Polo 1.9D AEF spalanie 8-9l na 100 km :P

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

v
vanquisz
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:40
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: vanquisz »

Mój 1,9 68km jeszcze nie zjadł powyżej 7,5litra. W cyklu mieszanym jest to nie więcej niż 6l. Obroty 1,5-2k i kolejny bieg. Tylko zastanawia mnie czy takie 'męczenie' silnika na niskich obrotach jest optymalne? W moim przypadku przy takich obrotach sztuką jest go zagrzać powyżej 70'C
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

W moim przypadku przy takich obrotach sztuką jest go zagrzać powyżej 70'C
no to masz do wymiany termostat, nie ważne przy jakich obrotach jeździsz to po 3-5 km powinieneś mieć zagrzany silnik do 90 stopni bo to jego optymalna temperatura pracy nie mniej i nie więcej tylko 90.
W dieslach kręcimy od 1500-2500 w 1,9 najlepszy moment obrotowy masz w granicach 1600-2800 rpm
poczytaj:
http://www.mototechnika.republika.pl/pl ... zniki.html
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
lionheart198
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 02 wrz 2009, 19:08
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna

Post autor: lionheart198 »

Ciekawy artykuł ja niestety puki co będę przekraczał 2800 do momentu wymiany skrzyni na prawidłową. Samochód stoi u mechanika podzielę się spostrzeżeniami po wymianie termostatu. Na drugi ogień pójdą wtryski.
Awatar użytkownika
Barbuletis
Początkujący
Początkujący
Posty: 99
Rejestracja: 07 wrz 2009, 19:29
Lokalizacja: Cisownica

Post autor: Barbuletis »

Pojeździłem trochę na dłuższych odcinkach ale nie w trasie i spalanie wyszło 5,8 L więc wszystko jest OK.
Obrazek
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

puki termostat jest niesprawny to silnik jest maszyna cieplna- piecem ktory wytwarza cieplo zamiast energie mechaniczna wiec i pali duzo wiecej.
v
vanquisz
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:40
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: vanquisz »

Jeśli będę jeździł na większych/mniejszych obrotach niżeli 1600-2800 rpm, silnik będzie się 'męczył' a to niekorzystnie wpłynie na spalanie? Czasami jest tak, że 1200rpm wystarcza.

Ok, jeśli termostat nie daje 90'C to jest do wymiany.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

czasem jest tak ze silnik dlawiony na niskich obrotach wcale malo nie pali dlatego nie polecam takiego stylu jazdy. Do tego w tylek dostaje sprzeglo, podpory na wale i korbowody.
Awatar użytkownika
lionheart198
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 02 wrz 2009, 19:08
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna

Post autor: lionheart198 »

Wymiana termostatu pomogła spalanie spadło o jakis litr nie wspomniałem że robię krutkie odcinki tzn 10 km i stoje z 10-20 min w korku wiec to może przez to ma spalanie w granicach 7-8 litrów.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Panowie. Szybkie pytanie jaki termostat do polo 6N1 AEF? Taki jak w TDIku czy inny. na necie spotkalem sie ze sprzecznymi informacjami bo raz ze termostat z tym metalowym koszykiem a raz ze taki w plastikowej obudowie czarnej( taki zgrabniejszy). No i gdzie sie dokladnie znajduje bo jak mniemam na tym króćcu czarnym tu zaraz kolo swiec zarowych tak??
Awatar użytkownika
webak
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 253
Rejestracja: 24 sie 2010, 11:56
Lokalizacja: NDG

Post autor: webak »

Wymieniłem termostat a mimo to spalił 10 l na 100km.
40% trasa i 60% miasto. Silnik nagrzewa się po 4 km.
Przy odpaleniu kopci na niebiesko.
Wtryski do wymiany ?
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

No jak oczekujesz jeszcze z eprzy odpaleniu ma nie zakopcic to nawet nowa insignia tak ma to ja juz nie wiem. Ktory diesel nie zakopci przy odpalaniu??
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

[quote=""webak""]Wymieniłem termostat a mimo to spalił 10 l na 100km.
40% trasa i 60% miasto. Silnik nagrzewa się po 4 km.
Przy odpaleniu kopci na niebiesko.
Wtryski do wymiany ?[/quote]
zawsze sadziłem że SDI palą mniej od zwykłych D .jakoś AEF ktory posiadam palił od 5,5 l do 6,5 l/ 100 ale to przy jeżdzie do 2000 obr ,teraz od 6 do 7 l bez klimy w zimie spalanie idzie wgórę

[quote=""wesol""] No i gdzie sie dokladnie znajduje bo jak mniemam na tym króćcu czarnym tu zaraz kolo swiec zarowych tak??[/quote]
niestety AEF[98] termostat ma przy pompie wodnej dojście od dołu
Awatar użytkownika
webak
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 253
Rejestracja: 24 sie 2010, 11:56
Lokalizacja: NDG

Post autor: webak »

Mnie martwi to spalanie bo naprawdę jest to za dużo.
Poprzedni właściciel mówił ze polo paliło mu 6l. A kopci tak mocno ze po 30s po odpaleniu garaż jest cały w dymie.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

[quote=""bialy0666""]niestety AEF[98] termostat ma przy pompie wodnej dojście od dołu[/quote]

Okej a powiedz no czy jest to tez taki sam wklad jak w tdiku-taki z grzybkiem(kapeluszem) czy taki jak w polo benzynowym mneijszy owalny z precikiem co wychodzi pod wplywem temperatury? Jak mozesz to daj fotke z zaznaczeniem gdzie jest mniejwiecej ten wklad termostatu.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

nie potrafie odpowiedziec na twoje pytanie poniewąz termostatu nie wyjmowałem[ znalazłem go przy wymianie pompy wody] ale na forum powinny być jakieś fotki oile pamiętam temat termostatu był poruszany
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”