[86C] JAk podniesc moc w polo 1.3

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Jako bruczyk rzecz dellorto lub webera :) Albo dobierz coś z moto (Yamaha, Suzuki) wtedy będziesz miał 4 gaźniory po jednym na każdy cylinder. Z tym że z motocyklowymi to dużo więcej dłubania jest. Jak rozeznawałem temat (będę u siebie miał 2 dellorto) to znalazłem na necie golfa I z 1.3 który śmigał na właśnie 4 motocyklowyhc. Możesz poszukać na necie Bogg Brothers z UK to firma która zajmuje się przeróbkami układów zasilania na gażnikowe i adaptacją gażników z moto.
Zalety gażników - błyskawiczna reakcja na gaz, co do przyrostów mocy zdania podzielone np. w 1.6 (AEA,AEE) bazowo 75 kucy po wrzuceniu 4 motocyklowych/2 podwójnych wychodzi coś koło 100 koni (znalażłem kilka takich projektów na sieci).
Idąc dalej można założyć ITB (Individual Throtlle Bodies) czyli indywidualne przepustnice dla każdego cylindra, przyrosty mocy spektakularne - z 1.3 bys wytargał pewnie z 120-130 koni. Z tym że to drogie rozwiązanie bo musisz stawiać na kompie zewnętrznym zwykły tego nie obsłuży, trzeba by też pisać pewnie mapy od nowa i strojenia jest kupe by to sensownie banglało. Do jazdy codziennej trochę hardcorowe rozwiązanie - silnik pracuje wtedy nierówno na wolnych ze względu na to że jest zalewany paliwem. Rzowiązaniem jest montowanie dodatkowych wtryskiwaczy o mniejszej przepustowości które pracują na wolnych obrotach, te o większej włączają się przy większym obciążeniu - ale takie rozwiązanie zwiększa koszty.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

1300 ccm n.p.m
w KJS wlasnie chodzi o to by miec jak najmniejsza pojemnosc a jak najwieksza moc i bez doladowania

-mala pojemnosc niska klasa
-duza moc z malej pojemnosci wieksze szanse na zwyciestwo w klasie
-doladowanie silnika zwieksza pojemnosc klasowa x1,7 czyli majac 1300ccm+kompresor znajdziesz sie w klasie powyzej 2000ccm w ktorej tez sa takie samochody jak subaru impreza. wiec w sumie to walczysz w generalce.


a tu cos o dellorto w VW http://www.mowad.tuning.opole.pl/dellorto.html
Awatar użytkownika
Marko
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 20 paź 2009, 19:22

Post autor: Marko »

Dzieki wielkie ale powiem szczerze ze te gazniki troche mnie przerastaja :grin: . Duzo bardzo przy tym roboty a ja za bardzo niemam czasu robic przy aucie bo caly czas praca i narazie cienko mam z kasa. Ale napewno przyda mi sie ta wiedza na przyszlosc i moze cos wyjdzie z tymi gaznikami bo pewnie fajnie ;by chodzila polowka na nich :) . Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki za fatyge.
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Skfarek
Pewnie jakby chcial takim czyms jezdzic na codzien i troche sie pocieszyc jazda to na 100km wiadro beny by zzeralo ? :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote=""adam""]Skfarek
Pewnie jakby chcial takim czyms jezdzic na codzien i troche sie pocieszyc jazda to na 100km wiadro beny by zzeralo ? :D[/quote]

Wiadro to mało powiedziane - wir w baku prędzej :crazy:
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
m
michal5150
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 16 lis 2009, 19:09
Lokalizacja: Namysłów/Opole

Post autor: michal5150 »

[quote=""Skfarek""]Jako bruczyk rzecz dellorto lub webera :) Albo dobierz coś z moto (Yamaha, Suzuki) wtedy będziesz miał 4 gaźniory po jednym na każdy cylinder. [/quote]

Przy dellorto/weberach też będzie niejako jeden gaźnik/cylinder. DHLA (poziome) są podwójne - mają dwie przepustnice, dwa komplety dysz, jedynie wspólna jest komora pływakowa i sterowanie przepustnicą. Łatwiejsze w regulacji i w dostępie części są dellorto. Problem to kolektor i upchanie tego wszystkiego w komorze silnika. No chyba żeby założyć DRLA (pionowe), ale wtedy dziura w masce albo bez maski jeździć ;)
Ostatnio zmieniony 18 lis 2009, 18:06 przez michal5150, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote=""michal5150""]DHLA (pionowe) są podwójne - mają dwie przepustnice, dwa komplety dysz, jedynie wspólna jest komora pływakowa i sterowanie przepustnicą. Łatwiejsze w regulacji i w dostępie części są dellorto. Problem to kolektor i upchanie tego wszystkiego w komorze silnika. No chyba żeby założyć DRLA, ale wtedy dziura w masce albo bez maski jeździć [/quote]

W sumie też prawda z tą podwójnością :)
W 6nce miejsce pod dhla jest :)
Hmmmm kuszące .... dziura w masce - jak hardcore to hardcore :crazy:
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

male sprostowanie DHLA sa poziome DRLA sa pionowe
m
michal5150
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 16 lis 2009, 19:09
Lokalizacja: Namysłów/Opole

Post autor: michal5150 »

Rzeczywiście, już poprawiłem. Sam nie wiem co mam w samochodzie :)
Obrazek
S
Sundecade
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 24 lis 2008, 12:39
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Sundecade »

wsadzić 3f zamiast NZ, potem ostry walek, regulowane kołko rozrządu, wydech, głowica planowana i masz ok 90 PS
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Sundecade
to przy tych modyfikacjach koszt silnik + czesci bedzie rowny cenie zakupu PY co nam da 114km SWAP jest zawsze tanszy
tylko ze nie o to tu teraz chodzi.
-- 18 Lis 2009 18:31 --

aha zapomnial bym,

michal5150
powiedz cos wiecej na temat tych Twoich gaznikow, jak to masz zasilane, masz jakis regulator cisnienia paliwa do nich czy jak??
Ostatnio zmieniony 18 lis 2009, 19:11 przez Bruczyk, łącznie zmieniany 1 raz.
m
michal5150
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 16 lis 2009, 19:09
Lokalizacja: Namysłów/Opole

Post autor: michal5150 »

Nie wiem czy kogokolwiek to zainteresuje i czy wykorzysta tę wiedzę w praktyce, bo gaźniki mam w drugim samochodzie - garbusie ;)
Ale tak dla ciekawości - dellorto DRLA36, pompa standartowa, mechaniczna. Regulatora brak, jest przy takim układzie niepotrzebny, podobnie jak powrót paliwa do baku.
Obrazek
M
Makumb
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44

Post autor: Makumb »

Hmm A powiedzcie, czy jest sens pchania regulowanego kola rozrzadu do polo?
Samo kolo to ok 350zl + strojenie - orientuje sie ktos ile takie cos moze kosztowac?
I ile mozna wyciagnac na takim kole? Czy ma to sens TYLKO przy wymianie walka rozrzadu?

pytam z ciekawosci bo ludzie takie glupoty wypisuja ze to jest poprostu tragedia.
Awatar użytkownika
Marko
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 20 paź 2009, 19:22

Post autor: Marko »

jak Sundecade napisal z tym walkiem i 3f to ile to mniej wiecej bedzie kosztowalo??
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

3f to koszt od kolo 1500zl, walek do niego od swiatka to okolo 700zl kolo regulowane od siwatka 200zl

walek s schricka to 1200zl kolo z shricka 350zl trzeba sprowadzac z dojczow.

co do regulowanego kola chyba najlepiej wypowie sie VWkas18
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”