[9N3] 1,4 TDI 70KM 155Nm a wytrzymałość silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
polodriver13
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 29 gru 2009, 16:12

[9N3] 1,4 TDI 70KM 155Nm a wytrzymałość silnika

Post autor: polodriver13 »

Witam. Mam polo 9N3 1,4 TDI 70KM 155Nm od nowości z polskiego salonu i już po 2 latach przejechałem nim ponad 105.000km. Samochód jest w stanie "jak nowy". Do tej pory wymieniłem przednie hamulce (tarcze i klocki) no i oczywiście 3 inspekcje Longlife 30,60 i 90tkm.

Zastanawiam sie ile kilometrów wytrzymują te agregaty 1,4 TDI? Czy zdarzają się poważniejsze awarie i na co powinienem być przygotowany jeśli chodzi o ten samochód.

Ps. rozrząd wymienie przy przebiegu 150.000km tak jak w instrukcji jest napisane.


http://www.youtube.com/watch?v=zCb65wffYVI

powyżej macie moment jak moje 9N3 przekracza 100.000km :grin:
Ostatnio zmieniony 17 sty 2010, 11:41 przez polodriver13, łącznie zmieniany 1 raz.
r
raval
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 02 lip 2009, 16:29

Post autor: raval »

rozrząd wymienisz dopiero przy 150 tyś??ja się zastanawiam, bo mam polo z 2006 roku, tez 1.4 tdi, kupilem pol roku temu, jak mialo 70 tyś i pomalu zbliżam się do 90 tyś, i myślałem żeby teraz wymienic rozrząd. czy myslisz/myslicie, ze moge śmiało jeszcze kilka/kilkanaście tysięcy zrobic??
Awatar użytkownika
polodriver13
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 29 gru 2009, 16:12

Post autor: polodriver13 »

Rozrząd w 9N3 1,4TDI wymienia się przy 150.000km i ja tak zrobię. Jeżeli jesteś pierwszym właścicielem auta to nie masz sie czego obawiać i wymieniaj przy 150kkm. Jeżeli zaś jesteś drugim właścicielem to wymień jak najszybciej bo niewiadomo jaki jest faktyczny przebiego twojego POLO.

Ja mam swoje 9N3 1,4 TDI od nowości i trzymam się ściśle porad VW co do serwisu.
1. Wymiana oleju co 30.000km (LL III 5W-30 vw504/507)
2. Filtr powietrza i kabinowy co 60.000km
3. Rozrząd po przejechaniu 150.000km

Wszystko w myśl zasady że : "nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu!"
Pozatym, jak coś ma się zepsuć to się zepsuje, niezależnie od częstotliwości wymian tego i owego.
Wszystko według zaleceń producenta i będzie OK.
Awatar użytkownika
J@REK
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 01 lis 2009, 12:50

Post autor: J@REK »

[quote=""polodriver13""]Witam. Mam polo 9N3 1,4 TDI 70KM 155Nm od nowości z polskiego salonu i już po 2 latach przejechałem nim ponad 105.000km. [/quote]

To ładnie naśmigałeś :cool2: Mam dokładnie takiego samego. W czerwcu ubiegłego roku przyjechał prosto z fabryki i ma teraz około 8000 tys. . Wiosną czeka go pierwszy przegląd .
I teraz się dowiedziałem, że późniejsze wymiany są co 30tys. :?:
Awatar użytkownika
polodriver13
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 29 gru 2009, 16:12

Post autor: polodriver13 »

To ładnie naśmigałeś Mam dokładnie takiego samego. W czerwcu ubiegłego roku przyjechał prosto z fabryki i ma teraz około 8000 tys. . Wiosną czeka go pierwszy przegląd .
I teraz się dowiedziałem, że późniejsze wymiany są co 30tys.
Ja robię bardzo duże przebiegi rzędu 65.000km rocznie. Jak kupowałem moje 9N3 1,4 TDI to nie byłem świadomy, że tak się pozmienia i będę tak dużo jeździł. Teraz jestem szczęśliwy, że wtedy nie kupiłem wersji 1,2 60KM ....ufff.... dzisiaj byłbym bankrutem jeśli chodzi o paliwo :grin:

Co do przeglądu to ja robię przeglądy Long Life co 30.000km. U mnie wypada to co pół roku!
Jeżeli Ty mało jeździsz to rób przeglądy co 15.000km ale olej wlewaj taki sam tzn. Castrol LongLife III 5W-30 VW504/507.
Powiedz żeby w serwisie VW przeprogramowali ci komputer na stałe interwały między przeglądami co 15.000km.
Awatar użytkownika
STAR CREAM
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 27 sie 2009, 14:08
Lokalizacja: SZY

