[9n] 75 KM vs. 101 KM

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

P
Poki
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 05 paź 2009, 15:11

[9n] 75 KM vs. 101 KM

Post autor: Poki »

Dziś poruszamy kwestie silnika 1.4 tdi o mocy 75 i 101 koni. Wiadomo, że ten drugi na pewno jest znacznie bardziej dynamiczny. Zakładam, że jest to spowodowane większym zużyciem paliwa. Jednak spotkałem się z opinią, że dzięki większej dynamice jakiej prezentuje wersja 101 konna, pali ona mniej od swojego słabszego rywala. Zmiana oprogramowania wraz w hamownią to koszt około 1.5oo-2.ooo zł. Pytanie tylko czy warto. Jeżeli macie informacje na ten teamt zapraszam do dyskusji.
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Był ostatnio temat pt. chiptuning lepiej się podpiąc pod niego niż wrzucac kilka topiców o tym samym.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

mam nadzieję że wiesz, że ten 101KM ma pojemność 1,9 :) więc nie ma co ich porównywać. 1.4 to jednostka 3 cylindrowa, z opinii innych dość awaryjna ale po czipowaniu bez problemu wychodzi z niego 85KM. Co do większej ilości kucy to musi się wypowiedzieć ktoś kto robił coś takiego ;)
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
Man3k
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 16 wrz 2009, 7:28
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Man3k »

Bez problemu to wychodzi 100KM :)jednostka 1.4TDi jest awaryjna? co masz na mysli piszac "awaryjna"?;>
Awatar użytkownika
HaNsiN
Początkujący
Początkujący
Posty: 160
Rejestracja: 13 kwie 2009, 18:16

Post autor: HaNsiN »

według mnie bez sensu jest kupić 1.4 TDI i go zaraz chipować żeby moc skoczyła w okolicę 100 koni. Lepiej kupić 100 km 1.9 TDI i jego modzić ;) Co do spalania... zależy od stylu jazdy :D Moje 1.9 TDI pali 5,3l/100km <ale to passat kombi + 4 osoby na pokładzie + bagaże + klima na full przy średniej prędkości wg MFA 80km/h na odcinku 600km w trybie mieszanym. Niby mało, ale jak ktoś ma MFA niech spróbuje osiągnąć podobny wynik spalania i prędkości> ;)
Awatar użytkownika
Damian91
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 265
Rejestracja: 05 sie 2009, 18:20
Lokalizacja: Pruszków-Warszawa

Post autor: Damian91 »

Moje 9N 1.4 TDI po jeździe w Warszawie z klimatyzacją pali około 6 litrów.. ;)
Na zbiornkiku robie 650 KM i tankuje, do "zera" w baku wole nie próbować :P

Od zakupu jeszcze trasy nie robiłem, więc się nie wypowiem ile wtedy spali :)
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

[quote=""Man3k""]według mnie bez sensu jest kupić 1.4 TDI i go zaraz chipować żeby moc skoczyła w okolicę 100 koni. Lepiej kupić 100 km 1.9 TDI i jego modzić[/quote]

W teorii to ładnie brzmi ale realia są inne ja kupiłem 1.4 TDI a szukałem 1.9TDI . Powód był prosty cena, stan auta i rocznik. Polo z 1.9 na pokładzie są znacznie droższe i jest ich mało. Wolałem nie przepłacać a za 1200-1700 zł mogę mieć podobną moc i spalanie a przy okazji sprawdzę w praktyce wady i zalety chip-tuningu. Program będę zmieniał na pewno bo seria 75KM nie jest dla młodych ludzi. Mi w cyklu mieszanym spala 4,6-4,8l/100km jeszcze 5l nie przekroczyło a sprawdzam nie za pomocą MFA bo on mi pokazuje zawsze średnie spalanie 5-6.5l/100km tylko tankuje jak zaświeci mi się rezerwa i zeruje licznik.

Poza tym czy ten temat nie powinien być w "100 technicznych pytań do..." ??
Obrazek
Awatar użytkownika
rege24
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 04 wrz 2009, 10:13
Lokalizacja: Edynburg

Post autor: rege24 »

Silniczek 1.4 TDI 75km - mam te autko od jakiś trzech miesięcy i jestem bardzo zadowolony! Nie mam żadnych poważniejszych problemów, jedynie z klimą muszę podziałać ale to nie jest piekarnik. Co do mocy, to wiadomo w miarę jedzenia apetyt rośnie :) Spalanie w cyklu mieszanym mam 5 L, a nie mam lekkiej nogi hehe. Czy jest to autko dla młodych ludzi?! hm... Mam 2 miesięczną Córeczkę, a więc musi być miejsce na wózek i SZOK - wózek mieści się w bagażniku (wersja 3 drzwiowa) + 6-ciopak wody i dwie siatki z zakupami - dla mnie w 100% wystarczy! No ale my Polacy lubimy sobie po marudzić hehe!

Pozdrawiam Was Serdecznie
Pan Bóg stworzył VW, bo wiedział co to prawdziwe piękno :D
D
Drzewo
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 15 paź 2009, 18:09

Post autor: Drzewo »

Witam,
Macie jakies sprawdzone firmy w wawie ktore zajmuja sie chipowaniem silnika 1.9 tdi?
A moze jest ktos na forum co ma juz jakies zmiany mechaniczne w w/w silniku?
Awatar użytkownika
matii
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 27 paź 2009, 6:45
Lokalizacja: Wieruszów
Kontakt:

Post autor: matii »

Ja bym podjechał do Mastersów na Aleja Jerozolimskich. Ale teraz jaki ten 1.9 TDI jest: VP, PD?
Była Cordoba Vario FL TDI
D
Drzewo
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 15 paź 2009, 18:09

Post autor: Drzewo »

[quote=""matii""]Ja bym podjechał do Mastersów na Aleja Jerozolimskich. Ale teraz jaki ten 1.9 TDI jest: VP, PD?[/quote]


Jaki dokladnie to napisze jak juz go bede mial, w tej chwili czeka na mnie sprowadzony.
Czy te polo wogole jedzie przy takiej mocy? Czy zamula przeokrutnie? :lol:

-- Sob Lis 07, 2009 10:41 pm --

Pozatym w 1.9 tdi wychodzily chyba tylko silniki PD...
Wiec prawdopodobnie PD.
Jakies sugestie?
Awatar użytkownika
matii
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 27 paź 2009, 6:45
Lokalizacja: Wieruszów
Kontakt:

Post autor: matii »

Faktycznie w 9N będzie PDek to ja bym na początek proponował sam program, pózniej turbawkę i IC i etc.
Była Cordoba Vario FL TDI
D
Drzewo
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 15 paź 2009, 18:09

Post autor: Drzewo »

[quote=""matii""]Faktycznie w 9N będzie PDek to ja bym na początek proponował sam program, pózniej turbawkę i IC i etc.[/quote]


Jaka moc osiagniemy samym programem?
Zalezy mi tylko aby autko stalo sie zwawsze... i tak wiemy ze demonem predkosci nie bedzie:-)
Awatar użytkownika
limpek
el &quot;Limek&quot;
Posty: 756
Rejestracja: 11 lis 2008, 19:44
Lokalizacja: Lublin / Wrocław

Post autor: limpek »

sądzę że zrobienie z 90tki 130KM nie będzie większym problemem. Dalej tak jak mówią inni trzeba wymieniać podzespoły
Potrzebujesz opinii, porady technicznej pisz na gg lub PW

Bardzo zielone Polo i Barzo czarne Suzuki Bandit

IV Polo Zlotu - Ślesin 2007

II Polo Zlotu - Więcbork 2008

!!! I Polo zlotu - Ślesin 2009 !!![/siz
D
Drzewo
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 15 paź 2009, 18:09

Post autor: Drzewo »

[quote=""limpek""]sądzę że zrobienie z 90tki 130KM nie będzie większym problemem. Dalej tak jak mówią inni trzeba wymieniać podzespoły[/quote]


Piszcac z 90tki - co miales na mysli?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”