Problem z kręceniem kierownicą

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
pecet7
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 15 paź 2009, 19:44
Lokalizacja: Bydgoszcz-Orchowo-Niemcy

Problem z kręceniem kierownicą

Post autor: pecet7 »

Witam szanownych forumowiczów.
Mam problem z moją Polo 45 bez wspomagania. Problem polega na tym że bardzo ciężko kręci się kierownicą gdy jest sucho, a wystarczy że jest wilgotny asfalt to kierownicą kręci się znacznie łatwiej. Porównywałem z Twingo, 106 (bez wspomagania) i one się znacznie lżej kręcą. Aktualnie używane opony na alufelgach to 165/65/13 dodam jeszcze że samochód od czasu do czasu ściąga w lewo ale to jak mu się zachce. Może ktoś wie w czym leży problem? Zależy mi na szybkiej odpowiedzi.
Czerwone VW POLO 1,0 45KM 83tyś km
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

jeśli ściąga to do jedź szybko na ustawienie geometrii kół, bo masz prawdopodobnie koła rozjechane mniej więcej tak:
- /
IIIII
] - [
to powoduje opory toczenia, ściąganie na którąś stronę, zużycie wewnętrznej strony bieżnika, sprawdź sobie bieżnik jak wygląda na oponach czy nie jest już ścięty.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

moze juz masz bardzo male cisnienie w oponie, oponach i tez sie gorzej kreci
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
p
pecet7
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 15 paź 2009, 19:44
Lokalizacja: Bydgoszcz-Orchowo-Niemcy

Post autor: pecet7 »

Myślę jednak że to nie jest wina geometrii. Opony nie są ździerane żadną stroną. A może to wina łożyska mcpersona ? Miał ktoś coś podobnego ?
Czerwone VW POLO 1,0 45KM 83tyś km
Awatar użytkownika
polokolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 22 maja 2009, 9:23
Lokalizacja: Poznań

Post autor: polokolo »

napompuj koła tak na 2,3bara i zobaczysz różnicę w kręceniu kierą
[quote=""pecet7""]dodam jeszcze że samochód od czasu do czasu ściąga w lewo ale to jak mu się zachce.[/quote]
jeżeli nic ci nie puka stuka to łożyskiem się nie przejmuj
a czy cię ściąga to najpierw napompuj równo koła a potem znajdz naprawdę równą drogę
i żeby pochylona za bardzo nie była bo też będzie cię ściągać i dopiero wtedy będziesz wiedział .
jeżeli nadal będzie ściągać to geometria
jeżeli nadal będzie ściągać to wyważenie kół
jeżeli nadal będzie ściągać to gumy na wachaczach
:jester:
p
pecet7
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 15 paź 2009, 19:44
Lokalizacja: Bydgoszcz-Orchowo-Niemcy

Post autor: pecet7 »

problem rozwiązany. Przyczyna okazała się błaha zbyt malo powietrza w lewym kole. A przyczyną tego że się cieżko kręci był fakt że pęknęła gumowa osłona kolumny kierowniczej i wyciekł smar. Po wymianie i uzupełnieniu smaru wszystko wróciło do normy i jest w największym porządku.
Czerwone VW POLO 1,0 45KM 83tyś km
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”