Przewody wspomagania kierownicy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Barbuletis
Początkujący
Początkujący
Posty: 99
Rejestracja: 07 wrz 2009, 19:29
Lokalizacja: Cisownica

Przewody wspomagania kierownicy

Post autor: Barbuletis »

Nie dawno zakupiłem drugą polówkę 1,9D i okazało się że przewody wspomagania są w kiepskim stanie :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nowe przewody są dosyć drogie szczególnie ciśnieniowy, pojeździłem po szrotach i mają tylko polówki z silnikami benzynowymi. W sklepie jak pytałem o cenę to sprzedawca twierdził że do D są inne niż do PB więc jak to jest ? Czy te przewody się czymś różnią ?
Obrazek
Awatar użytkownika
KamaPL
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:00
Lokalizacja: Sanok

Post autor: KamaPL »

Ostatnio przerabiałem ten problem u siebie. Na początku chciałem kupić nowy, ale kosztuje 700zł, więc rozwiązałem ten problem poprzez kupno węża ciśnieniowego, olejoodpornego mniej więcej takiej długości jak oryginalny do tego dwa oczka (wymiarowo identyczne z oryginalnymi), które się wkręca do węża i tak zamontowałem to samochodu i śmiga (koszt około 50zł). Możesz tez podjechać do jakieś firmy, która zajmuje się takimi wężami, aby ci zakuli takie oczka do węża, ale to może trochę więcej kosztować.
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

hmm a u mnie nie wiem czmu strasznie są zaolejone węze od zbiorniczka górnego od wspomagania (całe tak jak by olej przez nie przesiąkał i nie wiem co z tym zrobić to normalne ?
Awatar użytkownika
Barbuletis
Początkujący
Początkujący
Posty: 99
Rejestracja: 07 wrz 2009, 19:29
Lokalizacja: Cisownica

Post autor: Barbuletis »

[quote=""KamaPL""]Ostatnio przerabiałem ten problem u siebie. Na początku chciałem kupić nowy, ale kosztuje 700zł, więc rozwiązałem ten problem poprzez kupno węża ciśnieniowego, olejoodpornego mniej więcej takiej długości jak oryginalny do tego dwa oczka (wymiarowo identyczne z oryginalnymi), które się wkręca do węża i tak zamontowałem to samochodu i śmiga (koszt około 50zł). Możesz tez podjechać do jakieś firmy, która zajmuje się takimi wężami, aby ci zakuli takie oczka do węża, ale to może trochę więcej kosztować.[/quote]

A mógłbyś zrobić zdjęcia jak to wygląda w samochodzie szczególnie miejsca podłączeń - te oczka ?
Obrazek
Awatar użytkownika
doman
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:17
Lokalizacja: Bydgoszcz/Kapy

Post autor: doman »

mi sie ulamal przewód przy samej maglownicy.... i cena nowego mnie zszokowala, dlatego pojechalem na szrot i z golfa3 wyciungłem cały gumowy z samą koncowką metalowa ..... przypasował i jezdze do dzis.... ;) (bylo to gdzies z rok temu)
Polo 9n0
Touran 1T0
Awatar użytkownika
KamaPL
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:00
Lokalizacja: Sanok

Post autor: KamaPL »

[quote=""Barbuletis""]A mógłbyś zrobić zdjęcia jak to wygląda w samochodzie szczególnie miejsca podłączeń - te oczka ?[/quote]

Tu masz zdjęcia tego przewodu i jego mocowania:
ObrazekObrazek
Poniżej podaje ci wygląd przewodu do którego skręcasz oczko:
ObrazekObrazek
Ten drugi przewód, który idzie od maglownicy do zbiorniczka możesz tylko opaskami ścisnąć bo w nim nie ma ciśnienia. Tylko pamiętaj ze ma być przewód ciśnieniowy olejoodporny i nie kupuj w oplocie metalowym bo trudno go ścisnąć.
s
sarecto
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 11 wrz 2009, 16:09
Lokalizacja: Lidzbark Warm.

