raz na 50k km nalezy wymienic ,bo jednak on traci swoje wlasciwosci .. ale Tych co wymieniaja co 10K km to nie bede komentowal jak po ok 15k olej ma dopiero swoje wlasciwosci heheh proste im czesciej wymieniasz olej tym szybciej auto szlag tarfi bo siwezy olej tragicznie chroni auto i to jest prawda znana od lat ,o ktorej nikt nie mowi ..
ten koleś z castrola chciał zwrócić na siebie uwagę głupim tekstem, a że pracował w wielkiej firmie to wzbudziło to wielką wrzawę i zainteresowanie wokół tejże osoby, to stara praktyka żeby zwrócić na siebie uwagę, w mediach przez cały czas znajdzie się jakiś pacjent/tka którzy zwrócą na siebie uwagę szeroko pojętych mediów, oraz brukowców takich jak Fakt czy Super Express....
śmiech na sali, olej jak i inne płyny starzeje się, tak samo frytki na starym zakwaszonym oleju będą niby smaczniejsze ale bardziej szkodliwe i syfiaste bo wysoka temperatura i utlenia się też...(wiem bo robiłem kiedyś w gastronomii i testowałem takie oleje jadalne różnymi miernikami)
Mam jeszcze jedną propozycję, może nie wymieniajmy żadnych płynów np. hamulcowego aż zrobi się z niego herbata,
ja tam wymieniam co około 10 tyś km lub pół roku, chociaż wiem że to niekonieczne wymieniam bo koszty nie są spore, a o częstszej wymianie szczególnie o olej powinni dbać i częściej wymieniać posiadacze silników z turbem które smaży olej w baardzo wysokich temperaturach, nie od picu napisali w książeczce od Renault Laguna ph II 1.9 dCi aby olej wymieniać co 8500 km :!: ,
coś w tym chyba jest? na pewno wydłuży to czas życia turbiny, ja w polo czasem robię płukankę silnika, mam b.dobrą kompresję około 15 atmosfer na każdym baniaku, olej nie ucieka nigdzie, jest cacy.
Olej jak wszystkie materiały eksploatacyjne zużywają się i tracą swoje właściwości, zbierają opiłki i inne syfy, mają właściwości myjące także myją silnik podczas pracy i wypłukują trochę syfu, także niech każdy wyciągnie z tego wnioski.
Taki zużyty olej to się nadaje najlepiej aby zapuścić szopę z drewna, spełnia a nawet przewyższa swoją specyfikację do malowania płotu.... :this:
Kluczowe słowo tkwi tutaj "Przez lata :!: był :!: dyrektorem holenderskiego oddziału" wypierniczyli go i teraz się odgrywa
Podobają mi się też przytoczone modele aut Kadett Combo, Renault Express - toż to cuda techniki i wyrafinowania technicznego Mam rozumieć że pan derektor oddziału Castrola jeździ 20 letnim Kadetem co to za bzdura????
Za chwilę jakiś zwolniony z firmy oponiarskiej pracownik wypowie się ze opony zimowe to pic - co chwilę pojawiają się takie "sensacje" i teorie spiskowe dziejów
hehe z olejami to jest tak
że jeżeli temperatura pracy i czynniki oddziałujące są sprzyjające to olej jest wstanie wytrzymać kilka tyś km bez wymiany
olej ma czynniki smarujące i zapobiegające się nadmiernym ścieraniu
olej wymienia się w zalezności producenta ale nadmierne wymiany niewskazane jak i zbyt żadki
jeżeli ktoś przejedzie 150 tyś na jednym oleju ( da się) i później sprzeda auto innemiu i ten wymieni sobie olej to niech spodziewa się robienia całego silnika
widziałem jak z Transita "wyciekał" olej to znaczy (wyciągaliśmy go, właściciel odrazu kupił drugi silnik)
moim zdaniem aby wszystko miało ręce i nogi to od 7-13 tyś należy się wymiana
Okej ja mam w swoim 9n3 Polo TDi wymiana 30tys lub 24 miechy.
Przejechałem już 20 tys km dolałem 1 litr oleju. :oki:
Wydaje mi się ze jeśli chodzi o oleje syntetyczne to im nic będzie na tych 30tys km czy nawet 40 tys km ten olej
i tak wytrzyma więcej ale głównie chodzi o filtr oleju tak mi sie wydaje :scratch:
ale mineralne nie są tak odporne czyli wymiana 10 tys km max 15 tys km
prawdopodobnie używasz jakiegoś syntetyka z przedłużonym okresem wymiany Longlife,
ja na twoim miejscu bałbym się 2 lata/30 tyś śmigać na jednym oleju ale tylko z racji tego że masz turbosprężarkę która dosłownie smaży ten olej,. Ja bym dla spokojnej głowy i troski o turbinę zmieniał co 10, max 15 tyś. ale to tylko sugestia.
warto poczytać: http://www.turbosprezarki.pl/eksploatacja.htm http://www.motofakty.pl/artykul/eksploa ... zarek.html
Wiem ze turbo dostanie po d__ie na pewno ale jest gwarancja której muszę przestrzegać
mój olej to taki jak na tym zdjęciu duze zdjecie jest w tym linku http://www.polotdi.netau.net/inne/olej-1-d.jpg
Odebrałem auto powiedzieli ze przegląd jest wariable czyli 24miech lub 30 tys km i trzeba jeździć a golnie używać oleje Long Life
Jakoś ten od castrola mnie nie przekonał , :lol:
ja olej wymieniam co 10 000 i nie zgadzam się z tym że szkodzi to silnikowi
wymieniam olej i resetuję inspekcję która informuje o wymianie , :closedeyes:
pewnie tego szefa od castrola nie stać na olej , może powinien nalać sobie roślinnego jest taniej
i portfel będzie miał pełny . :szefu:
A olej dolewam w zależności jak jeżdżę , wymianę miałem w czerwcu i jeszcze nie dolewałem ( zaznaczam mam silnik 1,9 sdi i używam mobil 15 w40) a następna wymiana za 3 000 km .
Kiedyś na tvn turbo , było o oleju i jego wymianie , gościu z programu opowiadał o jeżdżeniu na starym oleju
i po jakimś czasie porównał go do oleju roślinnego mówiąc ( próbowaliście kiedyś usmażyć frytki na przepalonym
oleju :eat: ? fuj ochyda , tak samo jest z olejem silnikowym ) nie wiem czemu on to tak porównał
ale olej należy wymieniać co tyle km ile wskazuje producent :read: , a ja ryzykować nie będę i nie zamierzam
testować teori tego typa z castrola . :club: :club: