Polo jezdzi gaśnie ma drodze.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

l
lexus2205
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 24 gru 2009, 8:13
Lokalizacja: Gliwice

Polo jezdzi gaśnie ma drodze.

Post autor: lexus2205 »

Witam was jestem nowym użytkownikiem vw polo 86c/f2 z silnikem 1.3. I mam mały problem. Autko jezdzilo do wczoraj normalnie, ale jeden objaw mnie nie pokoił, bowiem kontrolka ładowania sie nie paliła. Wczoraj rano juz cięzko zapalał i w miescie podczas jazdy mi stanął i sie okazało ze akum padł. Wiec takie pytanie czy alternator szlag trafil czy moze akum nie przyjmuje prądu ?? Jeszcze jedna wskazówka: czy alternator moze zostac uszkodzony olejem wyciekającym z pokrywy zaworów ?? Bede wdzieczny za pomoc.
B
Bizon301
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 20 gru 2009, 18:15

Post autor: Bizon301 »

Może być uszkodzony olejem, a raczej zalepiony ;)
Na początek weź miernik, zobacz napięcie na aku, potem odpal, i zobacz jeszcze raz powinno być około 14-14.5 V. Jeśli jest mniej lub nic się nie dzieje to znaczy że altek do roboty. Ale przedtem sprawdź połączenia na altku, i na aku. Po poprawieniu znowu zmierz napięcie. Wymiana szczotek w alternatorze to banalnie prosta, i tania sprawa. Tylko zadbaj o zgodność oznaczeń, bo tam o ile pamietam też można się wbić na mine z regulatorem.
Aku może nie przyjmować prądu. Jesli jest stary, albo uszkodzony, może po prostu nie trzymać. Warto podjechać gdzieś na stację obsługi, i zrobić test. Nie kosztuje to dużo, a daje pewna odpowiedź.
l
lexus2205
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 24 gru 2009, 8:13
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: lexus2205 »

Sprawdzilem akum i z prostownika sie ładuje normalnie. podłączenie jest dobre. Altek sie obraca normalnie niby chodzi. Na postoju ładowanie jest w normie, ale jak włacze swiatla napiecie spada do 12V albo mniej. I jeszcze zrobile test ze jak sie odbina klemy polowka powinna chodzic. Po odlaczeniu minusa autko gasnie :( :(
B
Bizon301
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 20 gru 2009, 18:15

Post autor: Bizon301 »

Zobacz linkę która idzie od budy do silnika, tą miedzianą. Sprawdź połączenia. Zobacz to ładowanie miernikiem. Musi być około 14.5V.
l
lexus2205
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 24 gru 2009, 8:13
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: lexus2205 »

A czy napiecie na akumie 12,4 jest w normie ??
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

[quote=""lexus2205""]A czy napiecie na akumie 12,4 jest w normie ??[/quote]
Na odpalonym - nie.
Na zgaszonym - tak.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
l
lexus2205
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 24 gru 2009, 8:13
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: lexus2205 »

wlasnie to jest na odpalonym. nie wiem co wymienic
Awatar użytkownika
Gulunio
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 656
Rejestracja: 25 cze 2009, 0:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Gulunio »

jak dla mnie alternator do regeneracji.
Evergreen :)

Klucze 2010 | Kozienice 2010 |...
B
Bizon301
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 20 gru 2009, 18:15

Post autor: Bizon301 »

Wykręć szczotki z altka. To można zrobić bez wyciągania go na zewnątrz. Szczotki wychodzą wraz ze szczotko-trzymaczem. Weź to do sklepu, pokaż, i jak dadzą nowe to zakładaj. Powinno pomóc. Gorzej jeśli faktycznie zalany olejem, wtedy musisz go wytargać, i wyczyścić na "perełkę". A czemuż nie zmienisz tej uszczelki od "klawiatury"? To przecież 2 minuty roboty...
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”