hej koledzy mam taki problem gdy skrece na max kierownica i ruszam nie zawsze odbija mi kierownica do wyprostowania koł automatycznie sama jak to powino byc czuje jakby auto krecilo sie w kółko co to moze byc za przyczyna geometria kol czy maglownica mi sieda????? a moze zbyt male cisnienie w oponach czy cos z zawieszeniem nie tak ale z tego co psrawdzalem co nie widac wybitych tulei na wachaczu wiec prosze o rade z gory dzeki :oki:
No makpersony mają spręzyny które powinny ci pomóc w odbijaniu jak nie masz wspomagania tak że mniemam że ci układ kierowniczy ciężko chodzi, podnieś autko przód do góry i sprawdż jak ci wtedy będzie sie kręciło.Bo mogą być zatarte górne łożyska makpersonów zatarte.
W zasadzie podstawową przyczyną braku "odbijania kierownicy" czyli powrotu do położenia jazdy na wprost jest nieprawidłowa wartosć zbieżności kół przednich.
Ale...
Przyczyn może być wiele : od zbyt niskiego ciśnienia w ogumieniu, poprzez zwiększone opory zwrotnic aż do ... zastosowania zdecydowanie zbyt szerokich opon, czy niedbale wykonanego obniżenia zawieszenia ( zaburzenie całości geometrii przodu ).
Na początek - jeśli nie było nic grzebane a sprawa ma charakter nagłej usterki - sugeruję podniesienie przodu samochodu i sprawdzenie z kanału wszelkich luzów na przednim zawieszeniu - podejrzane są zwłaszcza punkty nocowania wahaczy. Pomiar zbieżności ma sens, ale dopiero po wyeliminowaniu usterek połączeń ( także przegubowych, w tym i koncówek drążków kierowniczych ). Luzów można, oczywiście, szukać i na szarpaku, ale doswiadczona ręka + kawałek drążka czyni cuda
[quote=""pawel18hy""]hej koledzy mam taki problem gdy skrece na max kierownica i ruszam nie zawsze odbija mi kierownica do wyprostowania koł automatycznie sama jak to powino byc czuje jakby auto krecilo sie w kółko [/quote]
A od kiedy masz ten problem ? czy był cały czas.
Można sie przyjżeć tym klumną tu poglądać gdzie.
mam to samo ale naprawdę bardzo rzadko
czasami nawet o tym zapominam
skręcasz na maxa koła a nie odbija kiera po skręcie i trzeba ją dość solidnie szarpnąć
ale jak mówie bardzo rzadko
co mogę wykluczyć
ciśnienie w oponach pow2,3bar
bierznik nowy (zima i lato)
rozmiar 165 (zima i lato)
sworznie jeden sezon
tuleje gumowe tez nowe
geometria robiona
brak wycieku smaru w półośkach
na podnośniku siedziałem w środku i kiera kręci się jak na maśle
jedyna rzecz która mi przychodzi do głowy to łożysko w kolumnie makpersona
może ono się tam źle układa, haczy?