[6n] Temperatura silnika, a włączone ogrzewanie. Termostat ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Lukart
Początkujący
Początkujący
Posty: 92
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:05
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Lukart »

No moim skromnym zdaniem również. Miałem podobne objawy jak ragiern, do tego wystarczyło włączyć ciepłe powietrze i silnik tracił temperaturę. Czyli takie objawy jak u kilku osób z forum. Wszystko wskazywało na termostat. Dzisiaj wymieniłem go razem z króćcem i problem jak ręką odjął. Nagrzewnica na 4 biegu a temperatura nawet nie drgnie. Jedyny problem jaki miałem, to objechany gwint na dolną śrubę łączącą króciec z obudową termostatu (śruba kręciła się cały czas), przez co nie było docisku i lało się w tym miejscu jak z kranu na skrzynie :(. Musiałem trochę pokombinować, co by śruba docisnęła króciec do obudowy. Póki co nie sika płynem, ale będę musiał monitorować sprawę. O tym problemie pisał wcześniej Dziadek13:

[quote=""Dziadek13""]I sprawdż te gładzie tam możesz mieć problem bo nie dokręcisz nawet nowego,czekać cie będzie szlifowanie.

Obrazek[/quote]
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Czyli jak krociec jest do niczego, to wymienianie samego termostatu nie naprawi problemu.
Kiedys wlasnie slyszalem, ze warto wymienic termostat wraz z króćcem.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
Lukart
Początkujący
Początkujący
Posty: 92
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:05
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Lukart »

[quote=""Ralph""]Czyli jak krociec jest do niczego, to wymienianie samego termostatu nie naprawi problemu.
Kiedys wlasnie slyszalem, ze warto wymienic termostat wraz z króćcem.[/quote]

Ja za króciec z uszczelką dałem 8 zł. Także jeśli nawet chciałoby się oszczędzić kupując termostat, to za bardzo nie ma na czym :)
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Spadek temperatury jest niby spory, ale na trasie pokonywanej z prędkościami autostradowymi (mocne chłodzenie wuatrem) i ogrzewaniu nastawionym na full i 1. stopień wentylatora wszystko jest OK.
Tak więc sam już nie wiem, co o tym myśleć. :-(
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Ja z takim moim patentem
Obrazek
Obroty na full a wskazówka ani drgnie 90' jazda po mieście i po A4.Taki test zrobiłem bo mi teraz starcza 1 bieg a wydajność jest leprza.
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

Lukart

Ja miałem taki problem ze urwałem "główkę" od tej dolnej śruby i kupiłem całą obudowę termostatu. Koszt obudowy z czujnikiem i termostatem to 75 zł na allegro (zamiennik) więc nie ma tragedii :)
m
mnble
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:10

Post autor: mnble »

Witam wszystkich
Ostatnio wymieniłem termostat, płyn i mam problem. Otóż nie mam ciepłego powietrza w kabinie. Po ok 3km jazdy temp silnika jest na 90Stopniach, a z nawiewu ustawionego na MAX temperaturę, wydostaje sie dosłownie letnie powietrze. Poradzicie coś?
dziekuję z góry
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""mnble""]Otóż nie mam ciepłego powietrza w kabinie. Po ok 3km jazdy temp silnika jest na 90Stopniach, a z nawiewu ustawionego na MAX temperaturę, wydostaje sie dosłownie letnie powietrze[/quote]
Trza odpowietrzyć układ ogrzewania czyli cały układ chłodzienia.
m
mnble
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:10

Post autor: mnble »

dziex za odp
ale jak mi mechanik wymienial plyny i termostat to odpowietrzyl uklad (i wiem ze sporo czasu mu to zajelo)
1. czy jest mozliwe ze do konca tego nie zrobił?
2. czy jest jakis test, dzieki ktoremu przekonam sie ze to jest wina powietrza w układzie?
3. czy mogla sie zrypac nagrzewnica? np jakies 'mety' ją zapchały itp

prosze mi rzucic hasla bo nie wiem czego szukać. dziekuję
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

W nagrzewnicy masz powietrze i ono nie pozwoli na obieg tak jak w kaloryferach w domu trza odpowietrzyć.
Awatar użytkownika
Jendrol
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 22 gru 2008, 21:06
Lokalizacja: SR/obecnie NL

Post autor: Jendrol »

czytając wszystkie posty to już nie wiem czy wystarczy wymienić ten termostat czy jeszcze ten króciec. Chociaz nie wiem co to jest ten króciec.
dzisiaj też zrobiłem próbe: zauważyłem że wskazówka temp. jakoś długo dochodzi do 90 jak silnik sie rozgrzewa. I poza tym zaobserwowałem podobne objawy jak pisali poprzednicy a mianowicie jak wlączyłem dmuchawe na 4 to temp spadła gdzieś w granicach 80 i mniej wiecej utrzymywała sie w tym zakresie. a przejechałem co najmniej ze 30 km.

-- 15 Lis 2009 16:26 --

Co kupić oprócz termostatu (Wahler) :?: Bo nie wiem o co zapytać w sklepie :?:
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Tu jest

Obrazek

Ten komplet trza kupić

Obrazek

Obrazek

Ten bolec termostatu wchodzi w te siedzisko które lubi przebić lub wyłamać termostat dlatego komplet kupujemy

Obrazek

I sprawdzić te gładzie tam można mieć problem bo nie dokręcimy nawet nowego,czekać będzie nas szlifowanie.

Obrazek
Awatar użytkownika
Jendrol
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 22 gru 2008, 21:06
Lokalizacja: SR/obecnie NL

Post autor: Jendrol »

Dobra. To już widziałem na wcześniejszym poście. Ale o co zapytać w sklepie :scratch: termostat i co jeszcze-chodzi mi o nazwy
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

i króciec inaczej obudowa termostatu
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Jendrol
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 22 gru 2008, 21:06
Lokalizacja: SR/obecnie NL

Post autor: Jendrol »

Dzieki. Jutro odwiedze sklep a potem do mechanika na wymiane.

-- 20 Lis 2009 13:27 --

[quote=""Lukart""]Miałem podobne objawy jak ragiern, do tego wystarczyło włączyć ciepłe powietrze i silnik tracił temperaturę. Czyli takie objawy jak u kilku osób z forum. Wszystko wskazywało na termostat. Dzisiaj wymieniłem go razem z króćcem i problem jak ręką odjął. Nagrzewnica na 4 biegu a temperatura nawet nie drgnie. [/quote]
Ja wymieniłem( wymieniał mi mechanik w 1 warsztacie) termostat (firmy Wahler) + kruciec. I co? Jest jeszcze gorzej jak ze starym termostatem. Myślałem że coś poprawie. Wtedy było tak: że jak silnik załapał już 90 stopni i właczyłem dmuchawę na 4 to temp spadła góra do 80. A teraz to nawet nie trzyma 80 tylko jeszcze dobijała powoli prawie do 70. Z 90 na 70. :banghead:
Wydaje mi sie że jak silnik złapał 90. przynajmniej tak pokazuje mi wskaźnik na desce rozdzielczej to chyba powinna sie utrzymać juz mimo włączonej dmuchawy.
Termostat nie kupowałme na allegro tylko w FOCIE W OLSZTYNIE.
Czy jest możliwość że mogli mo źle ten termostat zamontować :?:
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz: temp na desce rozdzielczej była ledwo przed 70 a już dolny wąż od chłodnicy był ciepły.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”