Post autor: sarecto »

Witam Wszystkich forumowiczow... prosze z gory o wyrozumialosc. to moj 1 post. mam problem z moim polo 6n (1) jak kto woli. rocznik 97. 3 drzwiowy 1.4 benzyniak. zgnil mi albo od wieku sparcial przewod wspomagania miedzy pompa a przekladnia. nowy kosztuej 600 zl ponoc... co moge zrobic? szukac na szrotach? bo ciezko u nas z tymi czesciami bo jzu troche obdzwonilem. jakis moze golf pasuje?labo wieksza pojemnosc? zdjec neistety nie dostarcze bo samochod stoi na warsztacie czekajac na przewod. zostal tam bo jak mechanik przesunal oplot stalowy to zaczelo tak ciurkac ze juz nie da sie jezdzic...cieknie wiecej niz pali benzyny:)P z gory dziekuje za pomoc.
Obrazek

viewtopic.php?f=29&t=8650 - zielony prawie demon:p

pomoglem? pochwal:D
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""sarecto""]zgnil mi albo od wieku sparcial przewod wspomagania miedzy pompa a przekladnia. nowy kosztuej 600 zl ponoc... co moge zrobic? szukac na szrotach? [/quote]
ja bym bral uzywany z allegro. Gosc ma duzo czesci , wystarczy pytac:
http://allegro.pl/item738049693_vw_polo ... z_96r.html
Awatar użytkownika
Barbuletis
Początkujący
Początkujący
Posty: 99
Rejestracja: 07 wrz 2009, 19:29
Lokalizacja: Cisownica

Post autor: Barbuletis »

[quote=""KamaPL""]
Tu masz zdjęcia tego przewodu i jego mocowania:
ImageImage
Poniżej podaje ci wygląd przewodu do którego skręcasz oczko:
ImageImage
Ten drugi przewód, który idzie od maglownicy do zbiorniczka możesz tylko opaskami ścisnąć bo w nim nie ma ciśnienia. Tylko pamiętaj ze ma być przewód ciśnieniowy olejoodporny i nie kupuj w oplocie metalowym bo trudno go ścisnąć.[/quote]

Dzięki, pomysł bardzo dobry, jak byś jeszcze mógł podać jaki ma być otwór w oczku oraz średnicę gwintu bo u mnie takie rzeczy tylko na zamówienie a nie chce rozbierać auta i czekać nie wiadomo ile aż mi to sprowadzą.
Mam jeszcze pytanie jak z temp. oleju bo czytałem gdzieś na forum że te przewody są metalowo - gumowe gdyż mają za zadanie chłodzenie oleju ?
Obrazek
Awatar użytkownika
KamaPL
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:00
Lokalizacja: Sanok

Post autor: KamaPL »

Otwór w oczku przy pompie to 16 mm, a przy maglownicy 14 mm, a średnice gwintu to dobierz do węża. Ja mam wąż chyba o średnicy 10 mm. Co do chłodzenia oleju przez metalowe części oryginalnych węży to nie zauważyłem jakiś nadmiernych temperatur na wężach gumowych. Niżej podaje Ci link to tematu, w którym kolega madmax zakuł do starych końcówek wąż gumowy i już od 2 lat tak śmiga i działa.
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=20&t=6052
p
paula
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 10 gru 2009, 20:55

Post autor: paula »

Witajcie,
Wiecie może, gdzie można kupić (w jakiego typu sklepach) takie węże? Macie jeszcze jakieś inne pomysły na rozwiązanie problemu z przegnitym przewodem? U mnie padł ten dłuższy...
Awatar użytkownika
lionheart198
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 02 wrz 2009, 19:08
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna

Post autor: lionheart198 »

Ten przewód można zregenerować tak bynajmniej zrobił poprzedni właściciel mojej poli. Strasznie przeklinał ten przewód że trudno go dostać.
r
rolf
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 507
Rejestracja: 16 lis 2008, 9:16
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: rolf »

poszukac firmy gdzie zakuwaja weze cisnieniowe mnie rozpielo na laczeniu metelowej rurki z wezem pojechalem gosc mi zakul od nowa kolo 30 zl zaplacilem i smigam dalej
p
paula
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 10 gru 2009, 20:55

Post autor: paula »

No i po sprawie :) Okazało się, że blisko mnie mieszka gość, który zajmuje się właśnie tymi wężami. Za 50zł zrobił dwa i zakuł(cena to materiał + robocizna). Wszystko gra i buczy! :D
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""paula""]że blisko mnie mieszka gość, który zajmuje się właśnie tymi wężami.[/quote]
Taki magik to skarb. Hehe.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”