[6n2] Konserwacja podwozia

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

[6n2] Konserwacja podwozia

Post autor: twister »

Po zakupie porobiłem kilka rzeczy, które standardowo wykonuje się przy aucie. Przyszła kolej na zabezpieczenie podwozia przed czynnikami zewnętrznymi. Auto do tej pory jeździło w Niemczech, więc jest dobrze utrzymane, ale zdaje się że zima w naszym kraju może mieć dla niego zgubne skutki. Jaki jest najlepszy sposób zabezpieczenia przed korozją? Czy to prawda że jedynie profile zamknięte i nadkola się konserwuje, bo reszta, czyli cała podłoga jest uszczelniona silikonem? Co radzicie w tym temacie?
Z góry dziękuję za wskazówki.
Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

ja konserwuje podwozie preparatem Boll, 3-4 puszki ci wystarczą,(najlepiej jest to robić przy pomocy ciśnienia sprężonego powietrza tak jak w warsztacie mają, i końcówkę dokupić aby zrobić z tego "spray", koniecznie trzeba ściągnąć osłony plastikowe z nadkoli, oraz wlewać preparat do konserwacji profili zamkniętych w otwory techniczne w podwoziu jak i w klapie tylnej czy drzwiach o ile możliwe.
Obadać i zakonserwować pasuje farbką na rdzę (po uprzednim odtłuszczeniu i zmatowieniu powierzchni) też przewody metalowe od maglownicy i wszystko inne co można pomalować i na czym widzimy rdzę.
civic r18a2/407 1,6 HDi
t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Post autor: twister »

Lakiernik powiedział, że może mi to zrobić za 200-300 zł razem z drzwiami i nadkolami. Czy to jest dobra cena?
Obrazek
G
Gregor23pl
Początkujący
Początkujący
Posty: 142
Rejestracja: 22 gru 2008, 18:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Gregor23pl »

moze i dobra ale jak sam zrobisz to wiesz jak masz zrobione -a wiesz jak to mechanicy robią -nie dla siebie więc na sztuke

ja proponuje samodzielnie -trudne to niejest
Awatar użytkownika
Lechu_1987
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1011
Rejestracja: 13 sie 2009, 20:54
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: Lechu_1987 »

ja kolego robilem swoje autko BITEX-em i robilem to sam w garazu z kanałem. robilem to pedzlem bo wszedzie nim doszłem. koszt puchy 3kg to 50zł. a potrzebne Ci jest: Bitex, rekawiczki gumowe, pedzel albo sprezarka z pistoletem, rozpuszczalnik , zmiotka zeby lekko piasek odszedł i srubokrety zeby odkrecic nadkola plastikowe. wiec koszt wyniesie Cie 60zł no i ewentualnie jakies piwko :d i troche wolnego czasu ok.2-3 godz . wiec zobacz co sie lepiej opłaca :P:P

http://allegro.pl/item731637251_bitex_a ... y_3kg.html
Vw Polo 86c2f 94r. 1.0 AAU = 60 KM i 83Nm
Vw Golf II 90r. 1.6 TDi SB -80 KM = 101KM i 198Nm
Vw Passat B4 94r. 1.9 TDi 1z 90KM = 114KM
Vw Golf III 95r. 1.9 TDi 1z 90KM
Vw Sharan 97r. 1.9 TDi AHU 90KM = 110KM
Vw Golf IV 00r. 1,9 TDI AJM 115KM
Awatar użytkownika
lebioda10
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 30 cze 2009, 13:56
Lokalizacja: GLIWICE

Post autor: lebioda10 »

Lechu_1987 możesz wrzucić jakieś fotki jak Ci to wyszło też będę się przymierzał do tej operacji :)
t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Post autor: twister »

Ja byłbym zainteresowany opisem całej operacji i wskazaniem miejsc, które trzeba zabezpieczyć. Może ktoś się podzieli jak sobie z tym radził. Będę zobowiązany, bo ja nie mam żadnego doświadczenia w tym temacie.
Obrazek
p
pawel22
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 15 wrz 2009, 10:47

