[quote=""poloino1997""]Sprawdzałem ostatnio i mam poziom w połowie miarki. Sądzisz że to za mało?? :?:[/quote]
Owszem, miałem tego lata podobnie.
Zwiększenie poziomu oleju pomogło ( doraźnie, zastosowana wymiana wyeliminowała problem ).
Przyczyna : podpracowane popychacze + zużyty olej o nie najlepszych parametrach, tracący lepkość po przegrzaniu.
Podczas postoju silnika następuje, zależnie
od pozycji krzywki, wyciśnięcie mniejszej lub
większej ilości oleju z poszczególnych popychaczy.
Prowadzi to do hałasów, które zanikają
dopiero po napełnieniu się popychaczy olejem
w czasie pracy silnika. Niekiedy może to trwać
do chwili osiągnięcia przez silnik normalnej
temperatury pracy. W celu zapewnienia prawidłowego
działania popychaczy hydraulicznych,
na głowicy cylindrów znajduje się blokada
odpływu oleju, zapobiegająca całkowitemu
opróżnianiu się kanałów olejowych po zatrzymaniu
silnika.
Popychacze hydrauliczne należy sprawdzić
w razie występowania hałasów w układzie
rozrządu po osiągnięciu przez silnik normalnej
temperatury pracy.
• Nagrzać silnik. W tym celu należy przejechać
odpowiedni odcinek drogi, aż wskaźnik
temperatury cieczy chłodzącej zasygnalizuje
normalną temperaturę roboczą. Wskaźnik
znajduje się wtedy przy znaku +90°C. Przejechać
jeszcze co najmniej 5 km, aby zapewnić
odpowiednią temperaturę oleju silnikowego.
• Pozostawić silnik na biegu jałowym, aż włączy
się wentylator chłodnicy.
• Zwiększyć prędkość obrotową silnika do
około 2500 obr/min przez 2 minuty.
• Jeśli popychacze hydrauliczne pracują nadal
zbyt głośno, należy zatrzymać silnik i wymontować
pokrywę głowicy cylindrów.
• Obrócić wał korbowy i przez to również wał
rozrządu, aż krzywki odpowiadające sprawdzanemu
cylindrowi będą skierowane ku górze.
Uwaga. Nie wolno obracać wału korbowego
silnika za śrubę mocującą koło wału rozrządu,
gdyż powoduje to nadmierne obciążenie paska
zębatego.
• Nacisnąć popychacz hydrauliczny klinem
drewnianym lub z tworzywa sztucznego. Jeżeli wyczuwa się przy tym jałowy
skok większy od 0,1 mm przed uruchomieniem
zaworu, należy wymienić popychacz.
Uwaga. Po zamontowaniu nowego popychacza
hydraulicznego nie wolno uruchamiać silnika
przez około 30 minut, w przeciwnym razie
zawór może uderzyć w tłok.
Nie ma już o czym mówić. Polo SPRZEDANE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Największe gówno jakim jeździłem i najgorzej wydane pieniądze. Nigdy więcej volkswagena!!! Za żadne pieniądze choćby nie wiem kto i jak mi polecał.Kupiłem ponownie Astrę F, biegi wchodzą bez żadnego zgrzytania, kierownica bez wspomagania chodzi leciutko a nie jak w Polo :/. Jednym słowem pozdrawiam wszystkich forumowiczów i raczej tu się już nie pojawię.Dziękuję za wszystkie rady.