Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
majerek
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 15 lip 2009, 13:28
Lokalizacja: Łódź/Aleksandrów Łódzki

Post autor: majerek »

podepne sie pod temat gdyż mam podobny dylemat :grin:
nie chce za duzego silnika i mysle ze takie 1.4 16v AFH zupełnie by wystarczyło i moje pytanie czy duzo dłubania jest z przy wsadzeniu takiego silnika zamiast 1.4 8v (44KW) a moze ktos juz przeprowadzal takiego Swapa i moze zapodac na priv jakis manual i liste czesci potrzebnych do Swapa??

z gory dzieki za odpowiedz

pozdro majerek
Podejmujesz decyzje i nie oglądasz się za siebie

Proste są dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote=""majerek""]Czy skrzynia od zwykłego 1,4 44kV pasuje do 1,4 16v afh?[/quote]
U mnie 1.6 AEA bangla na skrzyni od 1.3 ADX. Generalnie z tego co wiem obudowy skrzyń są takie same różnią się tylko bebechami (przełożeniami). Więc powinno się dać, może być tylko za krótka/za długa.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

majerek AFH(1.4 16v 101KM) uważam, że kiepski pomysł bo kupa zachodu. Jesli masz 1.4 60 na wielopunkcie to swap na 1.6 AEE to praktycznie przełożenie gołego silnika bo większośc osprzętu podejdzie. Co do osiagów to AEE i AFH są porównywalne bo AEE te 75KM ma zwykle tylko na papierze(a w realu 80 i więcej) a do tego ma kupe momentu obrotowego od samego dołu, które w realnym ruchu pozwalają pojechać dynamiczniej niż te 101KM z 1.4
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Borek juz nie szalej. 25 KM jednak jest roznica. Moment Fakt lepiej rozłożony jest w AEE. Jednak seryjne AEE nie jest jakas torpeda i od takiego AFH dostaje mocne baty i przy czym wiecej pali. Ty masz juz zmodyfikowany silnik gdzie osiagnoles moc i Moment na tyle wystarczalny ze mozesz poganiac juz AFH. Fakt jest ze napewno łatwiejszy Swap z 1.4 60 na 1.6 75 niz na AFH 1.4 16 V
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
Kamil88C
Swój
Swój
Posty: 966
Rejestracja: 04 wrz 2009, 13:57
Lokalizacja: Warsaw/Ciechanów

Post autor: Kamil88C »

Tofik_6n2 co miałeś na myśli twierdząc ,że swap aee jest łatwiejszy do wykonania niż afh?
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote=""Kamil88C""]swap aee jest łatwiejszy do wykonania niż afh?[/quote]

Łatwiejszy bo AEE to ta sama rodzina silników co zwykłe 1.4 tak więc osprzęt pasuje zamiennie, łapy też, wiązka powinna zostać - zmieniasz tylko goły silnik przekłądasz osprzęt, zmieniasz kompa i możesz jechać. AFH będzie wymagało innej wiązki, osprzętu, kompa, wydechu (?), AFH ma dwie sondy lambda w wydechu, AEE jedną.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Kamil88C
Swój
Swój
Posty: 966
Rejestracja: 04 wrz 2009, 13:57
Lokalizacja: Warsaw/Ciechanów

Post autor: Kamil88C »

Dzięki Skfarku za info:) W takiej sytułacji nie pozostaje mi nic innego jak zbierac mi na 6n gti.
m
majerek
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 15 lip 2009, 13:28
Lokalizacja: Łódź/Aleksandrów Łódzki

Post autor: majerek »

dzieki za odp koledzy ale nurtuje mnie jeszcze jedno
poniewaz jak narazie to Swapowalem Fiaty i nie mam pojecia jeszcze za bardzo w oznaczeniach silników w polo mam pytanie co to za silnik :
http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... 100km.html

to tez jakas 8v i moze tez weszlo by mniej problemowo w miejsce 1.4 60km??
Podejmujesz decyzje i nie oglądasz się za siebie

