Witam,
Od razu muszę wspomnieć że nie jestem ekspertem w sprawach mechanicznych dlatego proszę o waszą pomoc.
Mam polo 9n3 w benzynce 1,4. Praktycznie codziennie rano jak odpalam zimny samochód pojawiają się drgania takie że aż trzęsie całym samochodem. Po chwili drgania ustają. Czasem jak zbyt szybko ruszę to włącza się check engine i musze go zgasić i odpalić ponownie aby zniknął. U mechanika na komputerze sprawdzaliśmy kilkukrotnie i wyskakuje błąd wypadania zapłonu na 1 cylindrze. Mechanik zamieniał cewki miejscami i nie dało żadnego efektu(pojawiał się ten sam błąd) a nie chce mnie narażać na koszty i bez sensu wymieniać wszystko po kolei.
będę wdzięczny za każdą pomoc
Ostatnio zmieniony 09 paź 2016, 13:37 przez kozaczek, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja mam podobnie z silnikiem 1.2 12V 9N3. Też szarpie przez ok 10-20 sekund po odpaleniu. U mnie dodatkowo od 3 dni świeci check engine i po ok 2-3 km po odpaleniu zapala się kontrolka trakcji a check zaczyna migać. Auto wtedy traci moc całkowicie, nie reaguje na pedał gazu, trzeba zatrzymać się, ponownie uruchomić silnik i ta sama sytuacja powtarza się po przejechaniu kilku kilometrów.
Autko było już u 2 mechaników ale bez efektu. Rozkładają ręce. Była robiona adaptacja przepustnicy, sprawdzana kompresja- podobno jest bardzo dobra. Też na komputerze wyskakuje wypadanie zapłonów. Czasami na 1 cewce, czasami na 1 i 2.
Proponowali wymianę cewek, ale jakoś bez przekonania szczerze mówiąc.
Będę bardzo wdzięczny za rady, bo kompletnie nie wiem co mam robić.
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2016, 14:08 przez dominik146, łącznie zmieniany 1 raz.
Pierwsze pompa paliwa dobija ciśnienie po otwarciu drzwi rano przed odpaleniem (chodzi mi o otwarcie drzwi nie odryglowanie zamka). Druga sprawa to należało by sprawdzić odczyt rano z czujnika temperatury cieczy chłodzącej.
Kompresja sprawdzona, wszystkie testy ok, ale komputer zaczyna naliczać błędy z wypadaniem zapłonu po przekroczeniu 2tyś obrotów i po przejechaniu ok 2km po przekroczeniu 2tyś obrotów przechodzi w tryb awaryjny. Po ponownym uruchomieniu silnika sytuacja powtarza się.
Napinacz rozrządu lub sam łańcuszek. Problemy z wypadaniem zapłonu są powodowane właśnie z wyrobionym napinaczem lub za mocno rozciągniętym łańcuszkiem rozrządu. Kilka razy było o tym tutaj na forum.