Post autor: STAR CREAM »

Ja mam juz wlany Castrol EDGE 5W40 do pompo wtrysków. Nie leje Longa bo ja nawet 20000 tys nie zrobie rocznie a olej sie starzeje jaki by nie był
francuz - creative złomology
Awatar użytkownika
polodriver13
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 29 gru 2009, 16:12

Post autor: polodriver13 »

powinieneś lać Castrol Edge 5W-30 zgodny z normą VW504/507.
Ten olej 5w-40 na pewno nie jest zgodny ze specyfikacją VW i latem jest gęstszy niż 5w-30.

http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=7020061

Nie martw się. Jak już wlałeś to się nic nie stanie :D Ważne żeby olej był (jakikolwiek) :rotfl:
Awatar użytkownika
J@REK
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 01 lis 2009, 12:50

Post autor: J@REK »

[quote=""polodriver13""]
Co do przeglądu to ja robię przeglądy Long Life co 30.000km. U mnie wypada to co pół roku!
Jeżeli Ty mało jeździsz to rób przeglądy co 15.000km ale olej wlewaj taki sam tzn. Castrol LongLife III 5W-30 VW504/507.
Powiedz żeby w serwisie VW przeprogramowali ci komputer na stałe interwały między przeglądami co 15.000km.
[/quote]

Olej tak czy tak będę zmieniał przynajmniej raz w roku, lub co 15.000km, bo przy tak małych dziennych przebiegach jest to wskazane.
Awatar użytkownika
STAR CREAM
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 27 sie 2009, 14:08
Lokalizacja: SZY

Post autor: STAR CREAM »

Zgadza się co piszesz ale tylko jesli chodzi o wydłużone przeglady w innych przypadkach smiało możesz lać 5W40.
nawet jest o tym napisane w poradniku sam naprawiam VW POLO. jesli był by olej 5W30 nie Longlajf to ja bym go jak najbardziej lał.
W moim przypadku nie opłaca sie lac tego oleju.
Głownie chodzi tu o gosci typu "patrz na kontrolki i wyswietlacz" Ja mam nie przeskalowany wyswietlacz i wymiany pokazuje co 30000 a olej mam zwykły.
francuz - creative złomology
Awatar użytkownika
J@REK
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 01 lis 2009, 12:50

Post autor: J@REK »

[quote=""polodriver13""]Witam. Mam polo 9N3 1,4 TDI 70KM 155Nm od nowości z polskiego salonu i już po 2 latach przejechałem nim ponad 105.000km. Samochód jest w stanie "jak nowy". Do tej pory.........

Zastanawiam sie ile kilometrów wytrzymują te agregaty 1,4 TDI? Czy zdarzają się poważniejsze awarie........[/quote]


To i tak się ciesz... Zobacz tu viewtopic.php?f=23&t=13114
Awatar użytkownika
elja
Swój
Swój
Posty: 908
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: elja »

J@REK ale to chyba rekord ;)

u mnie 1,4 tdi 75km 195nm, dal o sobie znac kilka razy przy przebiegu 160-170tys, turbo, skrzynia, rozrusznik, rozrzad, grosz do grosza i wychodzi na to samo jakby zamiast oszczedzac na paliwie i meczyc sie z tym silnikiem od kosiarki, jezdzic i tankowac benzynke. Wypowiadalem sie niedawno w innym temacie nt wyboru, benzyna vs diesel, musze przyznac ze coraz bardziej sklaniam sie ku benzynie lub normalnym 4-cylindrowym dieslem.
Awatar użytkownika
polodriver13
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 29 gru 2009, 16:12

Post autor: polodriver13 »

Zgadzam sie że 3-cylindrowce PD nie są najlepszą konstrukcją, ale nie zgodzę się że one są awaryjne!!!!

To bardzo trwałe silniki a awarie zdarzają się sporadycznie i w 99% są winą użytkownika.

Ja swoim 1,4TDI PD 51KW mam zamiar przejechać 500.000km a po tym przebiegu oddam go jako prezent rodzinie.
Wiem że to możliwe bo znam gościa co już ma około 600.000km na liczniku i dalej jeździ.

http://www.youtube.com/watch?v=Vx1NcINgYiE

tu macie polo 6N z silnikiem 1,4 TDI jak przekraczało 550.000km. Pisałem z tym gościem i wiem że to prawdziwy przebieg.

Te agregaty 1,4 TDI to takie silniki którymi trzeba umieć jeździć i obchodzić się z nimi jak z jajkiem. Wtedy wytrzymają baaardzo długo. Pozatym poważne awarie zdarzają się w 90% w autach z drugiej ręki - które przeszły naprawy przez mechaników samouków i jeździły na opale.
:crazy: :vinsent:
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”