SDI a D

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
kjub
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 22 lis 2008, 21:10

SDI a D

Post autor: kjub »

Panowie to jest jakiaś różnica? Czy takie i takie silniki były w 6N montowane?
Jeśli nie to jak poznać który jest który? :glare:
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

[quote=""kjub""]Panowie to jest jakiaś różnica? [/quote]
Przede wszystkim konstrukcja silnika i mocą.
Było mnóstwo różnych silników montowanych w polo 6N1.
[quote=""kjub""]Jeśli nie to jak poznać który jest który?[/quote]
Poznać można po budowie silnika a najłatwiej po kodzie literowym
Tu masz tabele:
http://picasaweb.google.com/vwjarecki/W ... 2293858978
Awatar użytkownika
kjub
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 22 lis 2008, 21:10

Post autor: kjub »

b
bogi007
Początkujący
Początkujący
Posty: 93
Rejestracja: 09 kwie 2009, 20:13

Post autor: bogi007 »

w SDI przy pompie wtryskowej nie ma likni gazu, natomiast w D jest. i po tym najłatwiej to sprawdzic zaraz po otworzeniu maski.
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Tak jak kolega bogi007 pisze !!
[quote=""kjub""]wizualnie dla mnie to http://allegro.pl/item741722582_vw_polo_1_9_sdi.html i to http://allegro.pl/item753481822_volkswa ... disel.html to to samo [/quote]
Bo to są takie same silniki AEF 1.9D :grin:
Awatar użytkownika
kjub
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 22 lis 2008, 21:10

Post autor: kjub »

:rotfl: litości.

dzięki.
r
rolf
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 507
Rejestracja: 16 lis 2008, 9:16
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: rolf »

na tych linkach z allegro oby dwa to zwykle diesle czesto ludzie sprzedaja zwyklego jako sdi
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

[quote=""rolf""]na tych linkach z allegro oby dwa to zwykle diesle czesto ludzie sprzedaja zwyklego jako sdi[/quote]


I jeszcze dodaja ze jest ABS a go nie ma. Tak jak to ma miejsce w tym bialym polo z linku.
Awatar użytkownika
artek77
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 01 cze 2009, 8:33
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: artek77 »

hej
ja mam takiego jak tu
http://allegro.pl/item751903557_polo_1_9_diesel.html

gdzie to pisze czy to sdi czy AEF ? bo u mnie na pokrywie rozrzad nie pisze


aha chyba wiem

po pompie wtrysowej rozpoznac
Wyroby gumowe , gumowo metalowe

http://www.gumat.pl
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

anulka77
W podanym linku jest zwykły AEF 1.9D
Proponuję czytać ze zrozumieniem :)
[quote=""anulka77""]gdzie to pisze czy to sdi czy AEF ? bo u mnie na pokrywie rozrzad nie pisze[/quote]
W dowodzie rejestracyjnym, (jeżeli jeszcze jest) rubryka nr silnika, pierwsze 3 litery :)
W samochodzie na bloku silnika, po lewej stronie, od strony skrzyni biegów.
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

a nie roznia sie tez pompa wtryskowa ? podobno sdi maja boscha a zwykle diesle lucasa tak ?
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Masz racjcę suhhar

SDI jest na BOSCH-u sterowanej elektronicznie - pedał gazu na potencjometrze.
D jest na LUCAS-ie LS 400 pedał gazu na lince - częściowo sterowana elektronicznie.

Jest wiele różnic i pisanie na nic się nie zda, bo żeby to sprawdzić to trzeba się znać na rzeczy!
Większość posiadaczy tych samochodów i tak nie ma pojęcia - najlepiej zakreślić na zdjęciu i jeszcze podpisać, a i tak większość zadaje to samo pytanie.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Nie tak do konca. 1.9D bylo kilka nie tylko AEF( najpopularniejszy) Byly jeszcze 1Y, AGD oraz ASX tez o tej samej mocy ale na pompie boscha. SDI to tez tylko znaczenie na klapie a nie silnika.

Jest na forum wlasnie ze ludziska powiadaja ze w tych silnikach1.9D padaja najczesiej pompy luka a boscha sa bardziej wytrzymale i dlatego lepiej zmienic jak juz padnie na ta druga.
Oczewiscie to nie jest taka pompa boscha jak w SDI tylko odpowiednik tej luka.
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

wesol silnik 1Y nigdy nie był montowany w 6N1 tylko w GOLF-ie III
Już podawałem na tym forum ogólną charakterystykę technichniczną dizelków montowanych w POLO 6N1
http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =20&t=7364

Dla tych, co nie wiedzą jak się używa wyszukiwarki
Obrazek

Wszystko już zostało precyzyjnie opisane w tym temacie, po czym najłatwiej rozpoznać dany model i przemądrzanie się w niczym nie pomoże.
Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Post autor: cage009 »

stary mam 1,9D AEF i jest super! Na 3 jest niesamowicie zrywny. A na 5 na highway ładuje ponad 170 :-) i tanie w eksploatacji. spalanie 5,3 L/100 km POLECAM :-)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”