[6R] Pierwsze autko i pare pytań,problemów

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

V
Valgas
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 16 mar 2016, 6:11

[6R] Pierwsze autko i pare pytań,problemów

Post autor: Valgas »

Witam serdecznie jestem nowy na forum swoja pierwszą polo posiadam od 5 dni i borykam sie z borykam problemami.
Mam nadzieje ze mi pomożecie :)
Otóż kupiłem polo 2012 rok październik czyli modelowo 2013 wychodzi.
Polo ma wszystko praktycznie możliwe oprócz parktronika.
Silnik 1.6 tdi 46 tys Vw serwis potwierdza. Była to wersja trend line i niemiaszek zrobił sobie Full wersje R-line .
Przejdźmy do mojego /moich problemów
otóż nie działa tempomat czujnik deszczu , przełącznik regulacji szybkości wycieraczek (hehe nie wiem jak to nazwać ) oraz domykanie szyb z kluczyka.
Niestety w Lubuskim kolo granicy liczą wszystko jak pod niemca ;/ oraz niestety waldków zbyszków tutaj dużo więcej namieszają albo powiedzą ze to nie możliwe .Dlatego tez piszę tutaj do znawców .
Czy ktoś by mógł mi pomoc od razu zaznaczam ze nie posiadam vcds ani żadnego kabla ;(

Ps. Do moda. Jak tylko będzie ładna pogoda zrobie zdjęcia oraz przywitam sie w temacie z moim polo.
Awatar użytkownika
Silver
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 17 lut 2012, 10:41

Post autor: Silver »

Witaj. Wersja Trendline to najuboższa wersja wyposażeniowa, pakiet R line to głównie stylistyczne dodatki jeśli się nie mylę. Zakładam że sprawdziłeś bezpieczniki i to co dało się sprawdzić gołym okiem. Większość funkcji o jakich piszesz nie były dostępne w tej wersji wyposażeniowej.
Tempomat – rozumiem że masz po lewej stronie kierownicy manetkę do sterowania tempomatem z takimi przyciskami jak na stronie poniżej
https://www.kufatec.de/shop/pl/volkswag ... -w-out-dis
Czujnik deszczu to funkcja bodajże „ukryta” niedostępna jako standardowe wyposażenie polo ale możliwa do uruchomienia jeśli posiada się wysoki model modułu/komputera BCM i na wyposażeniu światła biksenonowe.
Regulacja szybkości działania wycieraczek – czy chodzi o taki mały przełącznik nad manetką do sterowania prędkością na 1 biegu wycieraczek?
Możliwe że masz manetki z tempomatem i regulacją prędkości wycieraczek ale niepodłączone. Poprzedni właściciel zrobił zamianę? Ale nie podłączył wszystkiego albo komputer BCM nie obsługuje tych funkcji.
Domykanie szyb z klucza – można uruchomić w komputerze BCM.
Możesz jeszcze sprawdzić nr komputera BCM. Jest to czarna skrzynka umieszczona po stronie kierowcy. Schowana dosyć głęboko pod deską. Żeby się nie gimnastykować możesz zrobić zdjęcia aparatem z lampą i na pewno zauważysz czarną skrzynkę z dwoma dużymi wtykami czarnym i białym. W goglach znajdziesz jak to wygląda. Nr jaki Cię interesuje wygląda mniej więcej tak 6R0937087H – żeby funkcje działały w Twoim polo nr końcowy musi być min 87H lub wyższy. Jeśli masz numer niższy możliwe że wspomnianych funkcji nie będziesz miał.
Jeśli masz numer taki lub wyższy pozostaje tylko wizyta u kogoś z kablem vcds, który sprawdzi ewentualnie uruchomi funkcje.
Rozpiska funkcji w poniższym poście
viewtopic.php?f=202&t=62810
V
Valgas
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 16 mar 2016, 6:11

Post autor: Valgas »

Bezpieczników nie sprawdziłem
Tempomat Tak Mam taką manetkę
posiadam bixenony skrętne
Szybkość wycieraczek . tak o ten przycisk chodzi .
Poprzedni właściciel z trendline zrobił Full wersje w środku jest praktycznie wszystko co było dostępne
Pytanie odnosnie skrzynki . Czy dało by rade kablem sprawdzić ewentualny model skrzynki? oraz jezeli posiadam dajmy na to bardziej ubogą wersje skrzynki czy dało by radę zmienić taki moduł na ten z najwyższym wyposażeniem?

