Jak dowiedziec sie jaki mam silnik

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
misiek_123
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 09 gru 2008, 14:47

Jak dowiedziec sie jaki mam silnik

Post autor: misiek_123 »

Witam,
mam do Kolegów Forumowiczów pytanie - otóż. Nie wiem jaki silnik ma mój Polo.
Zacznę od tego, że kupując go pośrednik powiedział mi, że to 1.9 TDi. Jako, że to 3-drzwiowy hatchback wiedziałem, że to nie prawda. Cały czas myślałem, że to 1.9 SDi. Poszperałem jednak w dowodzie rejestracyjnym pierwszego właściciela i zobaczyłem kod silnika AEF2. Potraktowałem to jako AEF, bo nie znalazłem żadnych informacji na temat AEF2 w internecie. Skoro AEF to silnik 1.9 D. Przez to zacząłem kupować części do 1.9 D. Wszystko było ok do dzisiaj. Dzisiaj pojechałem na pierwszy przegląd i koleś w stacji kontroli pojazdów mówi mi że to 1.9 SDi, choć nie do końca mu to pasuje. Pompa jest od 1.9 SDi, ale wpisał mi 1.9 D, bo powiedziałem że oznaczenie silnika na to wskazuje.

Teraz mam wielki problem z dalszym zakupem części - pierwsza rzecz to nie mogę znaleść poduszek pod skrzynię i silnik do 1.9 D, a druga rzecz już sam nie wiem czy mam 1.9D czy 1.9 SDi - do którego łatwiej o poduszki.

Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu, jeśli znacie jakiś sposób jak sprawdzić jaki to silnik to proszę o napisanie go.

Pozdrawiam
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

z przodu przed silnikiem masz pompę paliwową, idą z niej 4 metalowe rurki do wtryskiwaczy - popatrz na tą pompę i jak zobaczysz linkę od gazu to masz d a nie SDI
SDI mają elektronicznie sterowaną pompę - i to jest jedna z ważniejszych różnic

ile Ci polówka pali? - jak koło 6 to d, jak koło 4,5 to SDI

oznaczenie silnika masz na: obudowie paska rozrządu, naklejce w bagażniku i naklejce w książce serwisowej
m
misiek_123
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 09 gru 2008, 14:47

Post autor: misiek_123 »

Hmmm dzięki. Trochę jestem zniesmaczony tym że mój diesel będzie więcej palił.

Jednak dla pewności, a może dlatego że mam jeszcze nadzieję, że ja nie mam racji tylko to mechanik miał rację dam zdjęcia:

Obrazek

Obrazek

jeśli byłbyś na tyle miły i ocenił to na podstawie zdjęć, będe wdzięczny

Pozdrawiam
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

silnik AEF (1,9d)
z plusów to fakt, że możesz kupować części silnikowe do Skody Felicji 1,9d (ciut tańsze niż do Polo)

Obrazek
m
misiek_123
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 09 gru 2008, 14:47

Post autor: misiek_123 »

Dzięki raz jeszcze...niestety klapa. Miałem nadzieję, że będzie spalał mi nieco mniej jak 6 litrów. Zobacze, po wizycie u mechanika ile zejdzie mi w trasie, bo głównie tak będę jeździł

Pociesza fakt, że części są tańsze. Teraz tylko muszę znaleźć te nieszczęsne poduszki

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
klslowik
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 75
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:21
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: klslowik »

Mnie w jeździe mieszanej bo taką mam do pracy pali średnio poniżej "szóstki".

Zobacz na stopkę mojej odpowiedzi. Tam masz historię od lutego.
Polo: 6N 1.9D AEF 1998
http://www.vwpolo.info/
Obrazek
Awatar użytkownika
levun
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:46
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: levun »

A mój pali w trasie 4,6 a w mieście 6 nigdy nie przekroczył :] (średnio 800 km na zbiorniku - do rezerwy) - także się nie mart :]

Powodzenia
hAlO
a
aro37w
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 07 gru 2008, 18:03

Post autor: aro37w »

Pozwól misiek 123, że skożystam z Twojego pierwszego zdjęcia i zapytam o pewną część silnika. W prawym górnym rogu znajduje sie jakiś zadór. Widać go wyrażnie jako pierwszy w rogu slsement silnika. Byłem niedawno u mechanika ponieważ mój 1,9 D bardzo mi kopcił z rury. Ten wstawił zaślepję do tego urządzenia i teraz wszystko ok. Nie wiedział jednak co to jest i do czego służy. Chciałbym sie dowiedzieć ponieważ wydaje mi sie że każda część ma jakieś swoje znaczenie a producent wstawił ją w jakimś celu a nie po to aby ją zaślepiać.
Będę wdzęczny za wyjaśnienia. Pozdrawiam
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

to jest egr czyli recyrkulacja spalin
na starym forum temat był poruszany wielokrotnie
AEF lubi jak się ten zawór zaślepi
m
misiek_123
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 09 gru 2008, 14:47

Post autor: misiek_123 »

levun - dzięki, takiego spalania oczekuje ;)

ja mam troche problemów z moim 1.9D. mechanik jak zobaczył mój filtr powietrza to powiedział, że nigdy nic takiego na oczy nie widział - w miejscu gdzie powinien być filtr idzie jakaś rurka, która się zawija?? Poza tym z zamkiem mam dalej problemy, i znalazł u mnie centralny ;P co mnie cieszy, teraz tylko trzeba go naprawić
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”