Blaupunkt SD27 - podłaczenie

Forum dyskusyjne o nagłaśnianiu naszych pociech.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

nie zakładaj 2 tematy o identycznym wątku :agresyw:
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

[quote=""Pavulon""]Sory, że ciągle pytam jak baranisko, ale... co należy rozumieć pod pojęciem "postój" w odniesieniu do kabli? [/quote]
nie musisz tego podłanczać :-D
w niektórych radiach jest taka opcja że jak załączysz światła postojowe to sie oświeca panel z radia(podświetlanie radia) :good:
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Oto schemacik powinno się zgadzać:

Obrazek
Awatar użytkownika
Pavulon
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:50
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Pavulon »

Hm, właściwie to jeszcze radyjka nie mam, oczywiście każde radio ma swój układ, do tego już dotarłem, natomiast nie znalazłem jasnych i klarownych schematów, gdzie miałbym zaznaczone wszystkie kolory kabli i za co odpowiada... Jeśli już kupię jakieś, to zapewne w ISO. Jak dotąd dowiedziałem się, że czerwony kabel powinien służyć zasilaniu... Powinien być jeszcze jeden od masy, jeden od "podtrzymania" (pamięć?), jeden od stacyjki (na tym mi nie zależy, wolę bezpośrednio z akumulatora ciągnąć i bez klucza słuchać). No a kabli jest razem pięć ;) A z głośnikami to problemu raczej nie będzie bo mam dwa z tyłu, kable są osobno (nie ma ich na zdjęciu, widać jedynie fragment fioletowego). Jedynie co to mogę zapytać: wiązka do głośników składa się z dwóch grubych kabelków w przezroczystej izolacji - jeden cały bezbarwny, drugi bodajże z czerwonym paskiem - który to + a który - ? Sory za laickie pytania, ale nigdy jakoś elektryka mnie nie pociągała :beach: Mało tego - zwyczajnie mam lęki przed grzebaniem w kablach po niegdysiejszych przygodach z maluchem, kiedy to po wymianie zegarów wszystko mi fiksowało :shock:
Obrazek
Polo Steilheck Universal, 1992, 1043 ccm, sppi
Awatar użytkownika
Pavulon
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:50
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Pavulon »

No dzięki Panowie, wydaje mi się, że jakoś dam radę z Waszą pomocą :oki:
Miałbym jednak parę pytań dotyczących wyżej zamieszczonego schematu.
Wynika z niego, że kabelek brązowo-czerwony (mam taki) podłączamy pod zapłon (stacyjka), brązowy jako uziemienie (w radiach zazwyczaj czarny) a czerwony pod co? Co to jest F30AL, FUSE/RELAY PANEL? Czy ten obrazek symbolizuje akumulator? Błagam Fachowcy, pomóżcie :beg:
Obrazek
Polo Steilheck Universal, 1992, 1043 ccm, sppi
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

[quote=""Pavulon""]jeden cały bezbarwny, drugi bodajże z czerwonym paskiem - który to + a który - ?[/quote]
to są już dorabiane kable, są do kopunie w każdym elektronicznym, zerknij czy na głośnikach nie masz oznaczenia gdzie + a gdzie -
ja do radia mam podłączone:
plus
masa
plus do pamięci
4 głośniczki (dziwne że z przodu niemasz, ja z przodu mam seryjne, do tyłu musiałęm dokupić)
antena radia
Resztę zaizolowałem.
Awatar użytkownika
Pavulon
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:50
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Pavulon »

No na przód to się rozglądałem swojego czasu za głośnikami, ale nie mogłem dostać 87 mm - wszędzie widziałem 100. Ale to nie problem, te z tyłu wystarczają... tylko najpierw będę się musiał zdecydować na jakieś radyjko... tamtego mi szkoda, niezłe było...
Obrazek
Polo Steilheck Universal, 1992, 1043 ccm, sppi
p
patryk84
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:39

Post autor: patryk84 »

Ja na przód zmieściłem 100mm, musiałem tylko trochę powiększyć otwory abo kosz głośnik się zmieścił.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Czerwony na pewno +12V
biało niebieskie i brązowe to głośniki
Czarny to -12V(masa) którego nie widać ale gdzieś musi być, pewnie wyrwany gdzieś głębiej
Fioletowy ???
Przezroczyste jak to do głośników to trochę mało ich powinny być po 2 na głośnik
Awatar użytkownika
Pavulon
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:50
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Pavulon »

[quote=""Marcin86c""]Czarny to -12V(masa) którego nie widać ale gdzieś musi być, pewnie wyrwany gdzieś głębiej[/quote]
No właśnie nie mam czarnego... Brązowy i brązowy z paskiem oraz niebieski z paskiem i szary z paskiem to głośniki na przód? A żółtego i pomarańczowego też nie widać u mnie (mówię kolory według złącz ISO przy radiu). Ech, trochę mnie to wkurzać już zaczyna, bo kipisz zupełny mam w tych kablach, najwyraźniej ktoś się wcześniej bawił w elektryka po swojemu... A czarny (masa) jest w tej samej wiązce co reszta (te, które widać u mnie na zdjęciu), czy może idzie oddzielnie? do czego przywiera ta cała masa? I przy okazji - jak sprawdzić napięcie (czy jest, czy go nie ma) na poszczególnych kabelkach?
No i - na koniec - gdyby brakło mi już cierpliwości, to mogę po prostu pociągnąć dodatkowy kabelek od + na akumulatorze i podpiąć pod + na radiu i - z radia zaczepić gdzieś o masę?
Obrazek
Polo Steilheck Universal, 1992, 1043 ccm, sppi
Awatar użytkownika
Pavulon
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:50
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Pavulon »