Czy jakaś ogarnięta osoba z Lubuskiego posiada kabel VCDS i potrafiła by takową czynność wykonać dla mnie :)?
Awatar użytkownika
CNK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 09 lip 2011, 20:28
Kontakt:

Post autor: CNK »

Sporo rzeczy Ci nie działa..

Tak, możesz sprawdzić wersję BCM w VCDS.
Tak, można zmienić BCM na nowszy

Co do szybkości wycieraczek, to jeśli manetki są sprawne zacząłbym od sprawdzenia gniazda T41 - wygląda tak: https://data.motor-talk.de/data/galleri ... 736313.jpg i jest wpięte do pierścienia przy manetkach. Zobacz czy wtyczka jest dobrze włożona na całej jej szerokości, jeśli z prawej strony jest niedociśnięta biegi wycieraczek nie będą działać :P

Jeśli czujnik deszczu jest w wersji OEM, to musisz mieć zmienione lusterko wsteczne na takie z czujnikami światła/deszczu.

Tempomat jeśli jest podłączony i nie wywala żadnych błędów na zegarach powinien działać. Do działania tempomatu do ECU musisz mieć podpięty jeden dodatkowy kabel + kilka kabelków przy BCM i wtyczce T41. W ECU są to pin od tempomatu zależy od wersji silnika. Zobacz czy masz jakiś pojedynczy kabelek tam, jak otworzysz maskę to z prawej strony pod wycieraczkami na ściance jest sterownik silnika.
V
Valgas
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 16 mar 2016, 6:11

Post autor: Valgas »

Ajajaja czarna magia.....
Kostkę sprawdzę jutro i dam znać . Posiadam lusterko wsteczne które działa ściemniające się z czujnikiem .
CKN Widzisz ja takie polo kupiłem Niemiaszek wszystko kupił sobie w serwisie i sam dokładał ale czemu to nie działa nie mam pojęcia z tego co wiem dostał jakaś kare w wysokości 20 tys euro i musiał przymusowo sprzedać to auto . Co do bezpieczników tez czarna magia . Po prostu mówię otwarcie nie mam do tego rąk oraz boję się cokolwiek z elektroniki tykać bo troszkę odkładałem na te auto i nie chcę czegoś zepsuć xD

Forumowicze czy znacie kogoś kto w Lubuskim ma pojęcie z VCDS i posiada owy sprzęt ? :beg:
Mieszkam w Słubicach sprawdźcie na mapie moi drodzy koledzy jezeli będzie z 200km z chęcią przyjadę na piwo w troszkę cieplejszy dzień ( Oczywiście ja stawiam :P )
j
jerzymatyka
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 18 lis 2011, 20:46

Post autor: jerzymatyka »

Witam! Szanowny kolego poszukaj w dziale "centralny zamek+elektryka" polo 6r forumowicza "FRANEK" on jest ze Szczecina i jest wybitnym specjalistą w elektronice samochodowej a zwłaszcza vw polo 6r. Ze Słubic do Szczecina nie jest tak daleko. A fachowiec super i na pewno Ci pomoże.
V
Valgas
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 16 mar 2016, 6:11

Post autor: Valgas »

Kurcze niestety nie mogę napisać prywatnej wiadomości . A na email pan franek nie odpowiada :(
Awatar użytkownika
Mark
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 319
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Mark »

