
Zalety gażników - błyskawiczna reakcja na gaz, co do przyrostów mocy zdania podzielone np. w 1.6 (AEA,AEE) bazowo 75 kucy po wrzuceniu 4 motocyklowych/2 podwójnych wychodzi coś koło 100 koni (znalażłem kilka takich projektów na sieci).
Idąc dalej można założyć ITB (Individual Throtlle Bodies) czyli indywidualne przepustnice dla każdego cylindra, przyrosty mocy spektakularne - z 1.3 bys wytargał pewnie z 120-130 koni. Z tym że to drogie rozwiązanie bo musisz stawiać na kompie zewnętrznym zwykły tego nie obsłuży, trzeba by też pisać pewnie mapy od nowa i strojenia jest kupe by to sensownie banglało. Do jazdy codziennej trochę hardcorowe rozwiązanie - silnik pracuje wtedy nierówno na wolnych ze względu na to że jest zalewany paliwem. Rzowiązaniem jest montowanie dodatkowych wtryskiwaczy o mniejszej przepustowości które pracują na wolnych obrotach, te o większej włączają się przy większym obciążeniu - ale takie rozwiązanie zwiększa koszty.