nie działa ogrzewanie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

K
Krzych
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 04 gru 2008, 17:51
Lokalizacja: Wolbrom

nie działa ogrzewanie

Post autor: Krzych »

witam miesiąc temu zakupiłem polo 86c 2f mam problem z ogrzewniem puszczając ciepłe powietrze dmucha tylko na szybę natomiasy koło kierowcy i pasażera dmucha zimnym powietrzem
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Ten typ tak ma ;D normalka w tej polowce jest gdzies na forum,nie pamietam czy na tym czy na innym manual jak zrobic aby z bocznych kratek lecialo cieple powietrze(jezeli na tym forum,to w forum archiwalnym trzeba szukac).Pozdro
Obrazek
K
Krzych
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 04 gru 2008, 17:51
Lokalizacja: Wolbrom

Post autor: Krzych »

dzięki adam
Awatar użytkownika
Pyjo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:19

Post autor: Pyjo »

było wiele razy ale co tam :)

http://vwpolo-squad.pl/nawiew_86c.html

czekać na "ciepły" dzień (ew. zajechać do garażu), mieć pod ręką kawałek plastiku do wklejenia - wyczytasz w instrukcji o co kaman - i robić :) a potem to już tylko przygotować sobie krótkie spodenki i rękawek i śmigać w ciepłym polo ;) pozdro
4don site
Obrazek Obrazek
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

zrobiłem takie coś u siebie, ładnie śmiga! tylko silniczek dmuchawy głośno chodzi, jak będziesz przerabiał przy okazji wymień szczotki (jak znajdziesz gdzie kupić) i wymień łożyska, lub posmaruj stare, to ostatnie nie zaszkodzi, lecz poprawi pracę.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

silnik nie chodzi głosniej po zabiegu, widocznie wstrąsy go uszkodziły, warto jest go zreanimowac jak mamy wszystko wyjęte
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

[quote=""mahoń""]silnik nie chodzi głosniej po zabiegu, widocznie wstrąsy go uszkodziły, warto jest go zreanimowac jak mamy wszystko wyjęte[/quote]
nie mówie że po zabiegu szwankuje :lol: , poprostu już trochę się wyrobil. i warto go zreanimować w prypadku rozbiórki :)
przecież nie ma rzeczy wiecznych...
Ja tego nie zrobiłem, i muszę znowu tam się dostać :P
koszt łożysk będzie banalny, a napewno to poprawi jego pracę.
Niedawno reanimowałem alternator, (łożyska, szczotki 24zł, przetoczenie wałka) (warsztat w pracy mam :P ) i wiem że nie musze martwic się o niego prze parę lat.
K
Krzych
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 04 gru 2008, 17:51
Lokalizacja: Wolbrom

Post autor: Krzych »

dzięki za porady jeżeli znajde trochę czasu napewno tak zrobie i wtedy pochwale sie jak działa
S
Szczepan
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 07 gru 2008, 10:41

Post autor: Szczepan »

Ja juz zrobilem i jestem mega zadowolony.
Awatar użytkownika
kjub
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 22 lis 2008, 21:10

Post autor: kjub »

Panowie co jest powodem słabego dmuchania na szybe?
Ostatnio chciałem właśnie zreanimować silniczek, ale tak namodziłem, że przestał w ogóle działać :jee: Kupiłem 'nówke sztuke' na szrocie, założyłem i działa, ale strasznie słabo wieje własnie na szybe. Rozebrałem panel sterowania i linki ładnie chodzą. Dodam, że przed wyciągnięciem starego dmuchał ostro, no ale ten świerszcz :hmm:
Awatar użytkownika
Pyjo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:19

Post autor: Pyjo »

:hmm: a może jakimś cudem spadł Tobie kanał doprowadzający nawiew do kratek bocznych??? takie rzeczy mogą się zdarzyć - u mnie "spadła" ta elastyczna złączka łącząca sztywny kanał powietrzny z lewą kratką nawiewu (kierowcy) - efekt był taki, że u mnie ledwo dmuchało, na szybę tak sobie, a u pasażera normalnie - działo się tak, gdyż bez przeróbki (tej cieplnej modyfikacji) na boczne zawsze wieje, a skoro złączka zeszła to ciągle w bok uciekało powietrze :( można to bezproblemy wymacać od dołu ręką jakby co:) Prawe doprowadzenie powietrza na kratkę jest chyba w całości sztywno łączone i nie powinno się przemieścić.

inna bajka to to, że wentylator wentylatorowi nie równy - nie ważne czy tamten świerszczył czy też nie. Ja miałem u siebie 3 - 1. świerszcz - dmuchał i świerszczył;2. od VW Transportera (identyko tylko jakieś dwie podkładki ma w obudowie ale pasuje spoko ;D) - dmuchał, ale jakby inaczej; 3. od kolegi Mahoń'a z forum - no ten to bajka jest :D śmiga jak na sterydach :D ale czym to spowodowane jest... może regeneracją... a może czymś innym... pewnie ktoś będzie wiedział lepiej ode mnie ;P

pozdro
4don site
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
kjub
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 22 lis 2008, 21:10

Post autor: kjub »

No własnie z bocznych kratek dmucha fajnie, to samo na nogi tlko ta szyba :|
Awatar użytkownika
Pavulon
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:50
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Pavulon »

Pozwólcie, że podłączę się z moim pytaniem. Obok opcji "na szybę" i "na nogi" jest jeszcze opcja trzecia.. "na głowę/tułów" (?). Którędy niby w tym ostatnim wariancie ma dmuchać powietrzem? Na desce starych polówek nie ma przecież kratek poza tymi po bokach.
Obrazek
Polo Steilheck Universal, 1992, 1043 ccm, sppi
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

mam pewny dyskomfort,po odpaleniu dmuchawy słyszę jak skrzypi silnik dmuchawy, da się to jakoś wyeliminować?
wiem że silnik dmuchawy nie jest rozbieralny.
Awatar użytkownika
rolek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:22
Lokalizacja: FG & FMI

Post autor: rolek »

[quote=""Pavulon""]Pozwólcie, że podłączę się z moim pytaniem. Obok opcji "na szybę" i "na nogi" jest jeszcze opcja trzecia.. "na głowę/tułów" (?). Którędy niby w tym ostatnim wariancie ma dmuchać powietrzem? Na desce starych polówek nie ma przecież kratek poza tymi po bokach.[/quote]
W wnetrzu aby dmuchalo przez kratki pokretlo od regulacji strumienia powietrza musi byc w pozycji dolnej tam gdzie wieje na ludka. Co wczesniej bylo bezsensem bo nic nei wialo:)
Artykuł powyżej...
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”