Valgas podstawowe pytanie: czy poprzedni właściciel dokończył modyfikacje (czy to w ogóle działało kiedyś: tempomat etc), czy może w trakcie stwierdził że nie opłacalne(lub nie umie, lub dymek poszedł i stracił nerwy) i sprzedaje?
Bez kabla nic nie zrobisz.
Wersja z fabryki wyszła jak koledzy pisali najuboższa, a do wszelkich dokładek trzeba mieć jednak głowę i $$$.
Było 6N jest 6R /// mp3432
"Nie mam systemu w wersji PL, a jednak jakoś to nie przeszkadza pisać poprawnie."
V
Valgas
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 16 mar 2016, 6:11

Post autor: Valgas »

Niestety nie jestem w stanie spytać poprzedniego właściciela bo mieszka 600km ode mnie i szprecha tylko per dojcz więc nie dogadam z nim się na pewno.
Wiem ze bez kabla nic nie zrobię dlatego szukam tutaj kogoś kto mi to ogarnie .
Jak narazie 0 odzewu widocznie za dużo każdy z was kasy ma i ma w d*** xD
Awatar użytkownika
CNK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 09 lip 2011, 20:28
Kontakt:

Post autor: CNK »

Jak podjedziesz do Bielska-Białej albo Krakowa to coś będzie się dało załatwić :oki:
V
Valgas
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 16 mar 2016, 6:11

Post autor: Valgas »

Drugi koniec mapy hahah :P 600km xD

PS. Czy mógłby ktos napisać do Franek pw ( niestety ja nie mam odblokowanej tej opcji)

Pozdrawiam serdecznie wszystkich :)
Awatar użytkownika
irdeto
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 16 maja 2016, 0:24

Post autor: irdeto »

Witam
Takie pytanko..
Nie wiem jak w innych silnikach,ale w 1.4 63kW (CGGB) odcina mi chyba zapłon jak dojdzie do 6000 obrotów.
Dlatego chciałbym się dowiedzieć,czy można zdjąć taka blokadę np. VCDSem.?
Nie wiedziałem w ogóle,że takie coś jest, przyszło mi prawie wyprzedzać i jak na trójce depłem do czerwonego pola a tu nagle polówka nie jedzie dalej :(
Zapewne to jakieś zabezpieczenie/ochrona silnika, ale fajnie byłoby gdyby tego nie było.
W starej polówce 6N nie było takich ograniczeń,zresztą ona była zrywniejsza mimo iż miała 44kW
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Ostatnio zmieniony 29 maja 2016, 22:33 przez irdeto, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mark
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 319
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Mark »

[quote=""irdeto""]Nie wiem jak w innych silnikach,ale w 1.4 63kW (CGGB) odcina mi chyba zapłon jak dojdzie do 6000 obrotów [/quote]
też tak mam i jestem ciekaw czy to samo po jakimś przebiegu się odblokuje czy trzeba kompem....

[quote=""irdeto""]W starej polówce 6N nie było takich ograniczeń,zresztą ona była zrywniejsza mimo iż miała 44kW[/quote]
Teraz 86KM a kiedyś miałem w 6N 75KM (kod silnika AEE), mam takie samo odczucie- a dlatego bo nasze stare polki nie miały zmiennych faz rozrządu i 2 zawory na cylinder zamiast 4, przez to mapa silnika inaczej skonstruowana, autko już fajne ciągnęło od 2tyś obrotów teraz niestety trzeba dociągać... Taki minus nowszych technologii...
Było 6N jest 6R /// mp3432
"Nie mam systemu w wersji PL, a jednak jakoś to nie przeszkadza pisać poprawnie."
Awatar użytkownika
irdeto
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 16 maja 2016, 0:24

Post autor: irdeto »

Witaj Mark,dzięki za odpowiedź :oki:
W końcu coś poniekąd się dowiedziałem.

