Tarcze do 6N1 AEV - niewentylowane czy wentylowane?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
NATE
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 20 lis 2008, 6:09

Tarcze do 6N1 AEV - niewentylowane czy wentylowane?

Post autor: NATE »

Witajcie,

mam dylemat czy pasują wentylowane tarcze do 1.0 benzyny AEV w polówce 6N ?
Katalog Zimmermann pokazuje, ze do AEV są niewentylowane (takie jak mam teraz) i wentylowane. Różnica jest w grubości - 10mm niewentylowane, i 18mm wentylowane. Czy rzeczywiście wymieniając teraz posiadane niewentylowane wcisnę tam wentylowane o prawie podwójnej grubości ? Zapewne ktoś na forum przerabiał już temat i doradzi...

z góry dzięki :thumbsup:
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

tematu nie przerabiałem , ale bez wymiany zacisków raczej się nie obejdzie
Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

tarcze wentylowane i niewentylowane mają inne zaciski = nie wsadzisz tarczy wentylowanej bez zmiany zacisków

zimmerman nie jest dobra marką, niewiele więcej dasz za boscha, ate czy textar-a (marka znana z ciężarówek wchodząca na rynek osobówek)
Awatar użytkownika
NATE
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 20 lis 2008, 6:09

Post autor: NATE »

Dziękuje bardzo za pomoc ! Zatem musze teraz męczyć sklep internetowy zeby czasem nie wysłali wentylowanych... tak mi się wydawało po cenie, ze koleś mi wyśle wentylowane (są grubsze i droższe).

O Zimmermann'ie mam wprost przeciwne zdanie - ujeżdżamy je w rodzinie i wśród znajomych od lat, i ciężko lepiej poprawić hamulce standardową wymianą tarcz i klocków niż zestawem Zimmermann'y + klocek ferodo (ostatnie zimmermany w aucie 2.0 115km wytrzymały 100,000 tys. i wymieniłem je ze względu na grubość - nie pękły i nie były krzywe)
ATE nie produkuje tarcz, podobnie jak i Bosch - w przeciwieństwie do Zimmermanna. O textarach to już kolejna dobra opinia, rzeczywiście muszą być niezłe
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

[quote=""Dinozaur""]zimmerman nie jest dobra marką[/quote][quote=""NATE""]ATE nie produkuje tarcz[/quote]skąd macie takie informacje?
Awatar użytkownika
NATE
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 20 lis 2008, 6:09

Post autor: NATE »

Ate jest producentem gotowych ukladow hamulcowych do aut, czyli bierze tarcze od jednego, klocki od drugiego itd.

Znajdziesz na Youtubie wyklad caly o tym jak i o klockach - chyba tylko textar i ferodo produkuje klocki na 1szy montaż a reszta sprzedaje pod swoja nazwa (upraszczam i tak w skrócie - musisz poszukać dokładniej)

Tu masz ważny wycinek, trafia w punkt
https://m.youtube.com/watch?v=DWkK_SPOJn4
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

fakt iż ate bądź trw nie produkuje tarcz/klocków na pierwszy montaż jest wszechobecnie jasny, żaden z tych producentów nie ukrywa tego. napisałeś jednak że ATE nie produkuje tarcz, nie zaznaczając że masz na myśli pierwszy montaż. to tak, jakbyś twierdził że ate jest koncesjonerem/pakowaczem i swoje produkty podkupuje.

btw. TU kolejny sponsorowany artykuł na ten temat
Awatar użytkownika
NATE
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 20 lis 2008, 6:09

Post autor: NATE »

Nie wiem czy tak nawet nie jest jak napisałem :) znasz kogoś kto pracuje w fabryce ATE gdzie na linii powstają tarcze ATE ? Pytam serio
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

