Po wymianie świec i kabli-help !

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
aligator22
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 12 lis 2009, 21:43
Lokalizacja: Wrocław

Po wymianie świec i kabli-help !

Post autor: aligator22 »

Witam Kolegów,
Zmieniłem świece i kable
- przy zmianie z 1 na 2 i z 2 na 3 itp... nie muszę doddawać gazu bo po bezpośrednio po wysprzegleniu utrzymują sie w okolicach 1800-2000
- obroty na jałowym z 900 przed wymianą świec utrzymują się na około 1200 a zejście do nich z wyższych zajmuję silnikowi około minuty

Czy możliwe jest iż świece, przewody muszą się : " ułożyć, dotrzeć, przepalić " czy od razu gonić do mechanika?
pozdrawiam
Awatar użytkownika
mario
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1781
Rejestracja: 16 lis 2008, 18:08
Lokalizacja: RPR

Post autor: mario »

nie jestem pewien na 100 % ale istnieje możliwość że zmieniając przewody po prostu je pomieszałeś :grin: i dlatego te cyrki
a
aligator22
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 12 lis 2009, 21:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: aligator22 »

Dzięki za podp., w tydzien zrobiłem 1000 kilomerów i obroty zeszły na jałowym do 950 - może coś sie " samo" wyregulowało
Ale zasugeruję tą podpowiedź mechanikowi :)
pzdr
k
ko-ma
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 21 lis 2008, 15:58
Lokalizacja: Końskie

Post autor: ko-ma »

Chyba nie dokońca tak ...
Wszystko wskazuje na to, że za kilka dni objawy całkowicie ustąpią - bowiem nastąpi samoadaptacja przepustnicy .
Czy przypadkiem ktoś podczas np. wymiany filtra powietrza nie czyścił czegoś w czynie społecznym pracowicie palcem uchylając przepustnicę żeby ze szmatą dostać się głębiej ?
Bo coś mi na to wygląda.
Opisany objaw wygląda na normalny, występujący po czyszczeniu przepustnicy, stopniowa poprawa - na objaw samoadaptacji.
Zgaduję, ze masz silnik np. typ AER 999 ccm 50 KM
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""ko-ma""]nie czyścił czegoś w czynie społecznym pracowicie palcem uchylając przepustnicę żeby ze szmatą dostać się głębiej ?
Bo coś mi na to wygląda.[/quote]

ja tak rozbie srednio raz w miesiacu u mnie takie objawy niewystepuja,do czyszczenia przepustnicy sie ja demontuje przynajmniej ja tak zrobiłem i pozniej adoptuje badz tak jak napisałes po ok 100 km sama sie zaadoptuje,a co do kabli to jak pomieszasz to auto pratycznie nie chodzi.....
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

dokladnie po pomieszaniu kabli auto pracowaloby nierowno praktycznie nie daloby sie nim jechac :) nie mowiac o kopceniu :D
a
aligator22
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 12 lis 2009, 21:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: aligator22 »

Dzięki wszystkim za odp.
silnik 1.4 45 KW
Autko śmiga i przyspiesza, na zimnym silniku w mroźne dni obroty są duże ale po paru minutach robi się ok
Może sie człowiek przyzwycził do jazdy na starych świecach i kablach..z 3 lata sie uzbierały :)i na nowych sa dziwne odczucia!
pozdrawiam
Awatar użytkownika
Jendrol
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 22 gru 2008, 21:06
Lokalizacja: SR/obecnie NL

Post autor: Jendrol »

Ja wymieniałem świece prawie rok temu. I po wymianie nie zauważyłem żeby obroty jakoś "skoczyły". Jak już wkręciłem nowe (NGK) to silnik normalnie odpalił i chodził. A co do wymiany kabli to też uważałem żeby nie pomieszać. Poprostu nie odpinałem wszystkich na raz tylko po jednym-stary won, nowy na jego miejsce.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

nie wiem jak u was ale u mnie przewody są spięte i nie da się źle założyć, odpowiednio do każdego cylindra są długości optymalnie dobrane, trzeba by było to robić w nocy albo być niedysponowanym żeby pomylić. :mrgreen: :good:
civic r18a2/407 1,6 HDi
q
qkis_ns
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:28
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: qkis_ns »

adaptacja przepustnicy ... samoadaptacja nastapila i dlatego dobrze.. a na zimnym po odpaleniu zawsze powinny byc troche wyzsze obroty
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”