Nierówna praca silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
fredstw
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 11 lis 2009, 15:31
Lokalizacja: Stalowa Wola

Nierówna praca silnika

Post autor: fredstw »

Jak w temacie... Zwykle rano jak odpalam swoją Polówkę silnik słabo reaguje na pedał gazu, tzn pracuje nie równo jakby chciał zgasnąć, jak silnik się delikatnie rozgrzeje objawy znikają... Czy może to być objawem zawilgoconych przewodów zapłonowych??
Obrazek Das Auto.
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""fredstw""]silnik słabo reaguje na pedał gazu, tzn pracuje nie równo jakby chciał zgasnąć, jak silnik się delikatnie rozgrzeje objawy znikają... [/quote]
Jak nie równo, falują na obrotomierzu,czy tak jak by jedna świeca nie paliła.Ale to można sprawdzić jak jest ciemno i wtedy zapalić silnik i pooglądać czy na przewodach latają iskierki czyli przebicie jak tak to wymienić przewody.
Awatar użytkownika
fredstw
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 11 lis 2009, 15:31
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: fredstw »

Szczerze mówiąc nie patrzyłem na obroty, autko po prostu muli jak rano wyjeżdżam z parkingu, wczoraj nawet zgasło mimo że miałem depnięty pedał sprzęgła... ale odpaliło i ruszyłem w trasę...
Obrazek Das Auto.
Awatar użytkownika
szmydziu
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 563
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:53
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: szmydziu »

Zrób tak jak mówi Dziadek13, ale jak rzecz się dzieje tylko na zimnym silniku, to bym obstawiał cewkę zapłonową.
Gdyby był problem ze świecami lub kablami WN to w czasie jazdy tez bys mial problemy.
Obrazek
Obrazek
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""fredstw""]autko po prostu muli jak rano wyjeżdżam z parkingu, wczoraj nawet zgasło mimo że miałem depnięty pedał sprzęgła... ale odpaliło i ruszyłem w trasę...[/quote]A j
A jaka temperatura silnika ?? na ciepłym ale stała 90' jest ? bo być może czujnik temperatury poszedł do lali i brak ssania, spróbuj odłączyć czujnik temperatury i jechać bez niego będzie cały czas ssanie ale to dla próby.
Awatar użytkownika
fredstw
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 11 lis 2009, 15:31
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: fredstw »

wskaźnik temperatury "rusza" dopiero po przejechaniu jakiś 40 km, więc może i to ma wpływ... podjadę do mechanika i podpytam się o cewkę i czujnik temp, może coś magik wymyśli :)
Obrazek Das Auto.
Awatar użytkownika
sidewinder3
Pan Kubeczek
Posty: 505
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:52
Lokalizacja: GA

Post autor: sidewinder3 »

Tylko się nie zdziw jak za cewkę zawołają od Ciebie 200 zł. Oryginalne BERU chodzą około 400.
***EDIT***
A w ASO po 693 :shock: :shock:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 11 lis 2009, 17:59 przez sidewinder3, łącznie zmieniany 1 raz.
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""fredstw""]wskaźnik temperatury "rusza" dopiero po przejechaniu jakiś 40 km, więc może i to ma wpływ...[/quote]
No to szykuje sie wymiana termostatu+ króciec chyba że stary jest dobry.Po 5km powinien być ciepły.
Ten komplet trza kupić

Obrazek

Obrazek

Ten bolec termostatu wchodzi w te siedzisko które lubi przebić lub wyłamać termostat dlatego komplet kupujemy

Obrazek

I sprawdzić te gładzie tam można mieć problem bo nie dokręcimy nawet nowego,czekać będzie nas szlifowanie.

Obrazek
Awatar użytkownika
fredstw
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 11 lis 2009, 15:31
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: fredstw »

Dziadek13 czy mój problem jest z tym mocno związany ??
Obrazek Das Auto.
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

A no tak.
Zacznij właśnie od niego bo i pali ci dużo,nie pisałem jeszcze o czyszczeniu przepustnicy a ważne.
http://cordobaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=1221
http://coolchip.co.funpic.de/cc2/index. ... sselklappe
Awatar użytkownika
fredstw
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 11 lis 2009, 15:31
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: fredstw »

widzę że sporo tego jest tutaj, ale podjadę do zaufanego mechanika (każdy inny by miał spore pole do zdarcia ze mnie kasy) i powołam się na początku na termostat, zobaczymy co "fachowiec" mi odpowie... jakby komuś coś przyszło do głowy to pisać, a na razie dzięki za wszystkie odpowiedzi ;)
Obrazek Das Auto.
Awatar użytkownika
Elec
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 15 lip 2009, 20:46
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Elec »

U mnie w podobnym przypadku (ciężko palił, gasł, mulił po odpaleniu) padł czujnik temperatury. Dodatkowo wyczyściłem i adaptowałem przepustnicę. Jak ręką odjął. :D
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

Pozwólcie że sie przyłącze do rozmowy, zauwazyłem ostatnio przy moim polo że jak juz silnik jest rozgrzany i np stoje w korku czuje jak by silnik zaczynał delikatnie nierówno chodzic na biegu jałowym obroty nie wariuja (wskazówka jest tam gdzie powinna ) co moze byc tego pryczyna?????,zauwazyłem tez ze czasem rano po odpaleniu wskazówka obrotomierza wedruje zbyt wysoko tak do 1100obr i powoli opada do normanego stanu czyli 900obr. Dopowiem jeszcze że mam polo 2 lata i przepustnicy jeszcze nie czysciłem i nie wiem też kiedy robił to poprzedni własciciel .
RUMAK
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""lukasz6oo""]Dopowiem jeszcze że mam polo 2 lata i przepustnicy jeszcze nie czysciłem i nie wiem też kiedy robił to poprzedni własciciel .[/quote]

sam sobie odpowiedziałes co nalezy jak najszybciej zrobic ;)
Awatar użytkownika
fredstw
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 11 lis 2009, 15:31
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: fredstw »

Termostat wymieniony łącznie z siedziskiem, naturalnie zaczął wskazywać temp 90*C po ok 2-3 km, ale efekt poranny pozostał (lekkie tracenie mocy tzw zamulenie)... Dzisiaj wymieniając świece zwróciłem uwagę na przepustnicę, jest dość zadbana tzn. czysta jak dla mnie...

Czekam na efekt po wymianie świec i kabli.
Obrazek Das Auto.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”