NATE
Kolego, polecam trochę pokory. Krzychu sprzedaje części samochodowe, więc wie, co mówi. ATE produkuje jedne z najlepszych tarcz w relacji cena/jakość. Power Disc od ATE to według mnie najlepsze tarcze, jakie można do Polo 6N zamontować. A jeżeli chodzi o Zimmermanna, to naprawdę dinozaur, popłynąłeś... To, że o marce nie słyszałeś, wcale nie znaczy, że jest zła. Wręcz przeciwnie, Zimmermanna postawiłbym wyżej niż powszechnie dostępne Brembo.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

No widzisz ja słyszałem odmienne zdanie, akurat mi ich nie polecono.
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

NATE
skończ siać ferment, bo później słyszę pytania czy to faktycznie mikoda robi tarcze na pierwszy montaż dla bmw, bo tak ktoś napisał na forum. albo że ktoś na allegro oferuje ate 10% taniej niż mam ja, twierdząc przy tym że made in prc na pudełku oznacza PRoduct of Continental :grin:, podczas gdy pudełko wygląda tak:
Obrazek
Dinozaur
odnośnie zimmermanna, fakt - mieli kiedyś problemy z jakością. przez pewien czas produkowali tarcze z wadliwego stopu, przez co ulegały one uszkodzeniu. dotyczyło to głównie tarcz z linii sport/formula z i skutkowało pojawianiem się mikropęknięć pomiędzy wierconymi otworami. w konsekwencji dalszego użytkowania pojawiały się pęknięcia widoczne gołym okiem. obecnie problem został rozwiązany i tarcze cieszą się dobrą opinią.

wracając do tematu samego swapy litych tarcz - najlepszym rozwiązaniem byłaby wymiana zwrotnic na te z odkręcanym jarzmem i montaż tarcz 256mm
Awatar użytkownika
NATE
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 20 lis 2008, 6:09

Post autor: NATE »

Podaj choc jedna fabryke z logo ATE na portiernii gdzie sa robione tarcze - niewazne w jakim kraju: pl czechy slowacja, niewazne. Jedna choc.
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

ate nie udziela informacji, w której fabryce dany element został wyprodukowany. wszystkie produkty opatrzone są adresem centrali:
Obrazek
można sprawdzić jedynie oryginalność poprzez kod bezpieczeństwa tec identify

aby pomóc Ci to zrozumieć, odsyłam do ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

"Art. 11 ust. 4. Przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, handlowe, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności."
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Dorzucę swoje trzy grosze - większość opinii pt "te tarcze/klocki sa do d..py" bierze się z tego że źle zostają dobrane klocki do tarcz, tzn. albo za miękkie albo za twarde. Najprostszym rozwiązaniem będzie kupno tarcz i klocków tego samego producenta a więc dobranych do siebie, nie będzie wówczas problemów z piszczeniem, przyspieszonym zużyciem itd. Nie twierdzę, że zawsze zestaw pt. inny producent tarczy/inny producent klocka nie zadziała, wręcz przeciwnie tylko wracamy do punktu o odpowiednim doborze a do tego już odpowiednia wiedza jest potrzebna :) Kolejną sprawą są wymagania użytkowników rzutujące na opinie, niektórzy by chcieli by zestaw hamował rewelacyjnie i do tego najlepiej wytrzymywał 100 tys km :D

PS. tak było np. z tarczami zimmermana, po prostu najlepiej działają z klockami zimmeramana :grin:
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
NATE
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 20 lis 2008, 6:09

Post autor: NATE »

Panowie ja probuje tez Sam cos zrozumiec - Te info z pudelka ...dzieki za fachowosc w podejsciu do ematu ale to Nic Nam nie mowi. Gdybysmy znali kogos pracujacego na linii produkcyjnej ate to taka wiedza bylaby duzo warta. Ewentualnie kogos kto pracuje w TRW i powiedzialby ze robia tarcze ate. Przestalibysmy wtedy gdybac i jarac sie ate czy dowolnym innym producentrm, i przeplacac kupujac towar u zrodla.
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”