[quote=""Mark""]też tak mam i jestem ciekaw czy to samo po jakimś przebiegu się odblokuje czy trzeba kompem....[/quote]
Właśnie kiedyś jeden koleś "domorosły" mechanik wspomniał,że bodajże fordy miały coś tak jak piszesz,że po odpowiednim przebiegu samo się odblokowywało,ale o polówkach nie słyszał.
Z kolei ten mój kolega,ale "samouk" powiedział,że poczyta o tym,ma jakiś przerobiony kabel,że główne menu VCDSa ma po polsku,zaś głębiej już po angielsku. Swojemu ojcu podnosił w pasku b6 obroty o 80 więcej,by dmumas równiej chodził,bo jakieś śruby są narażane na ścinanie.
Mnie on w zeszłym tygodniu właśnie wymieniał tylko same paski rozrządu i alternatora,bo przebieg jest tylko 20 tyś, ale w lutym minęło 5 lat,więc guma może się starzeć,rolki nie miały rzekomo nawet śladów zużycia. Chciałem by za jednym razem wymienił mi olej Castrola,mimo iż silnik był zalany tym Longlifem,na kolejny rok nie będę czekać.. Ja dopiero rok użytkuje,wcześniej jakaś kobietka jeździła po Niemczech.
Kolega nie miał więcej czasu by podpiąć laptopa i posprawdzać te blokady,zresztą sam jestem ciekawy jak wygląda te programowanie.. Przy okazji wbije mi nastawy oleju na 15tyś.
Jak znajdzie czas,to mi da znać i podjadę do niego, wtedy dam Ci tu odpowiedź,czy coś się udało z tym odcięciem zapłonu zrobić.

[quote=""Mark""]Teraz 86KM a kiedyś miałem w 6N 75KM (kod silnika AEE), mam takie samo odczucie- a dlatego bo nasze stare polki nie miały zmiennych faz rozrządu i 2 zawory na cylinder zamiast 4, przez to mapa silnika inaczej skonstruowana, autko już fajne ciągnęło od 2tyś obrotów teraz niestety trzeba dociągać... Taki minus nowszych technologii...[/quote]
Tak jak piszesz "fajnie ciągnęło"
Czasem żałuje,że kuzyn mnie nakusił..
Ale świadomie nawet teraz bym nie zmienił na TSI 105 KM,czyGTI, a o trzytłokowym w ogóle nie było mowy,chciałem zwykły prosty silnik.
Ostatnio zmieniony 29 maja 2016, 22:13 przez irdeto, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mark
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 319
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Mark »

[quote=""irdeto""]Jak znajdzie czas,to mi da znać i podjadę do niego, wtedy dam Ci tu odpowiedź,czy coś się udało z tym odcięciem zapłonu zrobić.[/quote]

Oki będę czekać na wyjaśnienie tego ograniczenia... ja mam ponad 44kkm na liczniku i nadal jest...

[quote=""irdeto""]wymienił mi olej Castrola,mimo iż silnik był zalany tym Longlifem[/quote]
Jeżeli był zalewany w serwisie Longlifem (to jest ich nazwa,VW) to prawdopodobnie właśnie castrolem o specyfikacji EDGE 5W30- ja co roku zmieniam olej mimo że robię na nim koło 10kkm, po przejechaniu 30kkm olej zmienia stan skupienia na smołę

Trochę mały przebieg masz jak na 5latka... Masz wbijane przeglądy w książkę, wszystkie nalepki z niej zgadzają się z tymi z auta?

Co do starych silników to inna bajka... ale za to 6R wyciszony, o niebo lepiej wygląda, climatronic, xenony, takie rzeczy rekompensują mi silnik który jak się zakręci nie jest taki zły ;)

Fotki:
Było 6N Obrazek a jest Obrazek Obrazek
Było 6N jest 6R /// mp3432
"Nie mam systemu w wersji PL, a jednak jakoś to nie przeszkadza pisać poprawnie."
ODPOWIEDZ

Wróć do „6R”