Przegrzałem tygrysa

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

[quote=""micello""]ale chyba klon przyznasz, że co większa głowa i nie daj Boże pracuje w branży lub prowadzi działalność to zapomnij, że się czymś podzieli.[/quote]

zalezy w jakim duchu byl wychowywany! jesli chowal sie na OpenSource'owych rozwiazaniach to czesciej dzieli sie wiedza i doswiadczeniem bo to po prostu standard w tej spolecznosci. W innych przypadkach mozna pewnie stwierdzic ze jest tak jak napisales. Ale koniec bo robi sie OT. Proponuje zalozyc odpowiedni temat w Offtopic ;-))
m
micello
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 10 gru 2008, 6:03
Lokalizacja: Lca

Post autor: micello »

[quote=""suff""]Jak Ci sie uda to daj znac, bede mial potwierdzenie, ze to nie brak ukladu diagnostycznego tylko awaria np komputera pokladowego[/quote]

suff wczoraj podłączałem auto pod kompa, przy użyciu kabla o którym wcześniej pisałem i cała akcja przeszła bezproblemowo. Komputer nawiązał kontakt z autem, grzecznie go przeskanował i wyszło że nie ma żadnych poważnych błędów, poza błędem 00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 03-00 - No Signal (ale to podobno standard gdy skanuje się auto przy niepracującym silniku).
Tak więc nie wiem jaki masz kabel i dlaczego Tobie niedziałało, niemniej ja nabyłem na allegro za 69PLN na aukcji użytkownika creativefinance (<- mam nadzieję, że nie naruszam regulaminu :?). Akcja niestety już się zakończyła, ale z tego co widziałem z 11 wystawionych sztuk sprzedał 8 więc jest duże prawdopodobieństwo, że za moment wystawi pozostałe trzy gdybyś oczywiście był zainteresowany nabyciem.
To tyle jeśli chodzi i kabel i VAGowanie.

Natomiast Tygrys wciąż unieruchomiony, bo mam problem z nabyciem tego przewodu gumowego olejoodpornego co łączy oddzielacz oleju (odma) z obudową filtra powietrza. Może ktoś nabywał takowy za rozsądną cenę?? Na razie w jednym sklepie krzyknęli mi cenę w granicach 200PLN!!! (przewód 25 cm dł.). No więc się wstrzymałem bo oni pewnie i tak będą ciągnąć przez ASO i jeszcze sobie prowizję doliczą. W ASO Seata typ mi coś analogicznego znalazł od jakiejś chyba ibizy 1.3 za 61PLN, wprawdzie sprowadza, ale nie ma pewności czy przewód będzie miał właściwą średnicę. Tak więc na razie utknąłem na etapie nabywania części. Zobaczymy co potem. :arrow:
Awatar użytkownika
w8aMinuteMan
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 04 lip 2009, 21:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: w8aMinuteMan »

błąd 00515 - Camshaft (Hall) Sensor (G40) to błąd czujnika Halla, którego w naszych autkach nie ma :) a czujnik Halla, tak notabene znajduje się w aparacie zapłonowym.
Obrazek
m
micello
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 10 gru 2008, 6:03
Lokalizacja: Lca

Post autor: micello »

w8aMinuteMan czyli jest czy go nie ma, bo zataczam koło?? :shock:
:piwo:
Awatar użytkownika
w8aMinuteMan
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 04 lip 2009, 21:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: w8aMinuteMan »

no w Polce nie ma :)
Obrazek
m
micello
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 10 gru 2008, 6:03
Lokalizacja: Lca

Post autor: micello »

Dalsza część losów tygrysa...

