Kontrolka ładowania akumulatora.

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

R
Rycho 2265
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 01 paź 2009, 18:12

Kontrolka ładowania akumulatora.

Post autor: Rycho 2265 »

Witam wszystkich.
Mam problem . Jadąc 90 km/h nagle silnik zdał obroty , obrotomierz spadł do zera ,padła cała elektryka. Po chwili kontrolka ładowania akumulatora zaczęła mrugać i w takt mrugania słychać było warjujący przekażnik .Przekręciłem lekko kluczyk, aby zgasły tylko kontrolki i uruchomiłem ponownie silnik .Wszystko działało jak przed tem tylko kontrolka ładowania pali się ciągle .Po przyjeździe do domu rozrusznik ledwie kręci ,prawdopodobnie brak ładowania.
Awatar użytkownika
ZbysheK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 273
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:05
Lokalizacja: WZW / WR / LU
Kontakt:

Post autor: ZbysheK »

sprawdź regulator napięcia, przewody podłączone do alternatora.

[quote=""Rycho 2265""]Po przyjeździe do domu rozrusznik ledwie kręci ,prawdopodobnie brak ładowania.[/quote]
Zgadza się, gdyż aku nie miał ładowania i cala elektryka była zasilana z niego.
Obrazek

Oh well, wherever, wherever you are,
VW POLO's gonna get you, no matter how far :butcher:
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

jeśli pasek nie jest zerwany to prawdopodobnie masz do wymiany szczotki w alternatorze,
kupuje się je razem z regulatorem napięcia, koszt tej części coś ponad 100 zł robocizna pewnie 50-100 zł
usterkę musisz szybko usunąć bo zabijesz akumulator i pewnego dnia staniesz w trasie bez elektryki a lawetka kosztuje więcej niż ta naprawa, teraz gdy jeździ się non stop na światłach to tymbardziej aku jest obciążony
civic r18a2/407 1,6 HDi
R
Rycho 2265
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 01 paź 2009, 18:12

Post autor: Rycho 2265 »

Sprawa wyjaśniona. Niedawno uszczelniałem miskę olejową w zakładzie. Mechanik żle umocował wiązkę kabli alternatora biegnącą dookoła miski olejowej.Pracująca półoś pzetarła przewód i zrobiła zwarcie. Oprócz zwarcia przepalił się bezpiecznik 110A blaszkowy na akumulatorze . :D
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Sprawa wyjaśniona temat zamykam
Zablokowany

Wróć do „100 technicznych pytań do...”