[6N] Jaki alternator i jakie oznaczenie 1.9D aef

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

W
Wezyr
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 02 gru 2013, 1:00

[6N] Jaki alternator i jakie oznaczenie 1.9D aef

Post autor: Wezyr »

Witam wszystkich kolegów :mrgreen:
Ostatnio w moim poldatronie zaczął sypać się alternator, na początku głośniej pracował potem świszczał jakby była turbina w aucie, a teraz dodatkowo cyklicznie jeszcze głośniej chodzi.

W najbliższym czasie chciałbym zrobić taki myk-kupić taki sam alternator sprawny, używany, rozebrać go powymieniać to co będzie wymagało ewentualnej wymiany i wstawić do auta po wyjęciu tego co jest teraz. Mam nadzieje, że pozwoli mi to skrócić czas o całe grzebanie w alternatorze i szukanie części. Po prostu rozłożę auto ( każdy kto ma 1.9 D aef wie o czym mówię :mrgreen: )i złoże, stary alternator trafi na półkę i będzie czekał na swoją kolej.

I w związku z zaistniałą sytuacją chciałbym się dowiedzieć czy w tych polo były montowane różne alternatory, oraz czy istnieje jakiś numer vw po którym mogę go szukać.

Za każdą pomoc z góry dzięki i pozdrawiam :mrgreen:
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Altek 70A lub przy większych potrzebach 90A (BOSCH 0123 325 006, 028 903 028, KC 90A) masz oznaczenie na alternatorze,
zamiast szukać innych używek wymień po prostu szczotki z regulatorem oraz dwa łożyska
zależnie w jakim stanie ślizgi też można wymienić.
i masz funkiel nówka.
Łożyska 6303 i 6203.
Koszt łożysk to 15-20 zł za sztukę, regulator magneti marelli jakieś 80 zł
i robocizna. Ale warto bo potem masz gwarancję dobrego ładowania na następne 200 000 km.
Nie warto kupować innego bo będzie tylko leżał i wyrzucisz pieniądze w błoto.
Sam tak zrobiłem, nie przydał się w ogóle dostał go następny właściciel, a ja byłem kilka dyszek w tył...
Kupuj łożyska regulator i będziesz zadowolony.Tam nie ma nic do szukania, elementy które się ścierają to łożyska ślizgi oraz moduł szczotek z regulatorem napięcia.Rzadko kiedy padają diody w zespole prostowniczym alternatora.
Za zaoszczędzone pieniądze kup sobie pasek wielorowkowy i masz już pół nowego auta :)

pozdrawiam

rat4
civic r18a2/407 1,6 HDi
W
Wezyr
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 02 gru 2013, 1:00

Post autor: Wezyr »

Witam dzięki za szybką odpowiedź i w sumie dzięki za odwiedzenie mnie od zakupu używki i wybebeszania jej :-D Ten pomysł zrodził się w mojej głowie bo chciałem zaoszczędzić na czasie i ten samochodzik wiecznie mi jest potrzebny do różnych dojazdów i pomyślałem, że
wymiana pójdzie sprawnie jak przed zdjęciem altka będę miał przygotowane graty.

Łożyska już wiem jakie zakupić :mrgreen: , ale przydały by się jakieś informacje na temat szczotek, ( modułu szczotek )regulatora i ślizgów, chyba, że mam udać sieć do motoryzacyjnego i podać gościowi numer altka i powiedzieć jakich gratów potrzebuje i reszta już na jego głowie.

Przepraszam za mój brak wiedzy, ale jako domorosły mechanik nie miałem jeszcze szansy walczyć z altkiem.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Szczoty z regulacją napięcia to jeden element ogólnie dostępny w sklepach motoryzacyjnych
kwestia jest firmy i półki z jakiej weźmiesz produkt. W sklepach moto mają książki i sprawdzą ci po roczniku auta i kodzie silnika wszystkie bebechy.Także nie martw się. :oki:
civic r18a2/407 1,6 HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”