Wiem, że podobny temat jest kilka pięter niżej, jednak mam wrażenie, że mój problem jest inny i dość specyficzny.
Opiszę wszystko dokładnie, jest kilka wątpliwości, nie chciałbym niczego przeoczyć

Zacznę od tego ze w Poli drzemie silnik 1.4 o oznaczeniu APQ. Tydzień temu byłem zmuszony wymienić skrzynię z uwagi na to, że padł mechanizm różnicowy (mimo wszystko jestem w szoku, ze wytrzymała tak długo. Stara skrzynia huczała przy jeździe na biegu okropnie i to jakieś 3 lata

Stara skrzynia miała oznaczenie DCJ, nowa - używana, ma oznaczenie CJC. Gdzieś wyczytałem, że jest to idealny zamiennik DCJ.
Następnego dnia po wymianie skrzyni musiałem ruszyć w trasę 400 km, więc mam kilka spostrzeżeń (problemów) :
1. Drążek zmiany biegów chodzi dość dziwnie. Mianowicie na luzie drążek po przestawieniu do kierowcy zostaje w położeniu 1 i 2 biegu. Jeśli chodzi o stronę pasażera, odbija ładnie na środek, 1 na 10 zostanie w pozycji 5 biegu. Czasem muszę "poszukać" 3 biegu. Mam wrażenie ze jedno z drugim się łączy.
2. Po przejechaniu około 200 km, zauważyłem, że przy dodawaniu gazu coś gwiżdże pod maska. Tylko przy dodawaniu gazu i tylko na 5 biegu. Mam wrażenie, choć nie jestem pewien, że gwizd najbardziej słyszalny jest od 100 km/h.
3. Gdy już docierałem do celu ( przypomnę 400 km), przy spokojnej, równej jeździe skrzynia wyrzuciła 5 bieg. Sytuacja ta miała miejsce 3 razy. Po wyrzuceniu 5, bez problemu moglem ją ponownie wbić, mniej wiecej sytuacja się powtarzała co 20 kilometrów.
Od tamtej pory nie ma tego problemu.
4. Pytanie dość naiwne. Ile oleju wchodzi do takiej skrzyni? Pytam ponieważ kompletnie straciłem zaufanie do mechanika, który skrzynie mi montował.
Za wszelkie sugestie bardzo dziękuję.
P.S
Jest to mój pierwszy post, mam nadzieję, że wszystko zrobiłem zgodnie z zasadami