[quote=""Marcin86c""]Przezroczyste jak to do głośników to trochę mało ich powinny być po 2 na głośnik[/quote]
Zgadza się, są po dwa. U mnie ten z czerwonym paskiem idzie od plusa na głośniku, a bez paska z minusa. Obydwa głośniki, każdy ma taki duet.
Obrazek
Polo Steilheck Universal, 1992, 1043 ccm, sppi
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

fuse - bezpiecznik
relay - przekaznik
seat belt warning relay - przekaznik kontrolki zapietych pasow
ignition -zaplon
interior light system - system oswietlenia wnetrza
fuse/relay panel - skrzynka bezpiecznikow/przekaznikow
starter schwitch - przelazcnik zaplonu
nca - typ koncowki anteny ?
f30al - typ gniazda bezpiecznika ?

maly protokacik to przekaznik , ten wiekszy wyzej to stacyjka , a po prawej gniazdo bezpiecznika ..
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
Awatar użytkownika
Pavulon
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:50
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Pavulon »

Składam na Wasze ręce podziękowania za wszystkie podpowiedzi i sugestie. Koniec końców zawitał przypadkowo do Szczecina wujo tirowiec i fanatyk samochodowy w jednym i w trymiga poradził sobie z podłączeniem tego ustrojstwa. Teraz z kolei oświetlenie zegarów nawaliło i nie wiem, czy ma to związek z grzebaniem przy radiu, czy ot zwykły zbieg okoliczności :niewiem: W każdym razie po stokroć dzięki, można zamykać wątek :piwo:
Obrazek
Polo Steilheck Universal, 1992, 1043 ccm, sppi
Awatar użytkownika
Pavulon
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:50
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Pavulon »

Składam na Wasze ręce podziękowania za wszystkie podpowiedzi i sugestie. Koniec końców zawitał przypadkowo do Szczecina wujo tirowiec i fanatyk samochodowy w jednym i w trymiga poradził sobie z podłączeniem tego ustrojstwa. Teraz z kolei oświetlenie zegarów nawaliło i nie wiem, czy ma to związek z grzebaniem przy radiu, czy ot zwykły zbieg okoliczności :niewiem: W każdym razie po stokroć dzięki, można zamykać wątek :piwo:

P.S. Wielkie pardon za dubla w tematach, ale miałem po prostu nadzieję, że zyskam tym samym większą szansę na prędkie rozwiązanie problemu - no ale wiem, że to nieładnie, wybaczcie :blush2:
Obrazek
Polo Steilheck Universal, 1992, 1043 ccm, sppi
Awatar użytkownika
Kubrick
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2129
Rejestracja: 21 lis 2008, 20:02
Lokalizacja: KrakóVW
Kontakt:

Post autor: Kubrick »

[quote=""conan""]No nawet według rysunku widać że na 4 pinie jest stały a na 7 po zapłonie, więc co za problem połączyć pin 7 i 4 pod stałe 12V ? wtedy radio będzie działać bez kluczyka.[/quote]
To jest morderstwo na akumulatorze. Mialem tak podlaczone, jak zamontowalem Blaupunkta New Orleans MP58, to nowy akumulator zdychal po 2 dniach. W przypadku BP musi byc podlaczenie wg instrukcji, bo inaczej auto nie odpali po dluzszym postoju - radio nie wylacza sie po podlaczeniu zaplonu, a zre wtedy pradu ile widzi.
[quote=""xm55""]Czy może tak być, że potrzymanie i +12V są zamienione miejscami :?: [/quote]
Najlepiej bedzie, jak wezmiesz miernik i sprawdzisz kable na wlaczonym zaplonie i powyjeciu kluczyka. Na ten od podtrzymania powinien isc caly czas prad, a na kabel idacy ze stacyjki ma isc tylko przy wlaczonym zaplonie - jak wyjmiesz kluczyk, automatycznie musi sie wylaczyc. Z doswiadczenia z BP wiem, ze podlaczenie kabla prosto w stacyjke nie jest konieczne, ale dobrze robi. Te radia maja tez to do siebie, ze jak wyjmiesz kluczyk radio zgasnie, ale mozna je ponownie uruchomic bez tego kluczyka - fajne rozwiazanie, kiedy grasz sobie na parkingu, tylko nie pamietam czy sie to automatycznie nie wylacza wtedy po 30 minutach, zeby aku nie zdechl.
Generalnie, z tymi radiami jest ten problem, ze bledne podlaczenie zaraz sie objawia, wiec sprawdz sobie dokladnie czy tam gdzies nie masz porobionych jakichs wynalazkow na wiazce.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Car audio”