Post autor: pawel22 »

a ja słyszałem ze bitex to nie jest takie robre rozwiazanie. Ja w prawdzie w innym aucie niż polo zrobiłem tak najpierw pomalowałem podwozie farbom podkładową typu hammerite a potem był bitex 2 razy więcej pracy ale podobno lepiej nie wiem zobaczymy czas pokarze.
k
kruk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 09 sie 2009, 0:12
Lokalizacja: okolice Rzeszowa

Post autor: kruk »

Hameraite jest dobry ale nie do samochodu. polecan preparat R-stop.
h
honey
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 24 cze 2009, 9:55
Lokalizacja: okolice Pucka

Post autor: honey »

U mnie w sklepie Bitex lub srodek Boll puszka 4,5kg kosztuje 30zł,a 1kg-14zł Srodek Boll typowy na pistolet 1,8kg -21zł,do profili zamknietych ok 15zł-spray 700ml. co do Hamerite to nie jest farba podkładowa tylko farba nawierzchniowa typowa na rdze. Wolałbym urzyć typowego Unikoru niż Hamerite na auto.
p
pawel22
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 15 wrz 2009, 10:47

Post autor: pawel22 »

Napisałem ze to była farba podkładowa typu hammerite,nie hammerite, nie wiem jakiej firmy nie znam się na farbach ale to była podkładowa farba na to bitex
t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Post autor: twister »

No tak, wszystko się zgadza co do materiałów, ale wciąż nie wiem jak najlepiej wykonać operację konserwacji podwozia. Może jednak ktoś się zlituje i opisze jakie elementy trzeba potraktować tymi środkami i na co zwracać uwagę. Bo zima już tuż tuż...
Obrazek
Awatar użytkownika
Lechu_1987
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1011
Rejestracja: 13 sie 2009, 20:54
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: Lechu_1987 »

nio wiadomo na co trzeba zwrocic uwage !! PROGI i NADKOLA a potem cała podłoga :) fotek niestety nie mam bo i tak by wyszło jedno wielkie czarne miejsce hehe :)
Vw Polo 86c2f 94r. 1.0 AAU = 60 KM i 83Nm
Vw Golf II 90r. 1.6 TDi SB -80 KM = 101KM i 198Nm
Vw Passat B4 94r. 1.9 TDi 1z 90KM = 114KM
Vw Golf III 95r. 1.9 TDi 1z 90KM
Vw Sharan 97r. 1.9 TDi AHU 90KM = 110KM
Vw Golf IV 00r. 1,9 TDI AJM 115KM
t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Post autor: twister »

To może zaczniemy od początku. Rozumiem, że spód auta musi być dobrze umyty i wysuszony przed nałożeniem środka konserwującego. Jak sobie z tym radzicie jeśli nie mamy podnośnika, żeby łatwo potraktować go wodą pod ciśnieniem?
Obrazek
Awatar użytkownika
Lechu_1987
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1011
Rejestracja: 13 sie 2009, 20:54
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: Lechu_1987 »

najwazniejsze sa progi zeby dobrze zmyc brud i zrobisz to na kazdej myjni samoobsługowej :) a podłoga nie jest nigdy taka brudna. a potem to juz lecisz dalej :)
Vw Polo 86c2f 94r. 1.0 AAU = 60 KM i 83Nm
Vw Golf II 90r. 1.6 TDi SB -80 KM = 101KM i 198Nm
Vw Passat B4 94r. 1.9 TDi 1z 90KM = 114KM
Vw Golf III 95r. 1.9 TDi 1z 90KM
Vw Sharan 97r. 1.9 TDi AHU 90KM = 110KM
Vw Golf IV 00r. 1,9 TDI AJM 115KM
ODPOWIEDZ

Wróć do „nadwozie + wnętrze”