[6N2] Jaki czujnik temperatury i wymiana

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
marcin857
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 13 mar 2016, 12:45

[6N2] Jaki czujnik temperatury i wymiana

Post autor: marcin857 »

Witam, chciałbym wymienić czujnik temperatury płynu chłodzącego z powodu tego że kontrolka świec żarowych długo się świeci, kiedy odpalam silnik wskakuje na wysokie obroty.
Jaki czujnik kupić i jak go wymienić a dokładniej gdzie ten czujnik się znajduje

zdjęcie spod maski Obrazek
m
marcin857
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 13 mar 2016, 12:45

Post autor: marcin857 »

Mógłbyś na jakimś zdjęciu pokazać :) ? Elektryk wyjechał za granicę i muszę sobie sam poradzić
J
Jastrzi

Post autor: Jastrzi »

Zrób foto od przodu silnika
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

znaj moje dobre serce :D
Obrazek
civic r18a2/407 1,6 HDi
m
marcin857
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 13 mar 2016, 12:45

Post autor: marcin857 »

Obrazek

Obrazek


tutaj do ściągnięcia w pełnym rozmiarze http://www51.zippyshare.com/v/DlKUXffr/file.html


Ktoś mi wskaże ?
m
marcin857
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 13 mar 2016, 12:45

Post autor: marcin857 »

Czujnik już wymieniłem, dzięki za odpowiedzi
Awatar użytkownika
copek
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 04 sty 2017, 20:10
Lokalizacja: śląsk

Post autor: copek »

Cześć, chciał bym również u mnie wymienić czujnik płynu chłodzącego w 6n2 ponieważ na wskaźniku po zagrzaniu mam 70C. Na początku myślałem iż termostat cały czas jest otwarty ale sprawdzając temperatury gumowych rur przy chłodnicy wskazuje że jest działający (ta górna gumowa ruta od chłodnicy mocno się zagrzeje dopiero zaczyna być ciepła ta z dołu).
Więc podejrzewam iż jest to czujnik temperatury... czy zaznaczony czujnik o którym mowa jest na 'wcisk'? od góry widnieje blaszka czy należy ją najpierw wyciągnąć przed wymontowaniem czujnika?

Obrazek
Ostatnio zmieniony 06 sty 2017, 18:38 przez copek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
BraHOL 12
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 736
Rejestracja: 22 sty 2012, 9:46
Lokalizacja: RJA

Post autor: BraHOL 12 »

Witam
Wyjmujesz tą spinkę w kształcie litery n i wyjmujesz czujnik ostrożnie przy zakładaniu tej spinki bo lubią sie łamać.
Widzę że to gti ;)bo chłodnica oleju jest
Sunshine Live Electronic Music Radio
i\'ll always remember
Awatar użytkownika
copek
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 04 sty 2017, 20:10
Lokalizacja: śląsk

Post autor: copek »

Dzięki za podpowiedz :) Zgadza się to gti.
Teraz już wskaźnik działa poprawnie ale właśnie po jego wskazaniach wygląda iż muszę jeszcze termostat wymienić... na postoju nagrzewa się ładnie do 90C a przy jeździe spada w korku znów wzrasta temperatura. Czy można to potwierdzić (wymianę termostatu) przez VCDS?
Sprawdzałem na gumowych rurach od chłodnicy ale wydawało mi się że jet ok. Górny przewód dochodzący do chłodnicy nagrzewa się pierwszy dopiero ten drugi po jakimś czasie. No chyba że właśnie termostat nie otwiera się przy 90C tylko przy 75C (nie spada temperatura poniżej tej wartości).
Awatar użytkownika
oNe
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 07 sty 2017, 19:20

