciśnieniem od strony węży w komorze silnika. Pomogło.
Polo 6N 1,4 16V AFH OEM
Obrazek

Jeśli zgadzam się na niedotrzymywanie umów, zgadzam się na chaos w życiu. Nikt nie lubi chaosu.
P
Puszkin
Początkujący
Początkujący
Posty: 108
Rejestracja: 28 kwie 2011, 13:28
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Puszkin »

Panowie, jakaś dziwna sprawa z tym nawiewem.
Myśle ze to zbieg okoliczności, ale miedzy czasie popsułem pasek rozrządu ( chciałem sprawdzić czy jest dobrze ustawiony, i kręcać kluczem za wałek poprostu go urwałem).
Wymieniłem na szybko sam pasek bez pompy, i od tamtego czasu auto grzeje jak opetane :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”