Proste są dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Ciekawe, bo w classicu/variancie było owszem 100konne 1.6 16v, ale to jest chyba ten sam silnik co w pierwszych rocznikach golfa 4/octavi czyli 1.6 8v SR. Raczej swap równierz utrudniony bo classic ma zupełnie inna komore silnika od 6n a co za tym idzie inne mocowania wszystkiego, do tego filtr powietrza w puszce za prawą lampą itp więc upchanie tego do 6n byłoby conajmniej trudne i dla 100km raczej nie warte zachodu
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Dokładnie Borek - ubiegłeś mnie z postem o parę sekund :)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
m
majerek
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 15 lip 2009, 13:28
Lokalizacja: Łódź/Aleksandrów Łódzki

Post autor: majerek »

podziekował :D
Wiec pozostanie albo pojsc na latwizne i wsadzic AEE lub troszke sie skupic w sobie i powalczyc z AFH :grin:

z jednej strony taniej dlubac 8v niz 16v ale na dlubanie zawsze sie fundusze znajdzie :grin: :grin:

ps. Borek mierzyłes swoja polowke jakims G-Techem??
pozdro
Podejmujesz decyzje i nie oglądasz się za siebie

Proste są dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

majerek tak owszem, na g-techu pro wyszło 9.44s. Dodam, że pomiar był jeden, start mógł być lepszy no i było z 25st na dworze także jakby się bardziej postarać i mierzyć przy niższej temp. niskie 9 spokojnie mogłoby być czyli to daje jakieś realne 9.5s do 100km/h. V-max idzie 190km/h regularnie, raz udało się polecieć jakieś 197km/h na pałskim ale chyba był sprzyjający wiatr ;)

P.S. Tofik troche przesadza z tym ze mam dłubane w silniku bo ja mam tylko dolot i usunięty kat i to wszystko
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote=""Borek""]Tofik troche przesadza z tym ze mam dłubane w silniku bo ja mam tylko dolot i usunięty kat i to wszystko[/quote]

Nie seria czyli już dłubane :grin: Sam kat zabiera pewnie z jakieś 4 -5 kucy, a jak jeszcze dosyfiony to i więcej :)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
m
majerek
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 15 lip 2009, 13:28
Lokalizacja: Łódź/Aleksandrów Łódzki

Post autor: majerek »

[quote=""Borek""]majerek tak owszem, na g-techu pro wyszło 9.44s. Dodam, że pomiar był jeden, start mógł być lepszy no i było z 25st na dworze także jakby się bardziej postarać i mierzyć przy niższej temp. niskie 9 spokojnie mogłoby być czyli to daje jakieś realne 9.5s do 100km/h. V-max idzie 190km/h regularnie, raz udało się polecieć jakieś 197km/h na pałskim ale chyba był sprzyjający wiatr ;)

P.S. Tofik troche przesadza z tym ze mam dłubane w silniku bo ja mam tylko dolot i usunięty kat i to wszystko[/quote]


no to jak na serie ;) to nawet niezle
dzieki za wypowiedzi jak zaczne zabawe ze Swapem to na pewno bede duzo pytał :grin:
pozdro
Podejmujesz decyzje i nie oglądasz się za siebie

Proste są dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców
Awatar użytkownika
Palozz
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 11 sie 2009, 10:26
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Palozz »

A ja chyba zabiore sie za moje AEE i go dłubne. Bo jak mam zamieniać zdrowe AEE na AFH ktore jest minimalnie mocniejsze to ja dziekuje:P


Skfarek bedziesz na spocie w Na Bora w przyszłą niedziele? Sam startowałem w KJS'ach jako pilot i chetnie bym obejrzał twoją rajdówke.
So I pick the world up and I’ma drop it on your f*ckin’ head
B*tch, I’ma pick the world up and I’ma drop it on your f*ckin’ head

Mój czerwony diabeł na forum viewtopic.php?f=29&t=8557&p=106179#p106179
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”