Post autor: oNe »

copek pisze: Dzięki za podpowiedz :) Zgadza się to gti.
Teraz już wskaźnik działa poprawnie ale właśnie po jego wskazaniach wygląda iż muszę jeszcze termostat wymienić... na postoju nagrzewa się ładnie do 90C a przy jeździe spada w korku znów wzrasta temperatura. Czy można to potwierdzić (wymianę termostatu) przez VCDS?
Sprawdzałem na gumowych rurach od chłodnicy ale wydawało mi się że jet ok. Górny przewód dochodzący do chłodnicy nagrzewa się pierwszy dopiero ten drugi po jakimś czasie. No chyba że właśnie termostat nie otwiera się przy 90C tylko przy 75C (nie spada temperatura poniżej tej wartości).
Miałem to samo, musiałem wymienić króciec+termostat i wszysyko jest ok :D Płynu ci nie ubywa?
Awatar użytkownika
BraHOL 12
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 736
Rejestracja: 22 sty 2012, 9:46
Lokalizacja: RJA

Post autor: BraHOL 12 »

Poobserwował  bym w vcds  blokach pomiarowych temperaturę czy tak jak na zegarach sie waha.
Sunshine Live Electronic Music Radio
i\'ll always remember
Awatar użytkownika
copek
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 04 sty 2017, 20:10
Lokalizacja: śląsk

Post autor: copek »

BraHOL 12 pisze: Poobserwował  bym w vcds  blokach pomiarowych temperaturę czy tak jak na zegarach sie waha.
Dobry pomysł, w najbliższy weekend podłączę vcds i sprawdzę Meas. Blocks – 08 i grupę 007 i dam znać co wyjdzie.
oNe pisze: Miałem to samo, musiałem wymienić króciec+termostat i wszysyko jest ok :D Płynu ci nie ubywa?
Samochód mam od niedawna (jakieś 5tyg.) na razie nie zauważyłem ubytków płynu.
A króciec miałeś wewnątrz uszkodzony, lub pęknięty?
Awatar użytkownika
copek
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 04 sty 2017, 20:10
Lokalizacja: śląsk

Post autor: copek »

Właśnie wykonałem pomiary z vcds ale coś mi nie pasuje...
Spodziewałem się info dla porównanie z 01 ENGINE -> 08 MEAS. BLOCK i kanał 007 jednak dla tego kanału nie pojawiały mi się pomiary, czy się mylę?
Przeskakując między kolejnymi kanałami natrafiłem na temperaturę w 011 oraz 028 i te porównałem z odczytem na 17 INSTRUMENTS -> 08 MEAS. BLOCK -> 003

Porównując poniżej wyniki, wydaje mi się iż wskazują na uszkodzony termostat. (zielony czujnik płynu już działa poprawnie)
Gdy przejedzie się jakieś 1k to temperatura na obu kanałach pomiarowych spada w okolice 70C.

Podczas grzania samochodu na postoju:
Obrazek

Obrazek

Na postoju już po zagrzaniu:
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
copek
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 04 sty 2017, 20:10
Lokalizacja: śląsk

Post autor: copek »

Termostat wymieniony, temperatura utrzymuje się prawidłowo 90C :)
Dość ciężko podejść do wykręcenia uchwytu termostatu (2x śruba, klucz nr8) dlatego przydaje się giętka przedłużka.
Awatar użytkownika
oNe
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 07 sty 2017, 19:20

Post autor: oNe »

copek pisze:
BraHOL 12 pisze: Poobserwował  bym w vcds  blokach pomiarowych temperaturę czy tak jak na zegarach sie waha.
Dobry pomysł, w najbliższy weekend podłączę vcds i sprawdzę Meas. Blocks – 08 i grupę 007 i dam znać co wyjdzie.
oNe pisze: Miałem to samo, musiałem wymienić króciec+termostat i wszysyko jest ok :D Płynu ci nie ubywa?
Samochód mam od niedawna (jakieś 5tyg.) na razie nie zauważyłem ubytków płynu.
A króciec miałeś wewnątrz uszkodzony, lub pęknięty?
Tak, po złapaniu za wężyk idącego zaraz od króćca pokruszył się w palcach(końcówka króćca) i wywaliło cały płyn. Nowy 200zł i od roku z temperaturą jest wszystko ok.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”