Tak więc w dniu wczorajszym pojechałem na szrot w celu poszukiwania gumowego przewodu olejoodpornego łączącego oddzielacz oleju od obudowy filtra powietrza. Na szrocie nie mieli Polówek (to dobry znak!!! 8)), więc musiałem znaleźć zamiennik innej marki. Wywlekłem kawał kabla odpowiadającego średnicą zużytemu, chyba z jakiegoś angola, w sumie nie wiem taka sterta złomu ale kabel w dobrym stanie. Domniemam, że raczej był on elementem układu chłodzenia bo nie znalazłem wewnątrz śladów oleju lub pochodnych. No cóż przyciąłem na długość i okazało się, że za cholerę nie nachodzi ta średnica na dziubek oddzielacza. To by sugerowało, że część która do tej pory tam sobie żyła, mogła być już wcześniej elementem kombinatoryki poprzednika. Zamieszczę poniżej zdjęcie, może ktoś pomógłby zweryfikować nr części lub średnicę? Chciałbym się upewnić czy właściwego węża poszukuje. Tak więc nie mogąc założyć na zewnątrz "dziubka" włożyłem wąż do wewnątrz. Jest to tymczasowo skuteczne rozwiązanie, bowiem wąż jest tak umiejscowiony, że w pozycji niemal pionowej z każdej strony się zapiera uniemożliwiając przesunięcie lub wypięcie. Mam tylko wątpliwość, czy przy dłuższej trasie od panującej temperatury nie sflaczeje i wysunie się z oddzielacza. Ktoś już się chyba na tym forum chwalił, wykonywaniem elementów odmy z węża ogrodowego, więc nie mam kompleksów ;).
Po założeniu węża i całej reszty odpaliłem motor i ku mojemu zdziwieniu w miarę gładko poszło. Silnik wprawdzie wszedł na początku na obroty, rzędu 1000-1100, ale po kilkunastu(dziesięciu) sekundach zszedł do ok. 800 i tak trzymał. Odbyłem jazdę próbną i na początku sprawiał wrażenie trochę mułowatego, lecz po lekkim przegonieniu odzyskał charakter. Zauważam jeszcze taką sytuację, że zdarza się przy ruszaniu, że obroty spadają i trochę przygasa, ale raczej sporadycznie. Okazało się również po zamontowaniu węża, że tym razem auto pyrka jak diesel z okolic końcowego odcinka rury wydechowej, chyba katalizator lub tłumik. Nie ma w pobliżu kanału, żeby to sprawdzić dokładnie (dam znać jak podejdę tygrysa od brzucha). A najbardziej niepokoi mnie fakt, że wciąż pojawiają się plamy oleju w filtrze powietrza. Spróbuje wyczyścić również oddzielacz jak się do niego dostanę, może to pomoże? Jakby ktoś miał jakiekolwiek pomysły to chętnie wyczytam.

Na koniec dodam, że czyściłem ekstrakcyjną przepustnicę, chociaż na moje oko była czysta porównując zdjęcia innych użytkowników i po montażu na razie nie przeprowadzałęm adaptacji. Myślicie, że powinienem ją adaptować, skoro na jałowym ładnie trzyma obroty??

Dziubek - Obrazek

Wąż - Obrazek

-- Pią Lip 17, 2009 9:15 am --

Czy ktoś jest wstanie zweryfikować parametry załączonych bloków pomiarowych??Silnik AEV 1.0 1995

http://img140.imageshack.us/i/blokipomiarowe.tif/

Dodam tylko w celu wyjaśnienia dla zainteresowanych tym wątkiem, że jestem po wymianie przewodu odmy i sytuacja ze spadkiem mocy w trakcie jazdy, małą dynamiką oraz drobnymi fluktuacjami obrotów, głównie w trakcie jazdy dalej ma miejsce.

Zastanawiam się nad czujnikiem halla oraz sondą lambda.
Po teście VAGiem wystąpił błąd 00515 i dalej się utrzymuje. Po wykasowaniu VAGiem 409 przy pracującym silniku, po wyłączeniu silnika powraca, tak więc nie podjąłem adaptacji przepustnicy zgodnie z instrukcjami (ma być brak błędów).
Czy ktoś wie na jakim bloku(grupie?) dla mojego silnika należy wykonywać adapatcję?? 098??

I jeszcze jedno zauważyłem również, że na połączeniu oddzielacza oleju z blokiem silnika przy jednym mocowaniu zdeka się poci. Czy to standardowy objaw??
Awatar użytkownika
mgodles
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 01 gru 2008, 10:05
Lokalizacja: wyszków

Post autor: mgodles »

napisze coś tylko pewnie już po fakcie odmę znajdziesz w serwisie ja zapłaciłem 67 zł w warszawie ul grochowska jeżeli wyjmowałeś wężyk to tam na dole jest taka jakby gruszka plastykowa z dziubkiem ją trzeba również wyczyścić odkręca się 3 albo4 śruby i masz ją wyjętą potem niewiem wkrętakiem albo czymś wyjmij ten szlam co się nazbierał jeszcze jedno wężyk gumowy ma w środku sitko metalowe które ma zatrzymać zabrudzenia .teraz coś na mak gajwera przepustnica potrafi się sama zaadaptować trzeba zdiąć przewód z akumulatora powiedzmy na minutę na zimnnym silniku przez tą minutę zrestartuje się komputer następnie zakładamy zacisk na akumulator i odpalamy silnik niedodając gazu silnik ma pracować do momętu aż załączy się się wentylator na chłodnicy od momentu odpalenia do załonczenia wentylatora zaprogramuje się komputer ważne niedodawać gazu ponieważ komputer zapamięta zwiększoną dawkę paliwa .sama przepustnica zadoptuje się po 20 km ale morze to potrwać 3 dni przez ten czas będziesz miał podwyszone obroty z1800 ale samo się ustabilizuje nie panikuj powodzenia
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

błąd z czujnika halla którego nie ma podobno w polówce.
Nie przejmuj się tym, jeśli na włączonym silniku nie ma tego błędu to wszystko ok. :good:
przy okazji przeczytaj:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=99415
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1764
civic r18a2/407 1,6 HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”